План-конспект заняття

Про матеріал
Розгорнутий план-конспект гуртка на тему: «Схеми плетіння пелюсток (волошка)»
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Розгорнутий план-конспект гуртка

на тему:

 «Схеми плетіння пелюсток (волошка)»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2020

Тема заняття: Схеми плетіння пелюсток (волошка).

Мета заняття:

Освітння: : ознайомлення з українськими легендами та лікувальними властивостями квітів; ознайомлення з процесом роботи квітки волошки, формувати навички роботи з бісером.

Розвиваюча: розвивати пам'ять, увагу, уяву, фантазію, пізнавальні інтереси, логічне  та творче мислення, пам’ять.

Виховна: виховувати любов до традицій українського народу, трудової діяльності, культури праці та виховання працелюбності.

Тип заняття: комбінований.

Час: 45 хв.

Структура заняття:

 

I

Організаційна частина............................................................. 

1 хв.

II

Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду...............

2 хв.

III

Мотивація навчальної діяльності гуртківців.........................

2 хв.

IV

Повідомлення теми, мети заняття..........................................

1 хв.

V

Вивчення нового матеріалу.....................................................     

5 хв.

 

 

1 Розповідь про волошку;

2 лікувальні властивості волошки;

3 українські легенди.

 

VI

Вступний інструктаж………………………………………...

25хв.

VII

Самостійна робота …………………………………………...

2 хв.

VIII

Поточний інструктаж………………………………………...

2 хв.

IX

Заключний інструктаж……………………………………….

2 хв.

X

Підведення підсумків заняття……………………………….

2 хв.

XI

Домашнє завдання……………………………………………

1 хв

 

 

 

 

Хід заняття

 

І. Організаційна частина

 

 Мета діяльності: привітання; перевірка присутності учнів, заповнення вчителем класного журналу, перевірка готовності учнів до заняття; призначення чергових.

 Форма організації навчання: фронтальна.

 Методи навчання: за джерелом знань умінь – словесні (бесіда вступна).

Слово вчителя:

Доброго дня діти! Давайте призначимо чергових. Чергові, хто сьогодні відсутній? Діти, приберіть, будь-ласка усе зайве з столу. Отже, розпочинаємо роботу.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду

 

Мета діяльності: перевірка вчителем до початку повідомлення нових знань підготовленості учнів до сприймання навчального матеріалу з метою аналізу стану знань, умінь і навиків, набутих раніше і необхідних для свідомого засвоєння теми.

Форма організації навчання: фронтальна.

Метод навчання: за джерелом знань і вмінь – словесні -  бесіда.

Перелік питань бесіди:

  •       який спосіб плетіння ми з Вами вивчили на попередньому занятті? (паралельне плетіння)
  •       яка особливість цього плетіння? (воно виконується на дроті)
  •       де можна застосовувати дану техніку плетіння? (виготовлення листків, квітів, ягід, фігурки тварин)
  •       яку квітку ми виготовляли минулого заняття? (мак)
  •       які кольори ви будете використовувати для плетення волошки? (синій, голубий, срібний та зелений)

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 

Мета діяльності: заохочення учнів до сприймання нового матеріалу

Форма організації: фронтальна.

Методи навчання: за джерелом знань і умінь – словесні  (розповідь).

Бісер – це світ, в якому переплітаються найрізноманітніші грані людського таланту, від майстрів, які його створили, до майстрів, які творять з нього. Мініатюрні намистинки, поєднуючись разом, створюють таємничий, чарівний світ. Бісер дарує можливість творити всім без виключення, незалежно від віку, професії, національності, й отримувати від цього радість і задоволення. Сьогодні, здавалося б, померле мистецтво виготовлення бісерних виробів знову стало популярним.

Бісероплетіння багато хто вважає не важливим заняттям, вважаючи, що з маленьких бусинок можна сплести тільки дитячі і прості дрібнички, на кшталт «фенечек» і бус. Але це не так.

Насправді, за допомогою бісеру можна створювати по – справжньому прекрасні речі – скульптури, прикраси, картини та ікони. Роботи досвідчених майстрів складні у виконанні, але існують і вироби з бісеру для початківців, які досить прості і допоможуть зробити перші кроки на шляху до осягнення мистецтва низання бісеру.

Звичайно для роботи з бісером потрібно чимало терпіння і посидючості, уважності і акуратності, але в той же час це заняття добре допомагає відволіктися від важких думок, розслабити розум, і просто відпочити від суєти.

Плести з бісеру – значить створювати унікальні речі, які не купиш в магазині, але робити самому те, що буде не дешево коштувати в бутіку з аксесуарами.

  

ІV. Повідомлення теми, мети і завдань заняття
 

Мета діяльності: ознайомлення гуртківців з темою, метою і завданням заняття.

Форма організації: фронтальна.

Методи навчання: за джерелом знань і умінь – словесні  (розповідь)

Слово вчителя:

Ми з вами познайомилися з одним із видів декоративно-прикладного мистецтва – плетіння бісером. Сьогодні ознайомимось і виготовимо волошку. Отже, запишіть у свої зошити тему та мету нашого заняття.

Під запис:

Тема заняття: «Схеми плетіння пелюсток (волошка).»

Мета заняття: ознайомитися з українськими легендами та лікувальними властивостями квітів; навчитися виготовляти квіти волошки, формувати навички роботи з бісером.

 

  1. Вивчення нового матеріалу

 

Мета діяльності: розповідь про волошку, українські легенди.

Форма організації: фронтальна.

Методи діяльності вчителя: за джерелом знань - словесні (пояснення, розповідь); наочні  (демонстрування).

Методи діяльності учнів: за типом пізнавальної діяльності – репродуктивні.

 

Слово вчителя:

У грецькій міфології розповідається, що колись, дуже давно, на Землі жили кентаври — напівконі-напівлюди. Наймудрішим з-поміж них вва­жали Хірона, який славився великою обізнаністю в медицині.

Якось у битві отруєна стріла поранила Хірона. Та мудрий кентавр не загинув. Він віднайшов рос­лину, що допомогла йому загоїти рану. То була нині широко знана волошка синя. Ботаніки й назвали її «кентавром».

Цю квітку бачив кожен. То там, то там блакитни­ми очима спалахують поміж колосся суцвіття воло­шок — улюблених у народі ніжних і невибагливих рослин.

У народі кажуть: «Очі сині, як волошки в житі». У багатьох творах, піснях оспівана ця квітка. Синій колір — це символ краси, чистої радості. Назва во­лошки походить від слова «колоти». Справді, у дея­ких волошок листочки колючі, тому їх обминає ху­доба на пасовищах.

Цілющі властивості містяться в її ніжних квіт­ках. У народній медицині з навару пелюсток роблять примочки при хворобах очей. Очі й по­рівнюють із квіткою. Її ще називають волошиха, волошечка, волошок, васильок, сердечна трава, польова троянда.

Існує така легенда: «Якось у полі хлопець Васи­льок косив жито. Саме тоді там бавилися русалки.

Одній дуже припав до вподоби Васильок. Зачару­вала вона хлопця — він пішов за русалкою. Русал­ка не захотіла відпускати хлопця, не захотіла розлучатися з ним. От і надумала перетворити Василька на гарну польову квітку, що синім кольором нага­дувала синь води...

Відтоді щороку літньої пори, коли зацвітають сині волошки, у житах бавляться русалки, плетуть із цих гарних квіток віночки і прикрашають ними свої голівки».

 

  1. Вступний інструктаж

 

Мета діяльності: ознайомлення гуртківців з правилами техніки безпеки на занятті.

Форма організації: фронтальна.

Методи навчання: словесні

Слово вчителя:

Ми з вами познайомилися на минулих заняттях з правилами техніки безпеки. Давайте сьогодні їх пригадаємо.

Правила користування ножицями

1. Кладіть ножиці так, щоб вони не виступали за край робочого місця.

2. Не працюйте тупими ножицями, а також ножицями зі слабким кріпленням.

3. У процесі роботи тримайте матеріал пасивною рукою так, щоб пальці були осторонь від гострого леза.

4. Не розмахуйте ножицями, під час різання не ходіть, а також не підходьте занадто близько до того, хто ними працює.

5. Після роботи ножиці тримай складеними, бажано в чохлі.

Правила користування голкою

1. Голку тримайте тільки з протягнутою ниткою в гольнику або футлярі, а не на парті.

2. Не вколюйте голку в свій одяг.

3. Не беріть голку в рот.

Правила користування дротом

1. Не беріть дріт в рот.

2. Відрізайте потрібний відрізок дроту ножицями або кусачками, не відкушуй зубами.

3. Не грайтеся дротом, не намотуйте його на долоню, пальці.

4. Не розмахуйте рукою, в якій тримаєш дріт.

5. Працюйте з дротом зосереджено, не відволікайся.

Слово вчителя:

Ну   а   зараз   ми   спробуємо   виготовити квітку волошки з бісеру.

C:\Users\User\Desktop\IMG_6287.JPG1. Розглянемо зразок готового виробу.

2. Технологія виготовлення виробу (читання схеми).

3. Відберемо матеріали та інструменти: ножиці, бісер голубого, синього, сріблястого, зеленого кольорів, дріт, зелена нитка, клей.

4. Повторимо правило ТБ під час роботи з бісером, ножицями.

5. Самостійна робота гуртківців з опорою на інструкційні картки.

Форма пелюсток  волошки мов розділена, на часточки у верхній частині (мал. а).

 Плетуть їх так: узяти дріт, довжиною 15 см, нанизати на неї 3 бісеринки, одним кінцем пройти через дві бісеринки назустріч іншому і затягнути дріт. Нанизати ще дві бісеринки, знову пройти першим кінцем дроту назустріч другому і затягнути. Далі необхідно виконати той же прийом на більш довшому дроті, після чого з’єднати обидва фрагмента наступним чином: покласти їх поруч, дротинками, які виявилися посередині, пройти в сусідній фрагмент так, щоб всі чотири кінці виявилися з зовнішньої сторони (мал. б). Продовжуйте плетіння пелюстки, використовуючи довгі кінці дроту за малюнком б. Необхідно виконати таким чином 7 – 8 пелюсток.

Серединка волошки складається з 8-12 тичинок, виконаних із сіро-сріблястого бісеру і чорного стеклярусу за малюнком д. Готові тичинки збираються разом і міцно закручуються, навколо них розміщують пелюстки ,і все це міцно закручують – вінчик квітки готовий. 

Далі необхідно виконати чашолистики. Для цього нарізаємо відрізок дроту довжиною 20 см і готуємо бісер зеленого кольору. Виконуємо розетку – з чотирьох фрагментів – за малюнком е. Квітку поміщаємо всередину розетки і закручуємо дріт в основі чашечки.

За малюнками  ж і з виконуються листочки. Листочки розміщуються по стеблині. Потім стебло остаточно оформлюється нитками.

 

  1. Самостійна робота

Мета діяльності: виготовлення квітів волошки з бісеру.

Форма організації: фронтальна.

Метод навчання: практичне заняття.

Учні самостійно виготовляють пелюстки та листочки до квітки технікою паралельного плетіння.

 

  1. Поточний інструктаж

Мета діяльності: виготовлення квітів волошки з бісеру.

Форма організації: фронтальна.

Метод навчання: практичне заняття.

Виправлення помилок, що виникли в процесі виконання практичної роботи індивідуально, а якщо однакові помилки допускають ряд учнів, то проводиться поточний інструктаж для всієї групи.

 

  1. Заключний інструктаж

Мета діяльності: узагальнення вивченого на занятті.

Форма організації: фронтальна.

Методи навчання: розповідь.

 

Слово вчителя:

Заключна мотивація

Отже, сьогодні на занятті ми з вами ознайомилися з українськими легендами та лікувальними властивостями квітів; навчити виготовляти квіти волошки, формувати навички роботи з бісером.

Узагальнюючи знання  здобуті на сьогоднішньому занятті ми проведемо за допомогою питань.

Зворотній зв`язок.  Рефлексія.

-          Що сподобалося на занятті?

-          Які труднощі виникали при виготовлені виробу?

-          Як їх здолали?

-          Що корисного взяли для себе з сьогоднішнього заняття?

 -         Ваші побажання собі та іншим. 

 

  1. Підведення підсумків заняття

 

Мета діяльності: аналіз роботи вихованців, проведення підсумків,

оцінювання; визначення рівня засвоєння змісту теми.

Форма організації: фронтальна.

Методи навчання: бесіда.

Демонстрація кращих робіт; аналіз недоліків (недостатньо затягнутий дріт між рядами, неохайно закріплені кінці дроту після приєднання пелюсток, пелюстка не тримає форму) та визначення шляхів їх усунення. (Намагатися в кожному виробі відзначити щось позитивне )

Пропоную дітям проаналізувати роботи

- Крім свого виробу, який вам найбільше подобається і чому?

- Як підібрані кольори?

- Чи дотримувалися схеми?

- Що змінили у запропонованій схемі і чи покращило це роботу?

- Чи охайно виконана робота (немає зайвих проміжків між рядами, чи

закріплені і охайно відрізані кінці дроту)

Всі речі виготовляються з якоюсь метою. Ось і ця квітка створить красу і затишок в оселі, прикрасить одяг, з’явиться хороший настрій, коли подивитесь на неї. І ця квітка принесе більше радощів, ніж зірвані, що за день – два зів’януть.

Тому оберігай природу. Бо якщо земля багата, то і народ багатий.

 

  1. Домашнє завдання

Мета діяльності: пояснення домашнього завдання гуртківцям.

Форма організації: фронтальна.

Методи навчання: розповідь.

Вдома можете самостійно плести квіти і, використавши всю свою

фантазію, зробити оригінальний виріб.

docx
Додано
18 лютого 2021
Переглядів
461
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку