Конспект заняття для дітей з ООП з Корекції розвитку для 4 класу на тему: "Конструюємо персонажів мультфільмів".
Тема: “Конструюємо персонажів мультфільмів”
Мета заняття: створення позитивного емоційного настрою; розвиток комунікативних навичок і вмінь, навичок співпраці; розвиток психічних процесів; активізація та стимулювання пізнавальної діяльності; покращення стану загальної та дрібної моторики.
Хід заняття
І. Організаційний момент
1. Вправа - привітання.
Мета: створення позитивного емоційного настрою, атмосфери довіри та доброзичливості, зняття емоційного напруження.
Я всміхаюсь сонечку:
„Здрастуй золоте!”
Я всміхаюсь квіточці,
Хай вона цвіте
Я всміхаюсь дощику:
„Лийся, мов з відра!”
І тобі всміхаюся,
Зичу я добра!
ІІ. Основна частина
2. Вправа – гра “Розкажи про себе”
Мета: розвиток комунікативних навичок, мимовільної уваги.
Хід вправи: психолог розповідає дитині про себе і пропонує продовжити речення:
- Я (яка?)...
- Я люблю...
- Я мрію...
3. Вправа “Щось тут не так”
Мета: розвиток уваги, мислення.
Дитині пропонується прослухати вірш та сказати, що тут не так.
Помилки бувають різні:
І маленькі, й дуже грізні.
Щоб в житті їх не робити,
Будем зараз їх ловити.
Взимку в полі все цвіте –
І волошки й жито.
Гріє сонце золоте –
Ласкаво і привітно.
Морозець щипає щічки
Кличе дітлахів до річки
Щоб купатись і пірнати
І під сонцем засмагати.
4. Дидактична вправа “Знайди помилку”
Мета: розвиток уваги, мовлення, мислення.
Хід вправи: дитині показують картинки, на яких, щось недомальовано. Дитина має роздивитися і знайти помилки, те, чого не вистачає.
5. Вправа – завдання „Спробуй виконати”
Мета: розвиток пам’яті, уваги, слухового сприйняття.
Хід вправи: психолог знайомить дитину із завданням. Картки з намальованими геометричними фігурами означають виконання певного руху, а саме:
□ - руки в сторону
○ – руки вгору
▲ – руки вниз
Психолог показує дитині картку, а дитина виконує відповідні рухи. (можливо, під спокійну музику).
6. Конструюємо персонажа мультфільмів.
Сьогодні я пропоную тобі зробити персонажа мультфільму в техніці паперова мозаїка. У нас є ось така заготовка. Поглянь уважно на малюнок, хто на ньому зображений? Правильно, це персонажі відомої усім казки “Колобок”. Давай спробуємо розфарбувати наш малюнок, але зробимо ми це в незвичний спосіб, перед тобою різнокольорові кусочки паперу і клей, тобі потрібно приклеїти їх на наш малюнок і в нас вийде картина в техніці паперової мозаїки.
7. Вправа для «слухняних» пальчиків.
Мета: розвиток дрібної моторики.
Хід вправи:
Ми старались, ми трудились
Навіть пальчики стомились.
Втому з пальчиків струсили,
Стисли в кулачок щосили.
У замочок їх замкнули
І до сонця потягнулись.
8. Релаксація
Вправа «Сонячний зайчик»
Хід проведення: дитині пропонується заплющити очі та під словесний супровід психолога уявити собі сонячного зайчика. Психолог: - Сонячний зайчик зазирнув тобі в очі. Заплющ їх. Він побіг далі по обличчю, ніжно погладь його долонями: на лобі, на носі, на ротику, на щічках, на підборідді. Погладжуй ніжно, щоб не злякати. Погладь голову, шию, руки, ноги… Він скочив тобі на животик – погладь його там. Сонячний зайчик любить тебе, подружися з ним.
ІІІ. Рефлексія. Підсумок заняття.
Ось заняттю вже майже кінець.
Ти була справжній молодець!
Що сподобалось – хвалися,
Засмутило - пожалійся.
Хід проведення: психолог надає дитині можливість висловитися про те, що їй сподобалось чи не сподобалося на занятті. Відмічає її успіхи, хвалить, зацікавлює до нового заняття.
Прощання “Подаруй усмішку”
Мета: створення позитивного емоційного настрою, емпатії, взаємної довіри.
Хід вправи: психолог звертається до учня зі словами:
Звати як мене, скажи?
Звати як тебе, скажи?
Ми з тобою грались дружно?
Отже, разом не сутужно!
Зустріч нову призначаймо,
Усім щастя побажаймо.
Руку стисни на прощання
Усміхнись як сонце раннє!
Дитина легким подихом здуває зі своїх вуст усмішку у складені човником долоні і відпускає її у добрий, щирий та привітний світ.