Конспект заняття дає діткам змогу краще навчитися засвоювати сенсорику.Фіксується увага дітей на формі предметів.Діти навчаються простим прийомам встановлювати схожості і відмінності однорідних предметів , зіставляти форму предметів зі зразком; Вчаться розрізняти і називати кольори (зелений, жовтий, синій, червоний); та порівнювати предмети по величині (довгий – короткий, великий – маленький, високий – низький). Під час заняття розвивається увагу, пам'ять, дрібні м'язи пальців рук. Виховується спостережливість, бажання виконувати завдання
Конспект заняття з сенсорного виховання дітей раннього віку
Вихователь:Г.I.Дзьох
«На гостини до Сороки-ворони»
Мета: продовжувати фіксувати увагу дітей на формі предметів, навчати їх простим прийомам встановлення схожості і відмінності однорідних предметів , зіставляти форму предметів зі зразком; вчити розрізняти і називати кольори (зелений, жовтий, синій, червоний); вчити розрізняти і порівнювати предмети по величині (довгий – короткий, великий – маленький, високий – низький). Розвивати увагу, пам’ять, дрібні м’язи пальців рук. Виховувати спостережливість, бажання виконувати завдання.
Матерiали : сорока- iграшка,дорiжки(довга, коротка), Колобок,кружечки, квадрати, Будиночки, ялинки(висока, низька) ;дитячий посуд;кошик з кубиками .
Хід заняття.
Діти заходять в групу, вихователь звертає увагу на гостей, вітаються з ними.
- А хто це до нас прилетів (звертає увагу на Сороку)?
- Сорока-ворона.
- Вірно, це Сорока до нас на гостини прилетіла (бере її в руки). Вона запрошує нас в гості. Живе вона далеко в лісі. Хто хоче вирушити з нами в дорогу? Тоді потрібно поспішати, сорока полетить, а ми підемо, може кого зустрінемо. Ось дві доріжки. По якій підемо? По довгій чи короткій? (визначають і йдуть по довгій доріжці). Зустрічають Колобка і знаходять атрибути .
Гра «Знайди будиночок» - діти підбирають ключі до будиночків (кружечки і квадрати). Далі вихователь пропонує повернутися і піти по іншій доріжці (вона приведе дітей на галявину, де знаходяться дві ялинки - висока і низька; два ведмеді – великий і маленький; три кошика з цеглинками, кубиками, мотрійками.
- Ця доріжка привела нас в ліс.
- Які дерева тут ростуть на галявині?
- Які ведмеді граються?
- Скільки їх?
Вихователь звертає увагу дітей на те, що зараз на вулиці холодно і ведмеді на зиму залягають в сплячку.
Гра «Засинай ведмiдь».
Серед кімнати стоїть дерево на якому багато різнокольорових листочків.
-Малята, підійдіть до дерева. Воно чарівне і хоче подарувати вам свої листочки. Вам подобаються листочки? Якого вони кольору?
Діти називають кольори.
-А вони однакові за величиною?
Дидактична гра «Знайди листочок» - вихователь каже кожній дитині, якого кольору листочок зірвати.
-Ми дуже добре гралися з листочками і деревце хоче нам щось показати. Заплющіть очі.
Вихователь готує квіткову галявину.
-Розплющіть оченята. Ой, а куди ж діти наші поділися? Діток не стало, а з’явилися метелики.
Вихователь одягає на діток наголівники – метелики.
-Багато у нас метеликів. Вони різнокольорові.
Під слова і музику діти кружляють.
Малесенькі метелики
На сонечку літають
І крильцями легенькими
Всі весело махають.
Та от стомились любі,
В повітрі вже літати,
Бо час прийшов на квіточки
Скоріше всім сідати.
-Кожен метелик повинен сісти на ту квітку, у якої пелюсточки такого самого кольору, як і сам метелик.
Вихователь підходить до кожної дитини і запитує: «Якого кольору метелик?», «На квітку якого кольору сів метелик?».
-Хтось там тремтить? Так це ж зайчик. У нього змерзла лапка. Він загубив рукавичку. Допоможемо знайти її?
Гра «Добери зайчику рукавичку» - діти добирають пару рукавиць за кольором
- Нам час йти далі, адже Сорока чекає нас.
Підходять до будинку сороки (Сорока сидить на дереві). Сорока нас вже зачекалась, каші наварила, проходьте, сідайте. Вихователь розповідає потішку «Сорока-ворона» - і роздає тарілочки різного кольору.
Гра «Підбери ложку» - діти підбирають ложку за кольором, «куштують кашу», дякують Сороцi за кашу.
- Молодці, діти, виконали всі завдання Сороки і за це вона пригощає вас цукерками.
- Скільки цукерок в коробці?
- А нас скільки? – багато.
- Беріть по одній цукерці, а рештою пригостіть гостей.
Діти дякують Сороку, прощаються.