Конспект заняття з пріоритетом природничих та мовленнєвих завдань для учнів початкових класів "Живі фрукти"

Про матеріал
Мета. Закріпити у дітей системне бачення навколишнього світу, помічати його складові частини, в правлятися у складанні описових розповідей, використовуючи прийом “ оживлення “( емпатія) та вміння знаходити пряму аналогію за кольором , формою , розвивати пам’ять , мислення , фантазію, виховувати інтерес до довкілля Обладнання. Загадки про фрукти, ягоди , предметні картинки “фрукти “,”ягоди”, “ дерево”, “ кущ”. “трав’яниста”, картинки із зображенням на кожну дитину, схеми , фломастери , яблука на тарілці та в кошику.
Перегляд файлу

                             Живі фрукти

Конспект заняття з пріоритетом природничих та мовленнєвих завдань для учнів початкових класів

Мета. Закріпити у дітей системне бачення навколишнього світу, помічати його складові частини, в правлятися  у складанні описових розповідей, використовуючи прийом “ оживлення “( емпатія) та вміння знаходити пряму аналогію за кольором , формою , розвивати пам’ять , мислення , фантазію, виховувати інтерес до довкілля

Обладнання. Загадки про фрукти, ягоди , предметні картинки “фрукти “,”ягоди”, “ дерево”, “ кущ”. “трав’яниста”, картинки із зображенням на кожну дитину, схеми , фломастери , яблука на тарілці та в кошику.

(Під осінню мелодію діти заходять в кімнату).

Вихователь.

Діти, погляньте , що в мене в руках? Так, це яблучко . Яке воно ? Так , червонобоке, кругле, запашне, солодке , а може й кисле. А ще воно не просте , а чарівне, бо прийшло до нас із прекрасної країни Фрутляндії, що б розповісти про її мешканців. Хто саме мешкає, ви дізнаєтеся коли відгадаєте загадки.

  1. Само, як кулачок,

Червоненький бочок.

Торкнешся – гладеньке,

Відкусиш – солоденьке.

                                            ( Яблуко)

  1.   Я і гарний,я і білий,

   І буваю темно – синій

   Без драбини і щаблів

    Вилізаю по стіні.

     Вус зелений свій зав’ю,

      В грона сонечка наллю

      І маленьким дітлахам

      Все до крапельки віддам

                                                    ( Виноград)

  1.       Синій колір, кисло – солодкий смак,

            Кам’яне серце, чому то так?

                                                         ( Слива)

  1.        За хатиною в садочку

                                            У зеленому віночку

                                            Та в червоних намистах

                                             Стоїть дівка молода,

                                             І збігаються всі діти ,

                                              Щоб на неї поглядіти ,

                                              За намисто кожен – смик!

                                               Та й укине на язик.

                                                                                          (Вишня)

  1. Я кислий, був зелений ,

Поспів – і пожовтів.

З південної країни

До чаю прилетів.

                                                   (Лимон)

  1.    Лампочки жовтенькі

         На дереві висять.

         На смак дуже солодкі.

            Але в ночі не горять.

                                                      (Груші)

Вихователь.

Яблуко, груша, слива, персик, банан – це що ? ( Фрукти).

А малина, смородина , полуниця, горобина , калина? (Це ягоди).

Де ростуть фрукти та ягоди? ( В саду, в лісі).

А яка ягода росте на городі, який називається баштан?(Це кавун)

А на чому ростуть фрукти та ягоди?

Дитяча гра “ Що де росте?”.

Завдання.

Діти повинні розкласти предметні картинки із зображенням фруктів та ягід навколо зображень “дерева “ ,  “ трав’янистої рослини”, в залежності від того, де що росте.

Вихователь.

А де росте банан, хурма, айва, ананас? А чому вони не ростуть в нашій місцевості?

Діти.

Їм потрібно, тепло тому вони ростуть там , де завжди літо, а наші рослини можуть на зиму “ засинати “, а весною знову прокидатись і рости, вони більш стійкі до холоду.

Вихователь.

Давайте з вами пофантазуємо і придумаємо нові фрукти, які б могли і в далекій Африці, і у нас . Для цього об’єднаємо назви одних з іншими.

Наприклад:

Яблуко  + ананас = яблунас

Хурма + груша = хурмуша і т. д.

( Вихователь пропонує дітям по дві предметні картки, на яких зображенні екзотичні фрукти та фрукти які ростуть в нашій місцевості. Діти придумують назви нових фруктів).

Вихователь.

Діти, чим корисні фрукти та ягоди?

Діти.

В них багато вітамінів та мікроелементів, які потрібні для того , щоб людина була здоровою.

Вихователь.

Отже, фрукти – це добре ? А коли погано ?

Діти.

Коли їсти їх зеленими, не дозрілими ;

Коли їсти їх немитими;

Коли з’їсти їх дуже багато і т.д.

Вихователь.

А що з фруктами можна робити?

Діти.

Видавлювати сік;

Варити джем, повидло , варення, компот, желе;

Виготовляти цукерки;

Пекти пиріжки.

Вихователь.

А порахувати фрукти можна ? Давайте порахуємо скільки яблук лежить ось на цій тарілці? Так, п’ять. Одне яблуко я зараз розрізала навпіл, скільки стало яблук?

( Відповіді дітей).

Вихователь.

Які фрукти схожі на трикутник, на круг, на овал?

Діти.

На круг схожі: яблуко, абрикос, персик,апельсин.

На овал схожі: слива , аґрус, банан.

На трикутник схожі: груша, кетяг винограду, полуниця.

Вихователь.

У мене в руках картки із зображенням цих фігур, фотокадри фруктів та ягід. Ви повинні їх проявити , щоб отримати фотографії, тобто домалювати, щоб зображення було чітким а потім будемо їх “ оживляти “.

( Діти малюють грушу яблуко сливи).

Вихователь.

А тепер давайте скажемо магічні слова :

Раз, два, три,

Картинко оживи!

(Діти складають розповіді про свій малюнок).

Груша.

Я росту в саду, але не дитячому, а у фруктовому. На високому дереві жовта, солодка , як мед . З мене готують   сік, варення компот.

Банан.

Я банан. Я прилетів сюди на літакові з далекої Африки. Там завжди літо, там багато сонця, тому я такий жовтий і смачний. Мене люблять усі діти.

Виноград.

Я виноград. Я буваю синій, зелений, кислий і солодкий. Я росту на кущі, який називається виноградна лоза. Я дуже корисний, надаю сили хворим людям. Мої сушені ягідки називаються родзинки, вони дуже смачні.

Вихователь.

Малята, погляньте на малюнок, якщо фрукти схожі на геометричні фігури, то що може означати цей малюнок? Що це може бути ?

( Яблуко, слива, виноград).

Можливі відповіді дітей.

1 Корзина з фруктами;

2 Ваза з фруктами;

3 Компот;

4 Джем;

5 Карамельки – цукерки ;

6 Желе;

7 Ілюстрація, картинка “ Натюрморт”;

8 Листівка;

9 Мультифруктовий сік;

10 Сад;

11 Вітрина магазину.

Вихователь.

Діти, а навіщо в кожній сливі, вишні, абрикосі є кісточки? Адже її све одно викидають, коли їдять?

Діти.

З кісточки виростає нова рослина, схожа на попередню.

Дидактична гра “ Що з чого?”

Завдання.

Розкласти по порядку предметні картки із зображенням процесу росту, розвитку рослини від насіння до її використання людиною.

Наприклад.

Кісточка – паросток, дерево ( чи кущ), квітка, плід, пакет соку (банка джему), цукерка, пиріжок і т.д.

( Діти виконують завдання).

Вихователь.

Чи сподобалася вам країна Фрутляндія? Що цікавого ви дізналися про її мешканців? А де ж наше яблучко ? Погляньте, воно тут не одне , а ціла корзинка. За час нашої подорожі відбулися справжні дива. Це вам смачний привіт від всіх фрутлянців.

(Вихователь пригощає дітей яблуками).

 

 

docx
Додано
15 лютого 2021
Переглядів
1008
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку