Конспект заняття з дітьми молодшого дошкільного віку з розділу мовлення дитини
Тема: У пошуках жучка Сонечка
Мета: Розвивати фонематичний слух, мовне дихання, увагу, чистоту мовлення, дитячу фантазію. Виховувати зосередженість, позитивне ставлення до тварин, бажання приходити на допомогу у разі потреби. Навчати дітей давати відповіді на запитання, складати коротку розповідь про іграшки, правильно називати тварин і їх дитинчат. Збагатити словник дітей пестливими словами, узагальнюючими словами «іграшки», «одяг», «посуд»,прикметниками та дієсловами.
Матеріал: Сонечко, іграшка жучка Сонечко, сюжетні картинки, картинки із зображеннями звірів та їх дитинчат, іграшковий зайчик, ялинка, квітка.
Хід заняття
- Діти, до нас сьогодні завітав чарівний гість. А хто це, ви здогадаєтеся, коли відгадаєте загадку:
Промінчиками дарувало тепло,
Щоб навколо все цвіло,
Всіх навколо гріло,
А під вечір натомилось,
Спатки покотилось.
(Сонечко)
- Так, це сонечко. Яке воно?
- Нащо схоже сонечко?
- Що ще буває круглим?
- Що ще буває жовтим?
- Давайте привітаємося з сонечком. Добрий день, сонечко! А чому ти таке невеселе? Болить щось чи щось трапилось?
- Діти, у нашого сонечка загубився друг жучок Сонечко. І тому сонце дуже засмутилось і просить допомогти знайти його товариша. Допоможемо сонечку?
- Діти, а чого не вистачає у сонечка?
- Вірно, у сонечка нема промінчиків. Давайте ми йому подаруємо промінчики, щоб воно нам яскравіше світило в дорозі.
(прищеплюємо прищепки до сонця)
- Ну що вирушаємо?
( підходимо до ялинки, сідаємо на пеньочки)
- Діти а хто це сховався під ялинкою?
- Так це ж зайчик. Ходи до нас, зайчику. Він нас злякався. Як можна ласкаво назвати зайця, щоб він нас не боявся? ( зайчик, Зайченя, зайченятко, зайчисько)
- Ой, погляньте який гарний зайчик. Добрий день, зайчику. Раді тебе бачити. Малята, давайте розкажемо про зайчика . Який він?
- Що у нього є?
- Якого він кольору?
- Що він їсть?
- Де живе?
- Що вміє робити?
(2 дитини розповідають про зайця)
- Зайчику, ти не бачив жучка Сонечко. Він такий маленький, червоненький з чорними цяточками на крильцях.
- Ні, діти, не бачив зайчик жучка. А може, зайчику, твої друзі бачили? Ось вони зібралися на галявинці. Підійдемо, спитаємо.
- Але вони чомусь сумні. Це через те, що погубили своїх діток. Не переживайте, ми вам допоможемо.
Сонце, сонечко, дружок!
Подивись - сумний лісок.
То, щоб стало веселіше,
Грій частіше і тепліше.
Ну, а ми, малятка,
Відшукаємо звіряток!
Беріть картинку, роздивіться що за тваринка на ній і знайдіть картинку з їхніми дитинчатами.
Дидактична гра « Хто малята?»
- Молодці, діти. А може хтось знає віршика про тварин?
- А я знаю чистомовку про ведмедика. Давайте візьмемося за руки і разом промовимо її.
Жа – жа – жа спить маленьке ведмежа.
Ить – ить – ить – біля мами він лежить.
Ни – ни – ни – бачить він солодкі сни.
Ок – ок – ок – і малину, і медок.
- Ой, малята і звірі не бачили жучка. Наше сонечко хоче щось сказати.
( підходимо до сонечка)
Фізкультхвилинка
Діти люблять всі ходити,
Ніжки хочуть тупотіти. (тупочуть ногами)
Зараз разом всі спинились,
На сонечко подивились.
Промінчики граються, ( руки вгору)
Діткам посміхаються.
( сідаємо біля сонечка)
- Діти, наше сонечко також шукало жучка. Заглядало у всі віконечка. І багато чого цікавого побачило. Хочете ви подивитися, що бачило сонце?
- Тоді беріть по одній картинці, уважно подивіться і розкажіть кого ви бачите і хто що робить на картинці.
Дидактична гра « Що роблять?»
- І тут не видно нашого жучка. А подивіться, діти, сюди. Що це тут за безлад. Певно, це вітерець постарався. Що ви тут бачите?
- Ой, лишенько, все перемішалось. Потрібно навести порядок. Беріть предмет, який вам подобається і покладіть його на місце. Ось шафа для одягу, ось для посуду, а ось для іграшок.
Дидактична гра « На місця»
- Ой, погляньте, діти, знайшовся жучок. І наше сонечко стало веселим, воно посміхається. Певно вночі жучок заліз погрітися під всі ці речі, а вибратися не міг. Давайте ми його посадимо на квіточку, нехай порадіє своєму другу сонцю і пограється з нами. Жучок буде ховатися, а ми його шукатимемо.
Дидактична гра « Де жучок»
( на квіточці, під, біля, за квіточкою)
- Молодці, малята. Жучка знайшли, сонечку допомогли. Діти, а вам сподобалось жучка шукати?
- А кого ми по дорозі зустрічали?
- А зараз час повертатися у дитячий садок.
Нам сонечко сяє,
Не складно іти,
Воно нам підкаже,
Як садочок знайти.