Мета: навчити дітей плести свічку і підставку до неї;
розвивати уміння плести способом «мозаїка», використовуючи основу;
підставку для свічки паралельним способом плетіння; уміння
надавати правильної форми заготовкам; охайність, старанність,
акуратність у роботі; фантазію, творчу уяву, почуття кольору;
виховувати естетичний смак, бажання доводити почату
справу до кінця, створювати гарні вироби, дарувати їх своїм
близьким, друзям, сприяти дружнім відносинам у колективі.
Вечір тихо опустив куліси,
По землі іде пантера ніч.
Темно в полі, чорна темінь в лісі,
А в людських будинках – вогник свіч.
Білим воском плаче ніжна свічка,
Душний морок світлом розбива…
І здається, що повинна вічно
Сяяти отак душа жива.
Вечір тихо одягнув ліврею
І вуаль накинув на серця…
Тане свічка іскрою-зорею,
Всю себе віддавши до кінця.
Але посміхаються орбіти,
Дивлячись на жертву цю святу.
Важко помираючи горіти
Й до останку сіять теплоту.
Вечір тихо загляда у вікна
Чорним димом із далеких гір,
Та горить від віку і до віку
Наш Господь світліше всяких зір.
І горить в серцях покірних Рай,
Що воскресли, і тепер живі…
Палай же, свічко віри, не згоряй,
У наш тривожний двадцять перший вік!
Тема: Виготовлення свічки з підставкою.
Мета: навчити дітей плести свічку і підставку до неї;
розвивати уміння плести способом «мозаїка», використовуючи основу;
підставку для свічки паралельним способом плетіння; уміння
надавати правильної форми заготовкам; охайність, старанність,
акуратність у роботі; фантазію, творчу уяву, почуття кольору;
виховувати естетичний смак, бажання доводити почату
справу до кінця, створювати гарні вироби, дарувати їх своїм
близьким, друзям, сприяти дружнім відносинам у колективі.
Обладнання: зразки, схеми, бісер, волосінь № 17 – 20, голка,
проволока.
Хід заняття
1. Організаційний момент.
Діти. Обережно працювати з колючими та ріжучими інструментами ,під час роботи тримати ножиці над столом передавати інструмент тупою частиною вперед, не ходити з колючим предметом в руках, не відволікати увагу товаришів, які виконують роботу ріжучими інструментами. Бути уважному та дотримувати порядок на робочому місці.
2. Повідомлення теми і мети заняття.
Вступна бесіда
– Діти, сьогодні на занятті ми з вами виготовимо дуже цікавий і гарний
сувенір – свічку. Спочатку давайте згадаємо де і для чого люди використовують
свічку. (Відповіді дітей.)
– А на яких святах використовується свічка? (Відповіді дітей.)
– Перед тим, як приступити до виготовлення свічки, я хочу прочитати вам вірш, і маю надію, що він надихне вас на те, що ви вкладете у цей сувенір частинку свого серця, своєї душі, і з любов'ю його подаруєте комусь із своїх рідних або комусь із друзів. (Читання вірша підготовленою дитиною).
3. Аналіз моделі.
1. Горить тоненький вогник., він тільки починає розгорятись (долоні разом, пальці випрямлені).
2. Вогник розгоряється дужче і стає ширшим (пальці вгорі зімкнені, а долоні округлі)
3. Вітерець подув на вогник і його полум’я затріпотіло (діти складають кисті рук разом довільними плавними рухами махають розслабленими руками, як вогник палахкотить на вітру).
4. Вітерець стиха, і вогник знову горить спокійно і поступово стає меншим (виконують рухи у зворотному порядку).
4. Практична частина
Пояснення ходу роботи
– Для виготовлення свічки беремо волосінь № 18 – 20, голку, бісер двох
кольорів і основу, яку будемо обплітати. Це може бути паличка або олівець.
Для початку набираємо 15 бісерин, де дві бісерини одного кольору чергуються з однією бісериною іншого кольору (схема №1). Далі отриманий ланцюжок зв’язують в одне коло (схема №2). Це коло одягають на олівець або паличку і починають плести по колу справа наліво. Набирають на волосінь дві білі бісерини (або бісерини іншого кольору за вибором), одну рожеву і протягують голку через першу, рахуючи від рожевої, білу бісерину попереднього ряду і так рядок за рядком (схема №3). Свічку тримають у лівій руці, повільно в процессі роботи повертаючи проти годинникової стрілки. Верхівку свічки доповнюють «вогником», який виготовляють паралельним способом за схемою №4.
Вийде дуже гарна біла свічка з діагональною рожевою смужкою.
Підставку виготовляємо способом паралельного плетіння на проволоці.
Набираємо три білі і 5 рожевих бісерин, відпускаємо на середину. Набираємо 6 білих бісерин і 1 рожеву бісерину, пров’язуємо паралельним способом.
Потім на сторону де є рожеві бісерини набираємо 4 рожеві бісерини і відпускаємо їх не протягуючи. Наступний рядок знову плетемо по схемі паралельним способом. І так працюємо по схемі №5. Кількість зубчиків робимо три, чотири або п’ять. Потрібно виготовити дві такі підставки (схема №5).
Ще одна підставка потрібна для підтримки свічки. Для неї набираємо бісерину, стеклярус (можна стеклярус замінити сімома бісеринами іншого кольору), сім бісерин і в зворотному напрямку проходимо через стеклярус (або бісерини). Набираємо бісерину, стеклярус, бісерину і на попередньому кружечку входимо в другу бісерину. Набираємо п’ять бісерин і в зворотному напрямку проходимо через стеклярус. Далі плетемо так само (схема №6).
Коли потрібно буде з’єднати у коло, то після того, як вийшли з другої бісерини, попереднього кола, набираємо три бісерини, входимо в другу бісерину першого кола, набираємо бісерину і проходимо через стеклярус. Внизу скріплюємо і збираємо всі деталі ( схема №7).
Схема №1
Схема №2
Схема №3
Схема №4
Схема №5
Схема №6 Схема №7
5. Хвилинка відпочинку
Хмарка сонечко закрила,
Слізки дрібнії зронила.
Ми ті слізки позбираєм,
У травиці пошукаєм.
Пострибаєм, як зайчата,
Політаєм, як пташата,
Потанцюємо ще трішки,
Розімнемо руки, ніжки.
Всі веселі, от чудово!
За роботу сіли знову!
6. Самостійна робота гуртківців
Плетіння підставки зі свічкою. Загальні та індивідуальні зауваження, рекомендації. Допомога дітям.
Діти працюють самостійно, діти, які справляються швидше, допомагають іншим, якщо є потреба то керівник працює індивідуально.
7. Підсумок заняття.
Огляд та оцінювання робіт. Демонстрація кращих робіт. Визначення цільового призначення виробу.