КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ
З МАТЕМАТИКИ
ДЛЯ ДІТЕЙ
СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
ТЕМА: «Цифри, лічба, геометричні фігури»
Мета: Вчити дітей розпізнавати та називати геометричні фігури (коло, трикутник, квадрат). Визначати кількість предметів (до 10).
Розвивати конструктивну діяльність, логічне мислення, орієнтацію на аркуші паперу; творчу уяву, просторове уявлення, дрібну моторику, сенсорні здібності, мислительні процеси, уміння конструювати. Виховувати чуйність, бажання прийти на допомогу казковим героям. Закріплювати у дітей потребу бути учасником ігрового співтовариства.
Демонстраційний матеріал: іллюстрації до казок, цифри, фланелеграф, мольберт.
Роздатковий матеріал: геометричні фігури, цифри, зошити, олівці.
Попередня робота: читання чарівних казок, дидактичні ігри математичного
складу («Геометрична мозаїка», «Квадрат Воскобовича»).
Хід заняття
1. Привітання з гостями, які прийшли на відкрите заняття.
2. Вихователь: Діти, ви любите казки? Які казки ви знаєте? Я пропоную вам вирушити до казки, але спочатку треба відповісти на запитання:
Яка пора року ? Скільки днів у тижні? Який сьогодні день неділі? Який був? Який буде? Скільки вихідних? Який місяць? Скільки зимових місяців?
3. Ми з вами вирушаємо в казку на килимку- літаку. Сідайте гарненько та слухайте
уважненько.
Жив-був цар. І была у нього донька-красуня. (Виставляються іллюстрації)
Ось поїхав як-то цар у справах, а донька вдома зосталась. Вийшла вона взимку в садок погуляти, а тут заметіль налетіла, підхватила Царівну і понесла в тридев’яте царство, в тридесяте государство.
Повернувся цар, а доньки немає. Зібрав тоді він парубків, та приказав знайти
Царівну. Хто поверне, той одружиться на ній та отримає пів-царства в придачу.
Поїхав її шукати Іван-Царевич.
Їде день, їде два, місяць. Ось і літо настало.
Під’їздить він до хатки на курячих ніжках.
Там Баба-Яга живе. Розповів Іван-Царевич про свою біду. Що його наречену Завірюха забрала. Баба-Яга допомогти пообіцяла: "Є,– каже у мене декілька завдань для тебе.
Виконаєш, повернеш наречену. Царевич погодився.
Вихователь: Допоможемо Івану-Царевичу?
Перше завдання: В яку пору року виїхав Іван - Царевич? (взимку)
Яку пору року був в дорозі? (весну)
Коли приїхав? (влітку)
Ось тобі чарівне блюдечко с наливним яблучком . Покатаєш по ньому яблучко, вмить побачиш те, що треба. Якщо все виконаєш -- знайдеш дорогу до Царівни, дивись!
Друге завдання: Зараз побачимо секретну мапу. Чі зможемо її запам’ятати ?
Вихователь: Діти, давайте допоможемо Івану- Царевичу запам’ятати мапу.
(Вихователь на декілька секунд (до 10 секунд) показує мапу дітям, а потім діти по пам’яті повинні викласти на чистих аркушах те ж саме, а потім розповісти, що і де у них розташовано).
4. Вихователь: Молодці, діти, мапу запам’ятали, можно вирушати далі. Сіли на коней і поскакали.
Фізкультхвилинка "Коник”.
(на килимку, діти зображують їзду на конях та цокають язичками)
Вихователь: Приїхали до замку.
5. Третє завдання : А вхід до замку завалений камінням.
(На фланелеграфі зображення каміння з цифрами від 1 до 10. На камінці написано по одному числу).
Вихователь: Щоб увійти до замку, треба розібрати каміння. Давайте допоможемо Івану- Царевичу розібрати каміння.
Катя, візьми камінчик з цифрою, яка стоїть після цифри 5.
Женя, візьми камінчик з цифрою, яка знаходиться між цифрами 7 та 9.
Альоша, візьми камінчик з цифрою, котра стоїть перед цифрою 4.
Вихователь: Молодці, діти, впорались з завданням. Увійшли ми до замку.
Йдемо тихо навшпиньках, щоб не помітили охоронці.
На нашому шляху високі ступеньки, ноги треба підіймати вище.
(Діти йдуть через ворота замку)
Стеля все нижче – треба нагнутися.
Ось стало просторніше.
Випрямлюємось, озираємося навкруги.
Аж ось нас помітили охоронці.
У охоронців своє завдання для нас.
Завдання четверте:
В зошитах: 1. Знайди зайвий символ:
2. Намалюй в квадраті фігури, яких не вистачає:
3.Які геометричні фігури отримаються при з’єднані двох деталей? Намалюй їх у рамках .
4. З’єднай крапки по порядку цифрами.
Раз ви виконали всі завдання, охоронці пустили нас до замку, але ми попали в лабіринт.
5. Завдання п’яте :
Ось ми і звільнили Царівну.
Вихователь: Дружно з вами працювали і Царівну визволяли. Впорались швиденько, треба повертатися додому тихенько.
Де ми з вами побували? Які завдання виконували? Кому допомагали?
Доповнення: 1. Завдання 4 та 5 замість розташування їх в зошитах можна зробити на окремих картках.
2. Замість іллюстрацій можна інсценувати казку: Діти поділяються на 2 групи: Одні – актори, інші- учасники заняття. Інсценування проводити з музичним супроводом.