Нічка-новорічка
Конспект
заняття з розвитку мовлення з елементами грамоти з використанням розвивальних ігор та театралізованої діяльності
Мета: створити спеціальне середовище, яке спонукатиме дітей до активного освітнього процесу і прагнення на виправлення своїх мовних дефектів через театральну діяльність.
Продовжувати вчити виконувати звуковий аналіз слів різної звукової структури, визначити перший, останній звук в слові, кількість складів у слові.
Добирати слова із заданим звуком, складом, утворювати з однини множину, дієслова префіксальним способом, правильно вживати іменники з числівниками.
Закріплювати знання про звукорізнювальну роль звука, про слова-ознаки, слова-дії.
Розвивати дрібну моторику, мовлення, фонематичний слух, асоціативне мислення.
Виховувати інтонаційну виразність мовлення, допитливість, самостійність, творчість.
Діти заходять до зали.
Вітання «Башточка любові»
Сьогодні башточку будемо будувати іншим способом, називаючи перший звук свого імені.
Нічка – Новорічка (заходить)
1)Вправа «Мандрівка» (Музика)
Мета: Утворення дієслів префіксальним способом.
Вирушаємо в мандрівку. Ми по стежинці йдемо, на місточок зайдемо, з місточка зійдемо, калюжу обійдемо, по дорозі підемо, на галявину прийдемо.
2)Дидактична вправа «Один – багато»
Мета: Утворення з однини множини.
Коли ми йшли по стежинці, то я побачила одне дерево, а ви побачили багато … дерев
Машину – машин
Людину – людей
Ялинку – ялинок
Мишку – мишок
Та ні я бачу одну мишку.
3)Театралізована вправа «Покупки»
Мета: Учити добирати слова із заданим звуком, складом.
Тишком – нишком вийшли мишка із нори
В шкряботушки ніс і вушка до гори
Здогадайтеся які продукти в назві яких заховався звук - С – купила мишка (сосиска, сало, м'ясо, сметана, сир, сік, тощо). Які покупки зробила мишка, якщо назва їх починається на склад –МА- (масло, манка, малина, маргарин,мандарини, макарони, машина, мармелад, тощо).
4)Вправа «Обновки»
Мета: Учити ділити слова на склади, визначати кількість складів.
Вийшла з нірки сіра мишка,
Щоб погратися у сніжки,
Та без валянок, без шапки –
Мерзнуть вушка, мерзнуть лапки.
Купила мишка модниця обновки, одяг який починається на звук –Ш-
Однак слово треба не просто сказати, а поділити на склади і сказати скільки складів (шубка, шапка, шарф, шорти, шкарпетки, штани)
5)Гра «Мишки»
Мета: Автоматизація звука –Ш- . Визначення першого звука в слові і позначення його буквою.
Миші, миші, йдіть тихіше
Як побачите шпаринку
Зразу шусть у неї швидко
Визначте перший звук в слові і знайдіть букву яка позначає цей звук. Забирайте букви і підходьте до дошки.
6)Вправа «Колосок» (Музика)
Мета: Визначення місця звука в слові і позначення його буквою. Читання слів. Диференціація С – Ш.
7)Вправа «Мишка – кішка»
Мета: Закріплювати вміння визначати перший та останній звук у слові, робити звуковий аналіз слів. Закріплювати знання про слова ознаки і слова дії.
(Музика)
8)Фізкультпауза «1,2,3 – голосні збери» (Музика)
Мета: Розвиток загальної та дрібної моторики, закріплення голосних.
Матеріал: гудзики, камінчики, нитки, квасоля, мушлі, пробки з пляшок, кукурудза.
А-плескає в долоні; У – тупає ногами; О – присідає; И – плаває як рибка; І – крокує на місці; Е – стрибає як зайчик.
Вправа «Покажи емоції»
Весела – а-а-а
Ображена – у-у-у
Здивована – о-о-о
Сумна – і-і-і
Злякана – и-и-и
Задавака – е-е-е
9)Вправа «Чарівні шарфи»
Мета: Закріпити вміння визначати місце заданого звука у слові.
У нашої мишки – обновки
Шубка і шарфик - шовковий
Тримайте подарунки.
Я буду називати слова в яких заховався звук –Л-, -Р-, а ви визначте зірочкою де заховався звук.
10) Вправа «Чистомовки»
Мета: Розвиток слухової пам’яті, автоматизація звуків –Л-, -Р-.
Миші в шафі шаруділи
Чистомовки учили
Шість шарфів шерстяних з’їли.
Ир – ир – ир – мишка їсть сир
Ор – ор – ор – миші купували цукор
Ар – ар – ар – у мишки є буквар
Скоро і у нас будуть букварики бо ми майбутні першокласники.
11)Вправа «Раз ромашка, два ромашка»
Мета: Правильне вживання іменників з числівниками.
Мишка – мама, мишка – тато
І маленькі мишенята
Терли, мили килимок,
Та зробили дірку,
А тепер у килимку
Є у них квартирка!
Заходить Нічка – Новорічка:
(включаємо на комп’ютері повідомлення від мишенят)
Гра «Нічка – Новорічка»
Мета: Розвиток асоціативного мислення, диференціація –Р-, -Л-.
Нічка – Новорічка
Фарби готувала
У відерця наливала
Змішувала, чаклувала,
Потім все розфарбувала
Придивіться все довкола
Стало різнокольоровим.
Вправа «Що буває такого кольору?»
«Який звук заховався в зірочці?»
Нічка – Новорічка, мишенята дякуємо вам за цікаві завдання! А можна ми почаклуємо над вашою чарівною скринькою? (в скрині сюрприз для дітей)