“Виготовлення за ескізами нескладних
моделей (катамаран)”
Підготувала керівник гуртка
початкового технічного
моделювання і орігамі
Стандрет Галина Несторівна
Тема. Практична робота. Виготовлення за ескізами нескладних технічних об'єктів (катамаран).
Мета. Вчити дітей за ескізами з цупкого паперу конструювати модель катамарана.
Обладнання. Зразок виробу, ескіз, тонкий картон, клей, ножиці, лінійка, простий олівець.
Хід заняття
I. Підготовка робочих місць.
II. Організаційний момент.
III. Повідомлення теми і мети заняття.
Вступна бесіда.
- Діти, хто з вас плавав на човні?
- Розкажіть коротенько про своє плавання.
- А що таке катамаран?
- Катамаран - стійке судно, яке утворене двома човнами, поставлених паралельно один одному і скріплених між собою. Перевернути його не вдасться, навіть якщо сильно розгойдати.
- Сьогодні на занятті ми навчимося виготовляти модель катамарана, а тоді запустимо їх на водоймі. Великі й малі катамарани борознять сьогодні водні простори в усьому світі.
IV. Розгляд зразка.
- З яких частин складається катамаран?
- Яке їх призначення?
V. Технологія виготовлення виробу.
- Модель катамарана з двох човнів (рис. а) ми й пропонуємо вам збудувати.
Треба взяти цупкий папір і водостійкий клей.
Спочатку накресліть на папері викрійку. Виріжте її по зовнішніх лініях і зробіть розрізи А і Б завдовжки відповідно 60 і 55мм. Проріжте у заготовці чотири прямокутні отвори для поперечки.
По прямих пунктирних лініях В, Г, Д відігніть борти моделі, а по косих зігніть носову і кормову частини. По коротких (34мм) суцільних лініях зробіть вигини всередину моделі і склейте роздвоєні носові й кормові частини. До кормової частини приклейте палубу з прямокутної смужки паперу.
З'єднувальну планку виготовте зі смуги паперу, яку треба зігнути кілька разів і промастити клеєм. Так само можна виготовити й щоглу.
VI. Планування наступних трудових дій, відбір матеріалів та інструментів. Закріплення нового матеріалу.
VII. Повторення правил техніки безпеки.
VIII. Самостійна робота. Фізкульт-хвилинка.
IX. Продовження самостійної роботи.
Коли висохне клей, один із кінців щогли трохи розріжте гострим кінцем ножиць і приклейте щоглу розвилкою до корпусу катамарана. На щоглу настроміть парус - прямокутний аркуш паперу. Поверхню катамарана розфарбуйте, а потім укрийте тонким шаром водостійкого лаку.
Потім діти запускають модельки на воді.
X. Оцінювання виробів. Відбір на виставку.
Учитель відбирає декілька дитячих робіт для колективного обговорення, залучає гуртківців до активного оцінювання їх якості.
XI. Підсумок заняття.
Прибирання робочих місць.
1