Конспект заняття з ознайомлення з навколишнім для дітей старшої групи "Наш одяг"

Про матеріал
розвивати пізнавальну активність, фантазію, здатність творчо мислити, дрібну моторику; виховувати бажання виконувати завдання, дбайливе ставлення до речей; викликати інтерес, зацікавити дітей, розширювати обсяг інформації, вчити співпрацювати з однолітками, активізувати мислення, пам’ять, уяву дітей; узагальнювати і систематизувати знання про предмети одягу, уточнити функції та призначення різного одягу (для захисту, зручності і краси; для голови, рук, ніг і тіла), удосконалювати вміння розділяти утилітарну та естетичну функції одягу, формулювати судження; конкретизувати знання про те, для чого людині потрібна різна одежа (в холодну і теплу погоду, для роботи, відпочинку і свята); познайомити дітей із виникненням одягу, вчити валяти шерсть.
Перегляд файлу

Мета: розвивати пізнавальну активність, фантазію, здатність творчо мислити, дрібну моторику; виховувати бажання виконувати завдання, дбайливе ставлення до речей; викликати інтерес, зацікавити дітей, розширювати обсяг інформації, вчити співпрацювати з однолітками, активізувати мислення, пам’ять, уяву дітей; узагальнювати і систематизувати знання про предмети одягу, уточнити функції та призначення різного одягу (для захисту, зручності і краси; для голови, рук, ніг і тіла), удосконалювати вміння розділяти утилітарну та естетичну функції одягу, формулювати судження; конкретизувати знання про те, для чого людині потрібна різна одежа (в холодну і теплу погоду, для роботи, відпочинку і свята); познайомити дітей із виникненням одягу, вчити валяти шерсть.

Попередня робота: спостереження за перехожими, зокрема їхнім одягом, розглядання, примірка одягу. Читання художньої літератури, ряжання, ігри з одягом, відгадування загадок. Розглядання ілюстрацій. Дидактичні ігри: «Відгадай одяг за описом», «Одягнемо ляльку».

Матеріал:  картки із зображенням різноманітних предметів одягу та взуття; ноутбук, слайди з презентації «Звідки взявся одяг»; умовні позначки (сніжинка, сонце, дощ); лупи ( 1 на двох дітей), різні види тканин, клубок шерстяних ниток, скринька з ляльковими предметами одягу, лист від Королеви Голки, шерсть для валяння, мильний розчин, рушники.

Хід заняття:

Психогімнастика. Вітання з гостями.

Діти, дивіться, хтось залишив скриньку. Дивно, вона зачинена. Як ви думаєте, хто це міг бути? Ой, а тут ще й лист поруч якийсь! Давайте прочитаємо його.

« Добрий день, діти! Я – Голка, королева країни Одягу. Я дізналася про те, що ви дуже полюбляєте грати з ляльками, вдягати  та перевдягати їх, але у вас одяг для ляльок вже старий та рваний, а шити самі ви ще не вмієте. Тож я постаралася і пошила для ваших подружок новий одяг, але моя скринька відкриватиметься тільки тоді, коли ви пройдете мої випробування. Я повинна переконатися, що ви знаєте про одяг все і вмієте дбати про нього».

Не боїтесь завдань Королеви Голки? Впораєтесь?

 Але спочатку скажіть мені, чи знаєте ви, звідки взявся одяг і з чого він зроблений? Хочете дізнатися? Тоді сідайте зручненько і я розповім вам про історію одягу.

- Колись давним-давно на нашій планеті, завжди було тепло і людям одяг і взуття були не потрібні.Але поступово на Землі стало холоднішати, і люди почали мерзнути. Не допомагали вогнища в печерах. Люди придумали загортатися у шкури забитих звірів. Спочатку люди просто зв'язували і обмотували шкіри навколо тіла. Через якийсь час шкури навчилися пов'язувати і переплітати. Поступово людина навчилася обробляти шкури і виробляти їх. Одяг став тонше і міг закрити все тіло. Крім шкур, матеріалом служили листя, трава і навіть кора дерев: її вимочували і відбивали до розм'якшення, просочували маслом і розфарбовували. Мисливці та рибалки використовували для виготовлення риб'ячу шкіру, пташині шкурки . Минав час, і люди навчилися робити тканини.

Робота в парах. В-ль пропонує дітям розглянути і помацати зразки тканин, визначити всі вони однакові або відрізняються. ( Різні тканини: гладкі і ворсисті, легкі і важкі, теплі і прохолодні, щільні і рідкі).

В-ль пропонує дітям дізнатися таємницю тканин. Через збільшувальне скло, діти розглядають зразки і з'ясовують, що тканини складаються з переплетених ниток.

  • А самі нитки, звідки беруться?

В-ль бере шматочок вати, мочить його і, скручуючи, трохи розтягує. Діти дізнаються, що короткі волоконця скручуються в довгу нитку.

«У давні часи нитку теж скручували пальцями, потім винайшли веретено, а потім і прядильний верстат. А зараз нитки прядуть, тобто скручують з волокон, величезні прядильні машини. Не тільки бавовняні нитки, звичайно, але і вовняні і лляні. А шовкову нитку видобувають за допомогою комахи - шовкопряда».

Фізкультхвилинка.

Дивіться, мабуть із скриньки з’явився чарівний клубочок давайте зараз ми з вами візьмемось за руки і перетворимось на дуже міцну ниточку. Подивимось, куди приведе нас цей клубочок.

Діти утворюють одну довгу «ниточку» з клубочку, і переміщуються на килимок  різним кроком. Доходять до дошки на якій виставлені картки із зображенням сезонних змін: СНІЖИНКА, СОНЦЕ, ДОЩ.

- Потрібен одяг людині і для чого він потрібен? - Потрібен. Для захисту тіла (від холоду, дощу, сонячного опіку, тощо). Подивіться, куди нас привів наш клубочок. Мабуть, це перше завдання Королеви-Голки.

Д/гра "Розклади на групи" ( зимовий, літній, демісезонний).

- Який це знак? (СНІЖИНКА)

- До якої пори року належить? (до зими)

- Який одяг ми носимо взимку? (теплий)

- Знайдіть і покажіть картки з зимовим одягом.

- Подивіться на картки. Всі правильно показали?

- Як називається твій одяг?

(Аналогічно із сонцем, дощем).

 - Скринька відчинилась! Що ж вона нам подарувала?(Шуба, сукня, плащ).

- Картка від Королеви-Голки: «Я знаю гру «Зайвий предмет». Дуже важка. Впораєтеся?»

Д/гра «Зайвий предмет»

Головні убори (хустки, шапка, шорти, кепка)

Спідня білизна (труси, майка, футболка, светр)

Верхній одяг (куртка, шуба, шапка, пальто).

Жіночий одяг (сукня, спідниця, сарафан, краватка).

(Виставляються картки з предметами одягу, діти називають зайвий предмет).

Подивіться, ще подарунок з’явився! – штани.

Д/гра «Що із чого?»

 Давайте роздивимось одяг . З чого він  зроблений? Тканини бувають різні. Які ви знаєте тканини?

- Сукня з шовку (яка?) – шовкова.

- Кофта з шерсті (яка?) – шерстяна.

- Шуба з хутра (яка?) – хутряна.

- Штани з джинса (які?) – джинсові.

- Блузка з гіпюра (яка?) – гіпюрова.

- Сукня з шифону (яка?) – шифонова.

З’являється кофта зі скриньки.

А тепер я покажу одяг, а ви розкажете, про що він вам «розповів», люди яких професій його вдягають. (Показ і обговорення різних моделей робочого одягу).

- Хто це? - ПОЖЕЖНИЙ, КУХАР.

- Як ви здогадалися? Чому у пожежного саме такий робочий одяг?

Навіщо він потрібен? Від чого він захищає? (це спецодяг, він захищає його від вогню, не горить).

- Навіщо кухарю для роботи потрібен халат? (він працює з продуктами і щоб не забруднити свій одяг, щоб мікроби не потрапили на продукти). Ковпак? (Щоб волосся не потрапило в їжу).

- Як можна назвати весь одяг для роботи? (Робочий, спеціальний одяг).

- Знайдіть і покажіть картки з робочим одягом людей.

- Хто працює в цьому одязі? (перукар, будівельник, водій, лікар, продавець тощо).

- Молодці. Після роботи завжди хочеться відпочити.

- Як ви любите відпочивати? (займатися спортом, ходити в гості, в театр, подорожувати тощо).

- А тепер знайдіть і покажіть картки з одягом, в якому люди можуть відпочивати.

- Куди можна сходити в такому одязі? Як відпочити?

- А я люблю ходити в театр. Покажіть святковий одяг.

А ось і сукня святкова для ляльки! (зі скриньки).

А тепер давайте дізнаємось, чи знаєте ви що з одягом робити і як за ним доглядати..

Д/гра «Закінчи речення»

  - Прокинувшись уранці, одяг необхідно…(вдягнути).

  - Якщо на одязі є ґудзики, їх слід…(застібнути).

  - Якщо є пояс або шнурочки, їх потрібно…(зав’язати).

  - Готуючись до сну одяг слід…  (зняти, скласти, повісити).

  - Щоб одяг нам довше слугував, за ним варто… (доглядати), його потрібно… (берегти).

  - Якщо одяг забруднився, його слід… (почистити, попрати).

  - Якщо одяг зім’явся, його необхідно… (попрасувати).

  - Якщо одяг порвався, його потрібно… (зашити).

  - Якщо відірвався ґудзик, його варто… (пришити).

  - Якщо одяг уже малий і потрібен новий, його слід…(купити).

Зі скриньки з’являється шапка з шарфом.

Молодці, діти, впорались із всіма завданнями! І на останок скринька нам залишила кольорову шерсть.Ця шерсть не проста – із неї можна зробити прикраси для будь якого одягу. Цей спосіб називається валяння шерсті. Хочете навчитися валяти шерсть? Показати дітям маленьки кульки з шерсті.

Давайте разом зробимо багато таких красивих різнокольорових кульок для прикрашання ось цієї шапочки.

Показ і пояснення вих-ля, як валяти шерсть.

- Подивіться, як багато з'явилося красивих кульок. Ми прикрасимо ними цю шапочку.

     Молодці, діти! Вам подобається те, що ви зробили? Що цікавого ви дізналися сьогодні? Чого навчилися? Тепер можемо йти гуляти.

А на вулиці мороз

Відморозить щоки, ніс.

В якому одязі підемо гуляти? (Зимовому, в теплому) Так давайте одягатися! (всі встають)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Малахова Віолетта Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Чернякова Іляна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Пачковський Василь Васильович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 липня 2019
Переглядів
31181
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку