КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ З МАТЕМАТИКИ ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Про матеріал
ТЕМА: «Цифри, лічба, геометричні фігури» Мета: Вчити дітей розпізнавати та називати геометричні фігури (коло, трикутник, квадрат). Визначати кількість предметів (до 10). Розвивати конструктивну діяльність, логічне мислення, орієнтацію на аркуші паперу; творчу уяву, просторове уявлення, дрібну моторику, сенсорні здібності, мислительні процеси, уміння конструювати. Виховувати чуйність, бажання прийти на допомогу казковим героям. Закріплювати у дітей потребу бути учасником ігрового співтовариства.
Перегляд файлу

                                                               

КОНСПЕКТ  ЗАНЯТТЯ

 З  МАТЕМАТИКИ

ДЛЯ  ДІТЕЙ

СТАРШОГО  ДОШКІЛЬНОГО  ВІКУ

 

ТЕМА:  «Цифри, лічба, геометричні фігури»

 

       

Мета:     Вчити дітей розпізнавати та називати геометричні фігури (коло, трикутник, квадрат).  Визначати кількість предметів (до 10).

Розвивати  конструктивну діяльність, логічне мислення, орієнтацію на аркуші паперу; творчу уяву, просторове уявлення, дрібну моторику, сенсорні здібності, мислительні  процеси, уміння конструювати. Виховувати чуйність, бажання прийти на допомогу казковим героям. Закріплювати у дітей потребу бути учасником ігрового співтовариства.
 

Демонстраційний матеріал: іллюстрації до казок, цифри, фланелеграф, мольберт.

 

Роздатковий матеріал:  геометричні  фігури, цифри, зошити, олівці.   


Попередня робота: читання чарівних казок, дидактичні ігри математичного

                 складу («Геометрична мозаїка», «Квадрат Воскобовича»). 

 

 

Хід заняття

 

1. Привітання з гостями, які прийшли на відкрите заняття.

 

2. Вихователь:  Діти, ви любите казки?  Які казки ви знаєте? Я пропоную вам вирушити до казки, але спочатку треба відповісти на запитання:

Яка пора  року ?  Скільки  днів у тижні? Який  сьогодні  день неділі? Який  був? Який буде? Скільки вихідних?  Який місяць? Скільки зимових місяців?

 

3. Ми з вами  вирушаємо в  казку на килимку- літаку.  Сідайте гарненько та слухайте

   уважненько.

  

    Жив-був цар. І была у нього донька-красуня.  (Виставляються іллюстрації)

 

                                 Василиса Премудрая танцует

    Ось поїхав як-то цар у справах, а донька вдома зосталась. Вийшла вона взимку в  садок погуляти, а тут заметіль  налетіла, підхватила Царівну і понесла  в тридев’яте царство, в тридесяте государство.

 

    Повернувся цар, а доньки немає. Зібрав тоді він парубків, та приказав знайти

    Царівну. Хто поверне, той одружиться  на ній та отримає пів-царства в придачу.  

    Поїхав її шукати Іван-Царевич.

 


 

 

Їде день, їде два, місяць. Ось  і літо настало.    

 Під’їздить він до хатки на курячих ніжках.

 


 

 

                                

 

    Там Баба-Яга живе. Розповів Іван-Царевич про свою біду. Що його наречену Завірюха забрала.  Баба-Яга допомогти пообіцяла: "Є,– каже у мене  декілька завдань для тебе.

    Виконаєш, повернеш наречену. Царевич погодився.

Вихователь: Допоможемо Івану-Царевичу?

 

Перше завдання: В яку пору року  виїхав  Іван - Царевич?   (взимку)

                                Яку пору року був в дорозі?     (весну)

                                Коли приїхав?                             (влітку)

 

Ось  тобі чарівне блюдечко  с наливним яблучком . Покатаєш по ньому яблучко, вмить побачиш те, що треба. Якщо все виконаєш --  знайдеш дорогу до Царівни, дивись!

 

Друге завдання:  Зараз побачимо  секретну мапу. Чі зможемо її  запам’ятати ?  


Вихователь: Діти, давайте допоможемо Івану- Царевичу запам’ятати мапу. 
 

(Вихователь на декілька секунд (до 10 секунд) показує  мапу дітям, а потім  діти по пам’яті повинні викласти на чистих аркушах те ж саме, а потім розповісти, що і де у них розташовано). 


 

4. Вихователь: Молодці, діти, мапу запам’ятали, можно вирушати  далі. Сіли на коней і поскакали.                             

 

 Фізкультхвилинка "Коник”. 

     (на килимку, діти зображують їзду на конях та цокають  язичками)


Вихователь: Приїхали до замку.

 

5. Третє завдання :   А вхід до замку завалений камінням.  

 

(На фланелеграфі зображення каміння з цифрами  від 1 до 10. На камінці написано по одному числу). 


Вихователь:  Щоб  увійти до замку, треба розібрати каміння. Давайте допоможемо Івану- Царевичу розібрати каміння. 


Катя, візьми камінчик з цифрою, яка стоїть після цифри 5. 


Женя, візьми камінчик з цифрою, яка знаходиться між цифрами 7 та 9. 


Альоша, візьми камінчик з цифрою, котра стоїть перед цифрою 4. 

 


Вихователь: Молодці, діти, впорались з завданням. Увійшли ми до замку.

Йдемо тихо навшпиньках, щоб не помітили охоронці.  

На нашому шляху високі ступеньки, ноги треба підіймати вище.

                                         (Діти йдуть через ворота замку)

Стеля все нижче – треба нагнутися. 
Ось стало просторніше. 
Випрямлюємось, озираємося навкруги.

Аж ось нас помітили охоронці.

 

 

У охоронців своє завдання для нас.

 

Завдання четверте:  

В зошитах:  1. Знайди зайвий символ:

 

 

 

 

 2. Намалюй в квадраті   фігури, яких не вистачає:

 

 

3.Які геометричні фігури отримаються при з’єднані  двох деталей?  Намалюй їх у рамках .

 

4. З’єднай крапки  по порядку цифрами.

 

Раз ви виконали всі завдання, охоронці пустили нас до замку, але ми попали  в лабіринт.

 

5. Завдання  п’яте :  

 

Ось ми і звільнили  Царівну.

Иван царевичя и Василиса Премудрая

 

Вихователь: Дружно з вами працювали і Царівну визволяли. Впорались швиденько, треба повертатися додому тихенько.

  Де ми з вами побували? Які завдання виконували? Кому допомагали?

 

 

 

Доповнення: 1. Завдання 4 та 5 замість розташування їх в зошитах можна зробити на окремих картках. 

 2. Замість іллюстрацій можна інсценувати  казку: Діти поділяються на 2 групи:  Одні – актори, інші- учасники заняття. Інсценування проводити з музичним супроводом.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Базуленко Илона
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Моренко Олена Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Артюшенко Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
22 листопада 2021
Переглядів
12607
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку