Конспект заняття з дітьми старшої групи на тему «Математичні сходинки»

Про матеріал

Дане заняття спрямоване на те, щоб вправляти дітей у вмінні рахувати рухи, звуки; читати приклади, вирішувати приклади на додавання. Удосконалювати вміння порівнювати множини, суміжні числа. Тренувати у розрізненні і називанні геометричних тіл (куля, куб, циліндр). Закріпити знання про геометричні фігури. Продовжувати вчити конструювати з будівельного матеріалу за схемою, створювати об'єкт за задумом, об'єднувати свої побудови під час колективної роботи. Формувати здатність встановлювати залежність між окремими явищами (залежність конструкції від її призначення). Продовжувати формувати навички орієнтування в просторі.

Перегляд файлу

 

Конспект заняття з дітьми старшої групи

на тему «Математичні сходинки»

/о. л. «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»/

 

Програмовий зміст. Розвивати пам'ять, логічне мислення, увагу, уяву, навички ефективної комунікації, вміння аналізувати власні знання та знання товаришів. Виховувати позитивне ставлення до занять з математики, бажання працювати разом. Вправляти дітей у вмінні рахувати рухи, звуки; читати приклади, вирішувати приклади на додавання. Удосконалювати вміння порівнювати множини, суміжні числа. Тренувати у розрізненні і називанні геометричних тіл (куля, куб, циліндр). Закріпити знання про геометричні фігури. Продовжувати вчити конструювати з будівельного матеріалу за схемою, створювати об’єкт за задумом, об’єднувати свої побудови під час колективної роботи. Формувати здатність встановлювати залежність між окремими явищами (залежність конструкції від її призначення). Продовжувати формувати навички орієнтування в просторі.

Матеріал. Набір карток з прикладами, картки - «загадкові приклади від Ш. Амонашвілі», картки із зображенням множин для порівняння та картки для визначення суміжних чисел до гри  «Числовий кошик», віршовані задачі, картки із зображенням одягу та транспорту до гри «Що зайве?», карти до гри «Відшукай за картою», набір будівельного матеріалу, схема для конструювання «Школа», набір площинних геометричних фігур.

Хід заняття

Ігрова вправа «Привітання»

Діти разом з вихователем стають в коло, промовляють слова:

Добрий день, сонце золоте,

Добрий день, небо голубе,

Добрий день, моїй землі,

Добрий день, тобі і мені!

Ігрова вправа «Піраміда любові»

Залучення дітей до діяльності, обєднання учасників заняття.

(Діти стають в коло, по черзі кладуть руки одна на одну і називають кого вони найбільше люблять)

Вихователь. Ось ми і побудували нашу піраміду любові, вона в нас велика і міцна, отже ми з вами дружні, непохитні і готові до пригод. Правда діти? Наше сьогоднішнє заняття незвичайне, а для майбутніх першокласників, які вже дуже скоро підуть до школи. От ми з вами і перевіримо, кого вже можна брати до школи хоч сьогодні. На нашому занятті на вас чекають захопливі математичні ігри та завдання.

Вихователь. А для того щоб налаштуватися на успішну роботу давайте проведемо розумову розминку. Швиденько відповідайте на мої запитання:

Запитання до дітей:

  • Скільки сонць на небі?
  • Скільки кольорів у світлофора?
  • Скільки пальців на одній руці? А на двох?
  • Число п’ять, а після нього?

Дидактична гра «Числовий кошик» /число, множина, додавання /

Вихователь пропонує диференційовані завдання з врахуванням рівня досягнення дітей

Завдання для І підгрупи

Завдання для ІІ підгрупи

  • читати приклади в межах 5;
  • вирішувати приклади на додавання в межах 5;
  • читати «загадкові приклади від Ш. Амонашвілі» в межах 7;
  • вирішувати приклади на додавання в межах 7;
  • співставляти кількість з числом;
  • викласти суміжні числа;
  • вказати на скільки більше (менше) наступне (попереднє) число
  • позначити множини числом;
  • порівняти множини;
  • вказати на скільки більша (менша) вказана із множин.

Вихователь. Діти,  ви, молодці, гарно попрацювали, із завданнями впорались, а тепер настав час відпочити. (Діти з вихователем стають в коло)

Вихователь. Оскільки заняття в нас з математики, то і відпочинок  буде математичний. Ви будете вирішувати задачі, які я вам зачитаю, якою буде відповідь – стільки разів будемо виконувати відповідну вправу.

Фізкультхвилинка з інтелектуальним навантаженням

Три веселі киці грались на травиці.

Враз одна сховалась. Скільки киць зосталось? (хлопнути 2 рази)

                         ***

П'ять метеликів літають та на гілочки сідають.

Прилетів іще один сів на гілочку і він.  (нахили тулуба в сторони 6 разів)

                           ***

Їжачок собі на спину наколов дві груші спілі.

Поки лісом він ішов, ще два яблука знайшов.

Скільки фруктів їжачок вдома зніме з голочок?  (присісти 4 рази)                    

                            ***

По стежині зайчик біг, ніс три моркви на обід.

Дві упали, покотились, скільки в зайця залишилось? (підстрибнути 1 раз)

Вихователь. Молодці, гарно відпочили, можна знову приступати до наших завдань.

Дидактична гра «Що зайве?»

Вихователь ділить дітей на дві підгрупи за гендерною ознакою.

Завдання для І підгрупи (дівчатка)

Завдання для ІІ підгрупи (хлопчики)

Уважно розглянути малюнки одягу. Розказати, що зображено. Назвати зайвий

Уважно розглянути малюнки транспорту. Розказати, що зображено. Назвати зайвий

Дидактична гра «Відшукай за картою» / орієнтування в просторі /

Вихователь ділить дітей на дві підгрупи за бажанням дітей. (В підгрупах повинна бути рівна кількість учасників)

Вихователь. Діти,  в мене для кожної підгрупи є карта за допомогою якої ви зможете знайти свій скарб. Я бажаю вам успіху. Починайте.

Діти «прочитавши» карту знаходять  «скарб»: І підгрупа – набір об'ємних геометричних  фігур, ІІ підгрупа – площинні геометричні фігури.

«Школа до якої я хочу ходити» / предметно-практична діяльність/

Завдання для І підгрупи

Завдання для ІІ підгрупи

Конструювання за схемою

Запитання до дітей:

  • Що можна побудувати з об'ємних геометричних фігур?

Звертає увагу на схему

  • Назвіть будівельний матеріал, який будемо використовувати для будівництва школи? (куб, циліндр, конус, призма)

Вихователь звертає увагу на схему і пропонує:

  1. Відібрати необхідний будівельний матеріал
  2. Визначити розміщення частин будівлі стосовно одна одної
  3. Озвучити послідовність виконання побудови
  4. Викласти будівлю школи за схемою-підказкою

Конструювання за задумом

Запитання до дітей:

  • Як можна використати площинні геометричні фігури? (Викласти малюнок чи зробити аплікацію)
  • Які площинні геометричні фігури варто використати для створення об’єкту - школи? (Відповіді дітей)

Вихователь пропонує:

  1. Відібрати необхідні фігури
  2. Визначити розміщення частин будівлі стосовно одна одної
  3.  Озвучити послідовність виконання побудови
  4. Викласти з площинних форм будівлю школи

Педагог:

  • зауважує, що при виконанні спільного завдання потрібно допомагати один одному, радитися один з одним;
  • по закінченні роботи відмічає творчі знахідки дітей обох підгруп;
  • аналізує, що конструкція одного і того ж об’єкту (школи) може бути різною в залежності від будівельного матеріалу і способів з’єднання окремих елементів  

Підсумок, рефлексія.

Діти разом з вихователем утворюють коло.

Вихователь. Наше заняття з математики підійшло до кінця. Ви дуже гарно попрацювали, проявили свою наполегливість, старанність у виконанні  не простих завдань.

Запитання до дітей:

  • Що сподобалося?
  • Що було важко? Чому?
  • Що легко? Чому?
  • Які знання знадобляться в школі?
  • В яку гру хотіли б пограти ще раз?
  • Хто на вашу думку сьогодні був найактивнішим, найстараннішим, найшвидшим, найдобрішим? (Відповіді дітей)

Діти підтримують оплесками найстаранніших дітей.

Вихователь. Я впевнена, що ви  всі неодмінно будете успішними учнями в школі.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Сергеевна Настя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сухецька Олена Іванівна
    Гарне, змістовне заняття.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 березня 2018
Переглядів
47488
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку