Конспект заняття: "Знайомство з лего-мозаїкою. Складання мозаїки за схемою (будиночок)"

Про матеріал
Конспект заняття з Корекції розвитку для дітей з ООП, 4 клас за програмою "Легоконструювання" (Автор: Лапін А.В.). Тема: "Знайомство з лего-мозаїкою. Складання мозаїки за схемою (будиночок)"
Перегляд файлу

Тема: Знайомство з лего-мозаїкою. Складання мозаїки за схемою (будиночок)

 

Мета: розширювати та уточнювати уявлення дитини про будинки, їх будівництво, характерні ознаки, будівельні професії; розвивати вміння дитини порівнювати два предмети, знаходити спільне і відмінне; розвиток обсягу, розподілу, концентрації уваги; розвиток пам’яті, мислення, уяви, сприйняття; продовжувати розвивати дрібну моторику.

Хід заняття

І.Організаційний момент

На наше сьогоднішнє заняття завітав гість. Це  казковий хлопчик Тарасик.

Вправа – привітання «Добрий день»

Психолог показуючи ляльку Тарасика, пропонує дитині привітатися з ним та виконувати дії, що описує психолог.

Доброго дня, рідний наш дім!

Доброго дня діткам усім!

Доброго дня сонечку ясному!

Доброго дня небу прекрасному!

Станемо разом ми у коло —

Скільки друзів — глянь навколо!

Руку дружби протягну.

З другом сварку не почну.

Будемо всі дружно грати,

Рідний дім наш заселяти!

ІІ. Основна частина

Психолог показує зображення одноповерхового будинку.

Психолог:  у цьому будинку мешкає Тарасик.

- Який будинок у Тарасика? (Він маленький, дерев’яний, красивий, одноповерховий.)

- Що є в будинку? (У будинку є вікна, двері, дах, стіни, димар, сходи, ґанок.)

- Скільки вікон у будинку? Порахуймо! (Одне вікно, два вікна, три вікна, чотири вікна, п’ять вікон)

Психолог демонструє дітям зображення багатоповерхівки.

Психолог:  поряд з домом Тарасика побудували ось такий дім.

- Який цей дім? (Багатоповерховий, високий, великий)

- Як ти здогадалася, що це багатоповерховий будинок? (У ньому багато поверхів.)

- Як можна назвати цей будинок? (Багатоповерхівка)

- Що є в багатоповерховому будинку? (У багатоповерховому будинку є вікна, двері, дах, стіни, сходи, поверхи, ґанок.)

- Як інакше можна назвати будинок? (Дім, житло, хата)

- Навіщо потрібен будинок?

Розгляд ілюстративного матеріалу «Будинки»

Психолог: розкажи Тарасику про свій будинок. Який у тебе будинок? Чи любиш ти свій будинок? Що тебе радує в ньому, а що — засмучує?

Дидактична гра «Порівняймо!»

Психолог пропонує дітям продовжити речення, порівнюючи багатоповерховий та одноповерховий будинки.

• Багатоповерховий будинок високий, а одноповерховий — ...(низький).

• В одноповерховому будинку вікон мало, а в багатоповерховому — ...(багато).

• Багатоповерховий будинок ширший, а одноповерховий — ...(вужчий).

• У багатоповерховому будинку під’їзди, а в одноповерховому — ...(ґанок).

• Одноповерховий будинок побудований із дерева, а багатоповерховий — ...(із цегли).

А зараз послухай загадку та спробуй її відгадати.

Вірш - загадка

Виростають скрізь будинки,

Хто ж складав усі цеглинки,

Хто ж тут стіни мурував,

Нам будинки збудував?

Психолог: так, це будівельники. Перетворімося на будівельників та збудуймо будиночок. А допоможе нам в цьому наша лего-мозаїка, з якою ми познайомилися на попередніх заняттях.

Психолог демонструє схему лего-мозаїки “Будиночок”. Завдання дитини збудувати будиночок за зразком.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка.

Ми з тобою старанно попрацювали, а тепер давай допоможемо нашим ручкам відпочити і зробимо фізкультхвилинку. Повторюй за мною:

Працювали ми й трудились,

Наші пальчики втомились.

Варто їм спочити дати:

Поіменно всіх назвати:

Перший — то великий пальчик,

Він тримальчик і хапальчик.

Другий пальчик — вказівний.

Третій в центрі — основний.

Безіменний — то четвертий.

А останній пальчик впертий.

Він мазунчик. Він любимчик.

Ну а звуть його — Мізинчик.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Психолог демонструє дитині ілюстрацію «На будівництві» та пропонує розповісти, які будівельники працюють на будівництві, скласти розповідь за змістом картини.

Психолог: на будівництві працює багато будівельників. Кожен будівельник виконує свою роботу.

- Які будівельники працюють на будівництві? (Муляр)

- Що робить муляр? (Муляр кладе цеглу.)

- Хто ще працює на будівництві? (Тесляр)

- Що робить тесляр? (Тесляр виготовляє двері.)

- Хто ще працює на будівництві? (Скляр встановлює вікна.)

- Що робить коваль? (Коваль виготовляє залізні вироби.)

- Які вироби виготовляє коваль? Так, коваль виготовляє замки.

Також на будівництві працює будівельна техніка. Це бульдозер, екскаватор, підйомний кран, трактор. Спробуй відгадати загадки.

Землю ріжу я пластами,

Потім буду розкидати.

Людям я допомагаю

Тут дорогу прокладати.

 Так, це бульдозер. Як ти здогадалася, що це бульдозер?

На подвір’я зайшов кріт,

Риє землю край воріт.

Цілу тонну захватив

І поніс, куди схотів.

Так, це екскаватор. Як ти здогадалася, що це екскаватор?

Я багато підіймав,

Бо велику силу мав.

Без утоми я трудився,

Будівельникам згодився.

Так, це підйомний кран. Як ти здогадалася, що це підйомний кран?

Дидактична вправа «Добери слова-родичі»

Психолог пропонує дитині дібрати слова-родичі до слова «будинок». За потреби допомагає дітям дібрати потрібні слова за допомогою запитань.

• Хто будує будинки? (Будівельники)

• Як називають місце, де будують? (Будівництво)

• Що роблять будівельники? (Будують)

Дидактична гра «Скажи одним словом»

Психолог промовляє словосполучення, дитина утворює прикметник.

• Дах із шиферу. Який дах? (Шиферний)

• Будинок із цегли. Який будинок? (Цегляний)

• Замок із заліза. Який замок? (Залізний)

• Дах із соломи. Який дах? (Солом’яний)

• Будинок із дерева. Який будинок? (Дерев’яний)

ІІІ. Рефлексія. Підсумок заняття

Психолог: Тарасику сподобалося, як ти гарно розповідала про своє помешкання, як побудувала дім з конструктора. Тепер він знає, які бувають будинки і хто їх будує.

- Про що було наше сьогоднішнє заняття?

- Що тобі сподобалося найбільше?

- Що викликало труднощі чи було важким?

- Що нового ти навчилася?

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Інкл
Додано
5 листопада
Переглядів
69
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку