Конспект заняття з розвитку мовлення з елементами сенсорної інтеграції на тему "Фрукти"

Про матеріал

Завдання:

Корекційно-навчальні:

- активізація, уточнення та збагачення словникового запасу за темою: «Фрукти»;

- диференціація однини та множини іменника;

- розвиток зорово-просторового сприймання, просторових уявлень;

- використання простих прийменників «на», «під»;

- спонукання дітей до активного мовлення.

Корекційно-розвивальні:

- розвиток артикуляційної, дрібної та загальної моторики;

- розвиток зорового та слухового сприйняття і уваги, тактильного сприйняття; розвиток психічних процесів.

Корекційно-виховні:

- формування навичок співпраці, взаєморозуміння, доброзичливості,

вміння працювати з дидактичним матеріалом.

- виховання вміння уважно слухати педагога та один одного.

Перегляд файлу

КЗО «БНРЦ № 6» ДОР

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ

індивідуального заняття з сенсорного розвитку

з використанням елементів сенсорної інтеграції

на тему «ФРУКТИ»

 

 

                                                                  Підготувала:

вчитель-дефектолог Наталія Демченко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Дніпро

2024р.

Конспект заняття з розвитку мовлення

з елементами сенсорної інтеграції

Лексична тема: «Фрукти»

Завдання:

Корекційно-навчальні: 

-                       активізація, уточнення та збагачення словникового запасу за темою: «Фрукти»;

-                       диференціація однини та множини іменника;

-                       розвиток зорово-просторового сприймання, просторових уявлень;

-                       використання простих прийменників «на», «під»;

-                       спонукання дітей до активного мовлення.

Корекційно-розвивальні:

-                       розвиток артикуляційної, дрібної та загальної моторики;

-                       розвиток зорового та слухового сприйняття і уваги, тактильного сприйняття; розвиток психічних процесів.

Корекційно-виховні:

-                       формування навичок співпраці, взаєморозуміння, доброзичливості,

вміння працювати з дидактичним матеріалом.

-                       виховання вміння уважно слухати педагога та один одного.

 

Обладнання: іграшковий їжачок, предметні картинки з зображенням фруктів, натуральні фрукти (лимон, банан, яблуко, апельсин), розрізні картинки, матеріал до гри «Добери пару».

Хід заняття:

Організаційний момент:

Дефектолог:                               Доброго ранку,

Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Тупають ніжки,

Працюють голівки

Та сяють усмішки.

Доброго ранку!

Доброго дня!

Бажаєте ви, бажаю вам я!

Дефектолог: Малята, подивіться, поки ми з вами віталися до нас в гості прийшов Їжачок. Ой , а що він нам приніс на своїй спинці? Давайте подивимося і зберемо все це у кошик.

Діти знімають фрукти з їжачка і називають їх: яблуко, груша, лимон, банан, апельсин.

Дефектолог: Як можна назвати все це одним словом? (Фрукти)

Пропоную вам разом виконати веселі вправи для язичка «Соковиті фрукти».

Артикуляційна гімнастика «Соковиті фрукти»

  1.            "Товсте яблуко" - надування щік.
  2.            "Кислий лимон" - наморщування чола, потім облизування кружечка лимона по колу.
  3.            "Солодкий апельсин" - посмішка губами, не оголюючи зуби, потім облизування кружечка апельсина по колу.
  4.            «Перетворення банана» – проведення язиком по банану, що знаходиться перед дитиною у вертикальному положенні вгору-вниз, утримування посмішки.

Дефектолог: А зараз пропоную вам пограти у гру «Добери пару»

Дидактична гра «Добери пару»

Діти розглядають предметні картинки з зображенням фруктів і добирають пари.

Де яблуко? Де яблука? (Ось яблуко. Ось яблука.)

– Де груша? Де груші? (Ось груша. Ось груші.)

– Де лимон? Де лимони? (Ось лимон. Ось лимони.)

– Де банан? Де банани? (Ось банан. Ось банани.)

– Де апельсин? Де апельсини? (Ось апельсин. Ось апельсини)

Дидактична гра «Фруктові башточки»

Дефектолог: Зараз ми будуватимемо фруктові башточки. Ось банан. Ось лимон. Покладіть банан НА (виділяємо голосом) лимон. Покладіть лимон під банан.

Діти разом із педагогом будують башточки зі шматочків банана і лимона, чергуючи в різної послідовності.

Фізкультхвилинка:

Йшов по лісу їжачок, (ходьба на місці)

В нього шубка з голочок.

Ніс багато грушечок,

(нахиляння тулуба в сторони)

Аж болів йому бочок.

Раз, два, три, чотири, п'ять! (стрибки)

Зупинився спочивать.

Піклувався їжачок (вправи для кистей рук)

Про маленьких діточок,

Чарівних, непосидючих,

Дуже милих і колючих.

Десять, дев'ять, вісім, сім! (стрибки)

Грушечки  ці ніс він їм.

Дидактична гра «Дегустатор»

Дефектолог: Діти, ми можемо дізнатися, який фрукт на смак, тільки скуштувавши його. Їжачок пропонує вам пригоститися фруктами і визначити, які вони на смак : солодкі чи кислі?

Дидактична гра «Пригости їжачка» (розрізні картинки)

Дефектолог: Щоб подякувати їжачку за гостинці, пропоную вам пригостити їжачка фруктами.

Діти збирають розрізні картинки і складають прості речення.

— На, їжачку, яблуко.

— На, їжачку, грушу. І т.д.

Рефлексія

Підбиття підсумків діяльності. Позитивна оцінка діяльності дітей.

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
21 травня
Переглядів
231
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку