Тема. Виконання пелюсток „Незабудки”
технікою косого плетіння.
Мета. Продовжувати знайомити вихованців з бісероплетінням та його техніками; розвивати посидючість та стриманість; стимулювати розвиток дрібної моторики рук; сприяти формуванню естетичного смаку та дбайливого ставлення до природи; виховувати почуття прекрасного.
Обладнання: бісер, волосінь для плетіння, ножиці, клей, відеозаписи Чайковського.
Хід заняття
І. Організаційний момент
ІІ. Вступна бесіда
- Чи любите ви квіти?
-Які?
-А чи знає хтось із вас, що це за ніжні блакитні квіточки зображені на малюнку?
-Так, це незабудки! Цікава назва, правда ж?
-Різні народи складали свої легенди про появу цієї квіточки, та всі вони пов’язані з символом вірності, любові та доброї пам’яті про людину.
-Зараз ви послухаєте українську легенду про закоханих пастухів Карпат.
Легенда про незабудку
Іванко та Марійка були найкращою парою серед пастухів і пастушок Карпат. І про їхнє кохання та вірність складалось навіть прислів’я. Та ось одного разу Іванкові передають суворий наказ батьків: «Негайно вернутися додому і прийняти спадок, що залишив йому померлий дядько».
Тоді у бідолашної Марійки зароджується сумнів: «Чи не зрадить її Іванко, розбагатівши і захопившись якоюсь красунею? Чи не покине він її? Але вона не наважується відкрити йому свої побоювання й застерегти, боїться, що недовіра образить Іванка. А тим часом серце розривається від горя.
Настала хвилина розлуки. Іванко ніжно обіймає Марійку. Схвильована до глибини душі, не може стримати сліз, і кілька краплин з її чудесних синіх очей падають під ноги в траву. І диво! Кожна краплина перетворюється на таку ж синю квіточку. І Марійка мовчки зриває їх по одній, подає коханому і каже: «Не забудь мене».
То були перші квіти-незабудки.
- Та незабудки є не лише неймовірно красивими квітами, вони ще й мають лікувальні властивості. Використовується вони лише у народній медицині. Незабудка ефективно допомагає при кашлі, хронічному бронхіті, зубному болі, туберкульозі легень та туберкульозі кишечника.
ІІІ. Повідомлення теми та мети заняття
- Діти, сьогодні на занятті ми працюватимемо в групах та виготовим квітку „Незабудку”. Оскільки ми працюємо в групах, то за потреби допомагатимемо один одному.
- Пам’ятайте, що все у вас вийде, ви обов’язково впораєтеся з усіма завданнями та отримаєте хороші результати. Не забуваймо головного – поважати думку один одного.
ІV. Демонстрація та аналіз зразка виробу
- Діти, гляньте на квітку.
- Що ви тут бачите?
- Скільки у квіточки пелюсток?
- Яка у неї серединка? Листочок?
- Сьогодні ми будемо виготовляти таку квітку. Кожна група свою. (Розмір, колір)
V. Пояснення та поетапний аналіз майстер класу
- Зараз уважно дивимось на дошку, де побачимо поетапний майстер клас з виготовлення квіточок незабудки технікою косого плетіння. (Матеріали можна роздрукувати на аркушах А4 та прикріпити на дошку)
(Керівник пояснює, як покроково у косій техніці виготовляти квіточку. Кожен учасник групи виготовляє одну пелюстку)
VI. Фізкультхвилинка
VIІ. Практична робота вихованців
(Вмикаємо тихо аудіозапис з композиціями Чайковського)
Діти беруться до роботи, керівник контролює процес, допомагає при потребі. Коли у кожної дитини вже готова пелюстка, кожна група формує квітку.
VII. Підсумок заняття
- Діти, що найбільше сподобалось на занятті?
- Чого ви навчилися?
- Для чого ми можемо використати роботи виконані у даній техніці?
- Дякую вам за старання, заняття завершено.