Конспект заняття з бісероплетіння на тему "Свічка"

Про матеріал

Мета: навчити дітей плести свічку і підставку до неї;

розвивати уміння плести способом «мозаїка», використовуючи основу;

підставку для свічки паралельним способом плетіння; уміння

надавати правильної форми заготовкам; охайність, старанність,

акуратність у роботі; фантазію, творчу уяву, почуття кольору;

виховувати естетичний смак, бажання доводити почату

справу до кінця, створювати гарні вироби, дарувати їх своїм

близьким, друзям, сприяти дружнім відносинам у колективі.

Перегляд файлу

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\новый год\marra_352x416_0372_506.jpg 

 

 

Вечір тихо опустив куліси,

По землі іде пантера ніч.

Темно в полі, чорна темінь в лісі,

А в людських будинках – вогник свіч.

 

Білим воском плаче ніжна свічка,

Душний морок світлом розбива…

І здається, що повинна вічно

Сяяти отак душа жива.

 

Вечір тихо одягнув ліврею

І вуаль накинув на серця…

Тане свічка іскрою-зорею,

Всю себе віддавши до кінця.

 

Але посміхаються орбіти,

Дивлячись на жертву цю святу.

Важко помираючи горіти

Й до останку сіять теплоту.

 

Вечір тихо загляда у вікна

Чорним димом із далеких гір,

Та горить від віку і до віку

Наш Господь світліше всяких зір.

 

І горить в серцях покірних Рай,

Що воскресли, і тепер живі…

Палай же, свічко віри, не згоряй,

У наш тривожний двадцять перший вік!

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\новый год\0_1fd7_6abb633a_L.jpg   Тема: Виготовлення свічки з підставкою.

Мета: навчити дітей плести свічку і підставку до неї;

 розвивати уміння плести способом «мозаїка», використовуючи основу;

підставку для свічки паралельним способом плетіння; уміння

надавати правильної форми заготовкам; охайність, старанність,

 акуратність у роботі; фантазію, творчу уяву, почуття кольору;

виховувати естетичний смак, бажання доводити почату

справу до кінця, створювати гарні вироби, дарувати їх своїм

 близьким, друзям, сприяти дружнім відносинам у колективі.

Обладнання: зразки, схеми, бісер, волосінь № 17 – 20, голка,

 проволока.

Хід заняття

1. Організаційний момент.

  1. Перевірка готовності дітей до заняття. Діти займають свої робочі місця. На партах все необхідне для роботи з бісером.
  2. Повторення правил техніки безпеки.
  • Згадаймо, яких правил ми повинні додержуватись під час роботи.

Діти. Обережно працювати з колючими та ріжучими інструментами ,під час роботи тримати ножиці над столом передавати інструмент тупою частиною вперед, не ходити з колючим предметом в руках, не відволікати увагу товаришів, які виконують роботу ріжучими інструментами. Бути уважному та дотримувати порядок на робочому місці.

  • Я бачу ви засвоїли всі правила, тож можемо розпочинати.
  1. Девіз заняття: «Якщо добре працювати – скрізь успіх будеш мати!»

2. Повідомлення теми і мети заняття.

Вступна бесіда

  – Діти, сьогодні на занятті ми з вами виготовимо дуже цікавий і гарний

сувенір – свічку. Спочатку давайте згадаємо де і для чого люди використовують

свічку. (Відповіді дітей.)

 – А на яких святах використовується свічка? (Відповіді дітей.)

– Перед тим, як приступити до виготовлення свічки, я хочу прочитати вам вірш, і маю надію, що він надихне вас на те, що ви вкладете у цей сувенір частинку свого серця, своєї душі, і з любов'ю його подаруєте комусь із своїх рідних або комусь із друзів.  (Читання вірша підготовленою дитиною).

3. Аналіз моделі.

  1. Демонстрація і розгляд зразка, схеми.
  • У мене в руках готова свічка, уважно розгляньте її. Подивіться з яких частин складається свічка? У неї є підставка, яка складається з трьох частин, вони не однакові за розміром - дві нижні великі, одна менша, також у неї є вогник. Свічка різнокольорова. Кольори для своєї свічки ви доберете самі, користуючись схемою поєднання кольорів. (Діти працюють у групах. Підбирають кольори, користуючись схемою поєднання. Радяться одне з одним під час вибору.)
  1. Розбір схеми та способу плетіння.
  2. Вибір кольору.
  3. Пальчикова гімнастика «Вогник»
  •  Щоб розпочати роботу,  спочатку розігріємо ручки.

1. Горить тоненький вогник., він тільки починає розгорятись (долоні разом, пальці випрямлені).

2. Вогник розгоряється дужче і стає ширшим (пальці вгорі зімкнені, а долоні округлі)

3. Вітерець подув на вогник і його полум’я затріпотіло (діти складають кисті рук разом довільними плавними рухами махають розслабленими руками, як вогник палахкотить на вітру).

4. Вітерець стиха, і вогник знову горить спокійно і поступово стає меншим (виконують рухи у зворотному порядку).

4.  Практична частина

Пояснення ходу роботи

 – Для виготовлення свічки беремо волосінь № 18 – 20, голку, бісер двох

кольорів і основу, яку будемо обплітати. Це може бути паличка або олівець.

Для початку набираємо 15 бісерин, де дві бісерини одного кольору чергуються з однією бісериною іншого кольору (схема №1). Далі отриманий ланцюжок зв’язують в одне коло (схема №2). Це коло одягають на олівець або паличку і починають плести по колу справа наліво. Набирають на волосінь дві білі бісерини (або бісерини іншого кольору за вибором), одну рожеву і протягують голку через першу, рахуючи від рожевої, білу бісерину попереднього ряду і так  рядок за рядком (схема №3). Свічку тримають у лівій руці, повільно в процессі роботи повертаючи проти годинникової стрілки. Верхівку свічки доповнюють «вогником», який виготовляють паралельним способом за схемою №4.

D:\Фото Лени\семінар 14102009\P1020630.JPGВийде дуже гарна біла свічка з діагональною рожевою смужкою.

Підставку виготовляємо способом паралельного плетіння на проволоці.

Набираємо три білі і 5 рожевих бісерин, відпускаємо на середину. Набираємо 6 білих бісерин і 1 рожеву бісерину, пров’язуємо паралельним способом.

Потім на сторону де є рожеві бісерини набираємо 4 рожеві бісерини і відпускаємо їх не протягуючи. Наступний рядок знову плетемо по схемі паралельним способом. І так працюємо по схемі №5. Кількість зубчиків робимо три, чотири або п’ять. Потрібно виготовити дві такі підставки (схема №5).

  Ще одна підставка потрібна для підтримки свічки. Для неї набираємо бісерину, стеклярус (можна стеклярус замінити сімома бісеринами іншого кольору), сім бісерин і в зворотному напрямку проходимо через стеклярус (або бісерини). Набираємо бісерину, стеклярус, бісерину і на попередньому кружечку входимо в другу бісерину. Набираємо п’ять бісерин і в зворотному напрямку проходимо через стеклярус. Далі плетемо так само (схема №6).

 Коли потрібно буде з’єднати у коло, то після того, як вийшли з другої бісерини, попереднього кола, набираємо три бісерини, входимо в другу бісерину першого кола, набираємо бісерину і проходимо через стеклярус. Внизу скріплюємо і збираємо всі деталі ( схема №7).

                                           Схема №1

 

 

 

Схема №2

 

 

 

Схема №3

              Схема №4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Схема №5

            Схема №6                                         Схема №7

 

5. Хвилинка відпочинку

Хмарка сонечко закрила,

Слізки дрібнії зронила.

Ми ті слізки позбираєм,

У травиці пошукаєм.

Пострибаєм, як зайчата,

Політаєм, як пташата,

Потанцюємо ще трішки,

Розімнемо руки, ніжки.

Всі веселі, от чудово!

 За роботу сіли знову!

D:\Фото Лени\семінар 14102009\P1020633.JPG6. Самостійна робота гуртківців

Плетіння підставки зі свічкою. Загальні та індивідуальні зауваження, рекомендації. Допомога дітям.

  • Коли всі деталі готові то можемо збирати свічку в одне ціле.

Діти працюють самостійно, діти, які справляються швидше, допомагають іншим, якщо є потреба то D:\Фото Лени\семінар 14102009\P1020632.JPGкерівник працює індивідуально.

7. Підсумок заняття.

Огляд та оцінювання робіт. Демонстрація кращих робіт. Визначення цільового призначення виробу.  

 

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\новый год\21008982.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 січня 2019
Переглядів
586
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку