«Скакалка - виручалка»
Мета: Продовжувати вчити дітей стрибати різними способами, формувати правильні фази стрибків: відштовхування, політ, приземлення, рухи рук. Вдосконалювати вміння підлізати під скакалку, натягнуту на рівні грудей дитини, перестрибувати через скакалку зручним способом, координацію рухів рук та ніг, вміння виконувати рухи в парі. Формувати правильну поставу. Розвивати увагу, зосередженість, витримку, спритність та силу; у дівчат естетичний смак, хлопчиків залучати до стрибків через довгий мотузок. Посилити інтерес дошкільників до спорту.
Матеріал: Короткі скакалки, довгий та короткий мотузок, кеглі, музичний супровід, екран, проектор, ноутбук.
Хід заняття:
І. Вступна частина – 3 хв.
Діти заходять до спортивного залу, стають в шеренгу.
Інструктор: Діти, в Україні говорять, що добрий гість – дому радість. Гадаю, що ви, як і я, раді нашим гостям. Тож давайте з ними привітаємося:
(діти вітаються з інструктором та гостями):
Доброго ранку, доброго дня!
Зичу здоров’я та щастя всім я!
Інструктор: Діти, до нас на електронну пошту прийшов незвичайний лист, ось послухайте:
(на екрані – відео: група дітей: «І ми вас вітаємо! Подивіться – це наша скарбничка. До неї ми збирали секрети здоров’я. Та зараз вона порожня. Всі секрети зникли. І ми не знаємо, де вони поділися. Допоможете нам їх знайти? Дякуємо вам»
Інструктор: Ну, що, діти пішли шукати секрети здоров’я? А я навіть знаю, що ми з собою візьмемо – чарівні звуки та скакалки. Скакалки допомагають відомим спортсменам при тренуванням, я гадаю, і нам вони допоможуть Згодні? Тоді кроком руш. Взяти скакалки.
Інструктор: Яка перша підказка? (звучить музика до ранкової гімнастики)
Перешикування в три колони.
ІІ. Підготовча частина – 10 хв.
«Ми спортивні й дужі! Зарядку любим дуже. Раненько ми встаємо і вправи розпочнемо»
Комплекс ЗРВ зі скакалками «Веселий ранок»
В.п. – стоячи, ноги разом, складена навпіл скакалка в опущених донизу руках
1 - 2 – підняти руки зі скакалкою та обличчя вгору, праву ногу відвести назад на носок (вдих).
3 - 4 – в.п. (видих).
5 - 6 – теж саме лівою ногою.
В.п. – стоячи, ноги разом, складена навпіл скакалка в натягнутих перед собою руках (вдих).
1 – підняти праву руку вгору, ліву опустити донизу (видих).
2 – в.п.
3 – підняти ліву руку догори, праву опустити донизу.
В.п. – ноги на ширині плечей. Руки в сторони, скакалка в праві руці.
1 – поворот вправо, скакалку передати в ліву руку (видих);
2 – в.п. (вдих);
3, 4 – те саме в іншу сторону.
В.п. – ноги на ширині плечей, складену навпіл скакалку тримати вгорі хватом двома руками.
1 – нахил вперед, руки зі скакалкою опустити донизу (видих).
2 – 3 – піднімаючи спочатку носки, потім п’яти, продіти скакалку під ногами.
4 – випрямитися, скакалка позаду внизу (вдих).
5 – 8 – ті ж самі рухи в зворотному напрямку.
В.п. – сидячи на підлозі по-турецьки, скакалка, складена вдвоє, в руках над головою (вдих).
1 - 2 – нахилити тулуб вправо, скакалкою доторкнутися до полу справа (видих).
3 - 4 – в.п.
5 - 6 – теж саме вліво.
В.п. – лежачи на спині, складену навпіл скакалку тримати вгорі двома руками (вдих).
1 – 2 – підняти ноги за голову, торкнутися ними підлоги за головою. (видих).
3 – 4 – повернутися у в.п.
В.п. – стоячи, ноги паралельно, скакалка в опущених руках.
Присідання, руки виносяться вперед (видих).
В.п. – покласти скакалку, складену навпіл, перед собою на підлогу. Стрибки через скакалку з поворотом (вдих – видих).
9. «Тихо – голосно» - 5р. (вправа на дихання)
«Малята ми активні, здорові і спортивні!
Гімнастика у нас – сьогодні просто клас!»
Інструктор: Наліво. Зійшлись у трійках! В обхід по залу кроком руш! Тож якому секрету здоров’я нас навчили вправи? (кожний ранок починаємо з зарядки) (на екрані з’являється картинка – діти роблять зарядку).
Щоб йти нам далі, треба знайти пару. Для цього на перший-другий розрахуйсь!
Чарівні звуки кличуть нас на прогулянку: Ставайте в ряд малята, підемо гуляти.
ІІІ. Основна частина - 14 хв.
Гра «Прогулянка» - 3 хв.
(Діти в парах тримають одну скакалку на двох. Скакалку потрібно:
перший раз тримати на рівні плечей – діти підлазять; другий – на 10см підняти від рівня підлоги – діти перестрибують різними способами, третій – підняти руки зі скакалками вгору – діти проходять спинами вперед).
Інструктор: Як ви гадаєте, який секрет здоров’я нам відкрила ця гра? (більше часу проводити на свіжому повітрі) (на екрані з’являється картинка – діти граються на вулиці).
Рухаємося далі? Ось конячки пробігли зі своїми візниками (звучить музика) А ви хочете так?
Гра «Конячки» - 2 хв
(Діти в парах: скакалку накинути на дитину (віжжі). «Візник» тримається за ручки скакалки. Вони з «конячкою» під музику весело скачуть «зиґзаґом» між кеглями по доріжці, а потім, по сигналу, міняються містами.)
Інструктор: Який секрет здоров’я відкрила нам ця гра? ( рух – це здоров’я) (картинка – діти в русі).
Рушаємо далі. Куди це ми потрапили (звучить музика). Так це берег. Але чого, як ви гадаєте? (річки Торець). І що нам робити?
Гра «Вудочка» - 3 хв.
(Вибрати ведучого – «рибалку» за допомогою лічилки. Він стає в коло, тримаючи в руках довгу мотузку, яку йому потрібно розкручувати на відстані, рівній половині стрибка. Завдання «рибалки» - зачепити скакалкою – «вудочкою» - «рибку». Завдання «рибок» - підстрибувати так, щоб скакалка не торкнулася їхніх ніг. Той, кого скакалка торкнулася, вибуває з гри).
Інструктор: Який секрет здоров’я? (природа – скарбниця здоров’я) (з’являється картинка дитина на фоні природи).
Інструктор: Діти, якщо людина здорова – то в неї завжди гарний настрій. Цим гарним настроєм вона хоче поділитися з іншими. Для цього люди придумали флешмоб! У нас гарний настрій? Бажання поділитися ним є? Тож давайте поділимося з нашими гостями!
(Флешмоб):
Інструктор: Молодці! Нам на долоньки падають сніжинки здоров’я. Давайте ми подуємо на них. (вправа на дихання).
ІV. Заключна частина – 3 хв.
Ходьба звичайна (10 с).
Діти, що у вас вийшло краще всього? А що вам сподобалось? А я хочу виділити самих уважних, витривалих …
І хочу вам сказати, що секретів здоров’я дуже багато, і на вас у групі чекає ще один секрет здоров’я. Ви його знайдіть і на слідуючому занятті мені розкажете. Добре? А зараз заняття закінчено. Давайте скажемо всім: До побачення!