« Пригоди Краплинки» (конспект заняття з розвитку мовлення) вихователь С С Бовконюк
Програмовий зміст: Розширити і систематизувати знання дітей про живу та неживу природу. Вправляти в звуконаслідуванні, в інтонаційній виразності, розвивати темп мовлення, мовне дихання,фонематичний слух. Виховувати бережливе ставлення до природи.
Коли я йшла сьогодні у садочок, мені на долоньку впала Краплинка. Я здивувалася, адже дощу немає, а Краплинка опинилась у мене на долоні. Коли я прислухалась, то почула, що Краплинка плаче. Так,так, хоч і Краплинка належить до неживої природи, плакала, як маленька дитина.
Хмаринки, мов звірята в небі
Подивись, яка краса!
Сині, сірі і блакитні,
їх чекають небеса.
Відпускаємо у небо,
Хмарку пташку у блакить.
Хмарці на свободу треба,
Там, де вітер.. .Хай летить...
(Діти розглядають хмари,презентація) Хмаринки бувають різними: великі, маленькі, світлі, темні. Якщо довго на них дивитися, то можна побачити, як вони змінюються, набувають форми людей, птахів, тварин. Коли в хмаринці набирається багато пари, вона перетворюється на краплинки і іде дощ.
Дощ (анімація)
Гра - звуконаслідування «Плаче дощ»
Дощ шепоче до ладу: кап-кап-кап; кап-кап-кап; (поплескують долоньками по щоках) По калюжах я іду: так-так-так; так-так-так;
Вже промокли чобітки: плюх-плюх-плюх; плюх-плюх-плюх;
Всюди чути діточки: хлюп-хлюп-хлюп; хлюп-хлюп-хлюп; (похитують головами)
Дощ який? (великий, малий теплий...) Як ви гадаєте чи потрібен дощ?
Прислів'я Коли хмари низько - чекай дощу.
А ось ,коли немає дощу,то люди до нього звертаються закличкою.
Іди,іди дощику
Зварим тобі борщику.
Поставим під хатою,
Накриєм лопатою.
Мені каша, тобі борщ,
Щоб густішим падав дощ. Дощі складаються з краплинок, а ось краплинки не
відпочивають,а постійно метушаться. Ось і наша Краплинка метушилась і
загубилась. Давайте допоможемо Краплинці погукати її маму.
Дихальна вправа : а-у; а-у; а-у;
Зранку вітер прилетів: у-у-у; у-у-у;
Мов у дудочку дудів: у-у-у; у-у-у;
Грався листом на гілках - ш-ш-ш:
І каштана налякав: ш-ш-ш.
А каштан подарував нам каштанчики. Давайте з ними пограємося. Вправа на
дрібну моторику рук « Каштан»
Ти котись, котись,каштанчику,
Привітайся з кожним пальчиком
Нехай будуть вони всі
Сильні,спритні і міцні.
Фонематична гра « Знайди загублену частину слова»
Вітриську надто ти спішив,
І слів частинки розгубив. А наші любі малята їх будуть тепер шукати. А от коли знайдуть, То слово потрібне назвуть. ( вес(на), хмарин(ка), краплин( ка)... Психогімнастика «Я - хмаринка» Я піднімаюся все вище і вище у небо, Була я квіткою, стала звірятком, Зараз листочком, потім зайчатком. Пливу по небі, відпочиваю, Дощик, як треба всім роздаю.
( Вихователь виставляє хмаринку ). Як зраділа Краплинка,коли побачила свою маму і Хмаринка також зраділа і посміхається до нас привітно, даруючи ось такі краплинки. Давайте разом з вами з краплинок зробимо дощик.
Діти викладають дощик.