Конспект заняття з розвитку мовлення на тему: « Пригоди Краплинки»

Про матеріал
Розширити і систематизувати знання дітей про живу та неживу природу. Вправляти в звуконаслідуванні, в інтонаційній виразності, розвивати темп мовлення, мовне дихання,фонематичний слух. Виховувати бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

« Пригоди Краплинки» (конспект заняття з розвитку мовлення) вихователь С С Бовконюк

Програмовий зміст: Розширити і систематизувати знання дітей про живу та неживу природу. Вправляти в звуконаслідуванні, в інтонаційній виразності, розвивати темп мовлення, мовне дихання,фонематичний слух. Виховувати бережливе ставлення до природи.

Хід заняття

Коли я йшла сьогодні у садочок, мені на долоньку впала Краплинка. Я здивувалася, адже дощу немає, а Краплинка опинилась у мене на долоні. Коли я прислухалась, то почула, що Краплинка плаче. Так,так, хоч і Краплинка належить до неживої природи, плакала, як маленька дитина.

  •      Чому ти плачеш, Краплинко? Можливо я зможу тобі допомогти? -запитала я. Виявляється Краплинка загубилась і тепер вона не може знайти свою маму. Я запропонувала Краплинці піти зі мною в садочок, щоб ви їй допомогли.
  •      Підкажіть Краплинці, де вона живе і хто її мама.(Крапяинка живе на небі, а її мама - хмаринка.)

Хмаринки, мов звірята в небі

Подивись, яка краса!

Сині, сірі і блакитні,

їх чекають небеса.

Відпускаємо у небо,

Хмарку пташку у блакить.

Хмарці на свободу треба,

Там, де вітер.. .Хай летить...

(Діти розглядають хмари,презентація) Хмаринки бувають різними: великі, маленькі, світлі, темні. Якщо довго на них дивитися, то можна побачити, як вони змінюються, набувають форми людей, птахів, тварин. Коли в хмаринці набирається багато пари, вона перетворюється на краплинки і іде дощ.

Дощ (анімація)

Гра - звуконаслідування «Плаче дощ»

Дощ шепоче до ладу: кап-кап-кап; кап-кап-кап; (поплескують долоньками по щоках) По калюжах я іду: так-так-так; так-так-так;

Вже промокли чобітки: плюх-плюх-плюх; плюх-плюх-плюх;

Всюди чути діточки: хлюп-хлюп-хлюп; хлюп-хлюп-хлюп; (похитують головами)

Дощ який? (великий, малий теплий...) Як ви гадаєте чи потрібен дощ?

Прислів'я Коли хмари низько - чекай дощу.

А ось ,коли немає дощу,то люди до нього звертаються закличкою.

Іди,іди дощику

Зварим тобі борщику.

Поставим під хатою,

Накриєм лопатою.

Мені каша, тобі борщ,

Щоб густішим падав дощ. Дощі складаються з краплинок, а ось краплинки не
відпочивають,а постійно метушаться. Ось і наша Краплинка метушилась і
загубилась. Давайте допоможемо Краплинці погукати її маму.

Дихальна вправа : а-у; а-у; а-у;

  •      Нема хмаринки. Я думаю нам допоможе відшукати хмаринку вітер.
  •      Вітер який?( сильний, холодний, весняний, теплий...)
    Мовна гра « Пісенька вітру»

Зранку вітер прилетів: у-у-у; у-у-у;
Мов у дудочку дудів: у-у-у; у-у-у;
Грався листом на гілках - ш-ш-ш:
І каштана налякав: ш-ш-ш.

А каштан подарував нам каштанчики. Давайте з ними пограємося. Вправа на
дрібну моторику рук « Каштан»

Ти котись, котись,каштанчику,

Привітайся з кожним пальчиком

Нехай будуть вони всі

Сильні,спритні і міцні.

Фонематична гра « Знайди загублену частину слова»

Вітриську надто ти спішив,

І слів частинки розгубив. А наші любі малята їх будуть тепер шукати. А от коли знайдуть, То слово потрібне назвуть. ( вес(на), хмарин(ка), краплин( ка)... Психогімнастика «Я - хмаринка» Я піднімаюся все вище і вище у небо, Була я квіткою, стала звірятком, Зараз листочком, потім зайчатком. Пливу по небі, відпочиваю, Дощик, як треба всім роздаю.

( Вихователь виставляє хмаринку ). Як зраділа Краплинка,коли побачила свою маму і Хмаринка також зраділа і посміхається до нас привітно, даруючи ось такі краплинки. Давайте разом з вами з краплинок зробимо дощик.

Діти викладають дощик.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 листопада 2019
Переглядів
3043
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку