Конспект заняття з розвитку слухового сприймання та формування вимови для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами на тему: «Мово моя українська»

Про матеріал
Конспект заняття з розвитку слухового сприймання та формування вимови для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Тема «Мово моя українська». Текст «Рідна мова». Контроль звуків [Ж], [Р].
Перегляд файлу

Конспект заняття з розвитку слухового сприймання та формування вимови для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

 

Тема «Мово моя українська»

Текст «Рідна мова» Контроль звуків [Ж], [Р]

 

1. Артикуляційна вправа «Чистимо зубки»

iАртикуляційна гімнастика це вправа для тренування органів артикуляції (губ, язика, нижньої щелепи), необхідні для правильної звуковимови. 

Мета артикуляційної гімнастики – вироблення правильних, повноцінних рухів і певних положень артикуляційних органів, необхідних для правильної вимови звуків, і об'єднання простих рухів в складні.

 

Опис вправи: Посміхнутися, відкрити рот, широким язиком «почистити» верхні зуби з внутрішньої сторони, виконуючи рухи із сторони в сторону. Потім нижні зуби. 

 

image 

 

Повторити вправу 5 разів.

 

2. Тренування мовленнєвого дихання. Вправа

«Олівець»

 

iМовленнєве дихання це можливість виконувати короткий глибокий вдих і розподіляти повітря при видиху з одночасним промовлянням різних звукосполучень. Лише правильне мовленнєве дихання дозволяє домагатися максимального звуку й плавності. Мета тренування мовного дихання - вироблення довгого плавного видиху. Повітряний струмінь відпрацьовується одночасно з артикуляційною гімнастикою, тому що у формуванні повітряного струменя активну участь беруть щоки, губи, язик.

 

Опис вправи: Покласти олівець на край парти. Вдихнути глибоко носом і одним видихом задути олівець у лунку для ручок на парті.

 

   image 

 

Повторити вправу 5 разів.

 

 

3. Контроль звуків [Ж], [Р]

 iВиразно прочитайте склади та слова 5 разів. Слідкуйте за наголосом, та за звуком [Ж] та [Р

 

ЖА, ЖО, ЖУ, ЖИ — жаба, жолоб, жук, жила.

ЖИ, ЖЕ, ЖО, ЖА — живіт, жених, жоден, жало.

ЖУ, ЖИ, ЖЕ, ЖО — жупан, жилет, жезл, жовтень. ЖО, ЖА, ЖИ, ЖЕ — жонглер, жатка, живо, жемчуг.

 

РА, РЕ, РИ, РО — рана, реагент, ривок, ромб.

РУ, РИ, РО, РА — ручка, рити, робітник, равлик.

РО, РА, РЕ, РИ — рот, рагу, реактив, рипить.

РИ, РУ, РА, РЕ — рибак, рука, радист, реактор.

 

 

За словником української мови: в 11 тт. / АН УРСР. Інститут мовознавства; за ред. І. К. Білодіда. — К.: Наукова думка, 1970—1980. http://ukrlit.org/slovnyk/slovnyk_ukrainskoi_movy_v_11_tomakh

 

4.    Робота над текстом.

4.1. Текст «Рідна мова» iВиразно та уважно прочитайте текст. Слідкуйте за наголосом.

 

Словник: духовна могутність, звичаї, традиції, суспільство, взаєморозуміння, духовні цінності.

image  

Рідна мова...  

Вона таканеповторна, мелодійна і співуча, бо ввібрала в себе гомін дібров і луків, полів і лісів, духмяний, п'янкий запах рідної землі

У народу немає більшого скарбу, ніж його мова. 

Бо саме мова — це характер народу, його пам'ять, історія і духовна могутність. 

У ній відбиваються звичаї, традиції, побут народу, йогорозум і досвід, краса і сила душі, вонайого, народу, цвіт і зав'язь. 

Ще в дитинстві рідна мова допомагає нам пізнавати світ, відкривати для себе великий і чарівний світ життя.  

image 

Без мови не може існувати і розвиватися суспільство, бо вона допомагає людям обмінюватися думками, висловлювати свої почуття, досягати взаєморозуміння, створювати духовні цінності.

 

За https://www.ukrlib.com.ua/sochm/printout.php?id=156,  https://parta.com.ua/ukr/composition/view/268/

 

 

4.2. Доповни речення. Відповідь знайди в тексті

Ще в дитинстві рідна ________допомагає нам ________ світ,

________ для себе великий і чарівний світ життя.  

 

 

 

 

 

image 

pdf
Пов’язані теми
Логопедія, Матеріали до уроків
Інкл
Додано
18 лютого 2023
Переглядів
454
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку