Завдання:
Корекційно-навчальні:
- активізація, уточнення та збагачення словникового запасу за темою: «Фрукти»;
- диференціація однини та множини іменника;
- розвиток зорово-просторового сприймання, просторових уявлень;
- використання простих прийменників «на», «під»;
- спонукання дітей до активного мовлення.
Корекційно-розвивальні:
- розвиток артикуляційної, дрібної та загальної моторики;
- розвиток зорового та слухового сприйняття і уваги, тактильного сприйняття; розвиток психічних процесів.
Корекційно-виховні:
- формування навичок співпраці, взаєморозуміння, доброзичливості,
вміння працювати з дидактичним матеріалом.
- виховання вміння уважно слухати педагога та один одного.
КЗО «БНРЦ № 6» ДОР
КОНСПЕКТ
індивідуального заняття з сенсорного розвитку
з використанням елементів сенсорної інтеграції
на тему «ФРУКТИ»
Підготувала:
вчитель-дефектолог Наталія Демченко
м. Дніпро
2024р.
Конспект заняття з розвитку мовлення
з елементами сенсорної інтеграції
Лексична тема: «Фрукти»
Завдання:
Корекційно-навчальні:
- активізація, уточнення та збагачення словникового запасу за темою: «Фрукти»;
- диференціація однини та множини іменника;
- розвиток зорово-просторового сприймання, просторових уявлень;
- використання простих прийменників «на», «під»;
- спонукання дітей до активного мовлення.
Корекційно-розвивальні:
- розвиток артикуляційної, дрібної та загальної моторики;
- розвиток зорового та слухового сприйняття і уваги, тактильного сприйняття; розвиток психічних процесів.
Корекційно-виховні:
- формування навичок співпраці, взаєморозуміння, доброзичливості,
вміння працювати з дидактичним матеріалом.
- виховання вміння уважно слухати педагога та один одного.
Обладнання: іграшковий їжачок, предметні картинки з зображенням фруктів, натуральні фрукти (лимон, банан, яблуко, апельсин), розрізні картинки, матеріал до гри «Добери пару».
Хід заняття:
Організаційний момент:
Дефектолог: Доброго ранку,
Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Тупають ніжки,
Працюють голівки
Та сяють усмішки.
Доброго ранку!
Доброго дня!
Бажаєте ви, бажаю вам я!
Дефектолог: Малята, подивіться, поки ми з вами віталися до нас в гості прийшов Їжачок. Ой , а що він нам приніс на своїй спинці? Давайте подивимося і зберемо все це у кошик.
Діти знімають фрукти з їжачка і називають їх: яблуко, груша, лимон, банан, апельсин.
Дефектолог: Як можна назвати все це одним словом? (Фрукти)
Пропоную вам разом виконати веселі вправи для язичка «Соковиті фрукти».
Артикуляційна гімнастика «Соковиті фрукти»
Дефектолог: А зараз пропоную вам пограти у гру «Добери пару»
Дидактична гра «Добери пару»
Діти розглядають предметні картинки з зображенням фруктів і добирають пари.
Де яблуко? Де яблука? (Ось яблуко. Ось яблука.)
– Де груша? Де груші? (Ось груша. Ось груші.)
– Де лимон? Де лимони? (Ось лимон. Ось лимони.)
– Де банан? Де банани? (Ось банан. Ось банани.)
– Де апельсин? Де апельсини? (Ось апельсин. Ось апельсини)
Дидактична гра «Фруктові башточки»
Дефектолог: Зараз ми будуватимемо фруктові башточки. Ось банан. Ось лимон. Покладіть банан НА (виділяємо голосом) лимон. Покладіть лимон під банан.
Діти разом із педагогом будують башточки зі шматочків банана і лимона, чергуючи в різної послідовності.
Фізкультхвилинка:
Йшов по лісу їжачок, (ходьба на місці)
В нього шубка з голочок.
Ніс багато грушечок,
(нахиляння тулуба в сторони)
Аж болів йому бочок.
Раз, два, три, чотири, п'ять! (стрибки)
Зупинився спочивать.
Піклувався їжачок (вправи для кистей рук)
Про маленьких діточок,
Чарівних, непосидючих,
Дуже милих і колючих.
Десять, дев'ять, вісім, сім! (стрибки)
Грушечки ці ніс він їм.
Дидактична гра «Дегустатор»
Дефектолог: Діти, ми можемо дізнатися, який фрукт на смак, тільки скуштувавши його. Їжачок пропонує вам пригоститися фруктами і визначити, які вони на смак : солодкі чи кислі?
Дидактична гра «Пригости їжачка» (розрізні картинки)
Дефектолог: Щоб подякувати їжачку за гостинці, пропоную вам пригостити їжачка фруктами.
Діти збирають розрізні картинки і складають прості речення.
— На, їжачку, яблуко.
— На, їжачку, грушу. І т.д.
Рефлексія
Підбиття підсумків діяльності. Позитивна оцінка діяльності дітей.