Конспект заняття
з предмету «Цікавий комп’ютер» в гуртку раннього розвитку дитини
«Класифікація предметів по формі, величині, кольору»
Мета:
Навчальна – вчити дітей розрізняти предмети за формою, величиною, кольором.
Розвивальна – розвивати зорове сприйняття, зорову пам’ять, довільну увагу, логічне мислення.
Виховна – виховувати наполегливість, доброзичливість, бажання доводити розпочату справу
до кінця.
Тип заняття: застосування знань, умінь і навичок
Форма проведення: фронтальна, індивідуальна
Технічні засоби: комп’ютер, мультимедійна установка
Демонстраційний матеріал (наочність): поштовий конверт з листом, картки-фішки на
фізхвилинку
Роздавальний матеріал: листи-малюнки з завданнями, кольорові олівці, м’ячики
ХІД ЗАНЯТТЯ:
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
1. Організаційний момент (2 хв.):
— Доброго дня, діти. Я дуже рада вас бачити. У нас усіх гарний настрій, можна розпочинати наше заняття. Оскільки ми знаходимося в комп’ютерному класі, то перш за все нам потрібно пригадати правила поведінки на наших заняттях. Діти, яких правил ми дотримуємося, коли знаходимося в комп’ютерному класі?
Відповіді дітей:
- не можна вмикати і вимикати комп’ютер без вказівки вчителя;
- не можна торкатися руками монітора, дротів комп’ютера;
- не ставити власні речі на стіл і клавіатуру;
- не зсувати з місця монітор і системний блок;
- не натискати без потреби на клавіші.
— Молодці.
2. Активізація уваги та діяльності дітей (3 хв.):
— Сьогодні мені листоноша приніс листа для вас. Давайте прочитаємо його.
«Дорогі діти, мене звати Марійка. Вчора я гуляла у лісі і натрапила на хатинку. В ній нікого не було, але біля обіднього столу стояло три стільці різні за розміром, а на столі стояло три тарілки з кашею і три ложки, також різних за розміром, ще там було три різних за розміром ліжка».
весело, я поїла кашки, пострибала на ліжках, погралась у комп’ютерні ігри, і переплутала всі речі хазяїв. Але коли три ведмеді прийшли додому, то вони сильно засмутилися, і сказали, що поки я не наведу лад у їхній хатинці, і не розставлю все на свої місця, додому мене не відпустять. Діти допоможіть мені виконати завдання і швидше потрапити додому».
ведмедів. Нам необхідно підібрати предмети ведмедикам відповідно до їх розмірів.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1. Закріплення вивченого матеріалу (13 хв.):
1.1. Дидактична гра «Розфарбуй речі ведмедиків» (роздавальний матеріал).
Зафарбувати речі Тата-Ведмедя - у синій колір, Мами-Ведмедиці - у червоний, а речі Ведмежатка - у зелений колір.
1.2. Дидактична гра «Великий-маленький» (роздавальний матеріал).
На верхньому малюнку стрілками позначити предмети від великого до маленького. На нижньому малюнку стрілками позначити предмети від маленького до великого.
1.3. Рухлива гра «Веселі м’ячі».
мене).
мене).
середні).
2. Самостійне виконання дітьми завдань з теми (10 хв.):
2.1. Комп’ютерна гра «Рибки»: потрібно з кожного акваріума вибрати по одній самій великій рибці і пересадити їх у першу тарілку, потім з обох акваріумів вибрати по одній самій маленькій рибці і пересадити їх у другу тарілку.
2.2. Комп’ютерна гра «Збери речі»: у першому завданні необхідно великому ведмедю Міші зібрати у корзину всі великі речі; у другому завданні маленькому ведмедику Михайлику зібрати у корзину відповідно всі маленькі речі.
Фізхвилинка Ми з вами багато трудились
І, мабуть, уже втомились.
Тепер настав час відпочинку
Проведемо фізхвилинку.
Встати струнко всім без руху (1, 3)
І мою команду слухай.
Руки вгору піднімаємо (6)
І повільно опускаємо (5)
Швидко пару ми знайшли (4)
І на місце відійшли (1)
Я зразок вам показала
І німе кіно почали.
Виконується дітьми за зразком малюнка
1 2 3 4 5 6
по одному іти стояти парами хвилька на носках руки в гору
2.3. Комп’ютерна гра «Мої червоні, твої жовті»: у цьому завданні необхідно з предметів, розташованих на екрані, вибрати спочатку всі червоні предмети для Міші, після цього всі жовті -для Михайлика.
2.4. Комп’ютерна гра «Подарунки»: гра складається з двох завдань. В першому необхідно розкласти цукерки у коробки відповідно з їх розміром. В другому завданні потрібно на кожну коробку підібрати кришку відповідно до її форми та розміру.
Комплекс вправ для зняття втоми очей.
— Наші очки від роботи за комп’ютером трішки втомилися і тому, давайте разом зробимо вправи для зняття втоми очей:
1. Заплющить очі, сильно напружуючи м’язи очей. На рахунок 1-4 відкрийте очі, розслабивши м’язи очей. Подивіться удалину на рахунок 1-6.
2. Подивіться на перенісся й затримайте погляд на рахунок 1-4. Переведіть погляд вдалину на рахунок 1-6.
3. Не повертаючи голови, подивіться «праворуч-вгору-ліворуч-вниз», потім вдалину на рахунок 1-6. Далі зробіть те саме, але «ліворуч-вгору-праворуч-вниз» і знову подивітьсь вдалину.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА (2 хв.)
— Ви всі молодці, впоралися із проханням Марійки. Так, ми розклали всі речі за величиною, кольором, формою і допомогли вибратися Марійці з хатинки Ведмедів. А ви знаєте чому у нас все так гарно вийшло? А тому що ми були дружними, уважними, наполегливими.
— До побачення.
1