Цей матеріал пропоную на впровадження корекційних вправ для профілактики плоскостопості дітям дошкільного віку з вадами психофізичного розвитку. " Чарівне обладнання" викликає бажання у малюків старанно пройти всі етапи заняття та дбати про своє здоров'я. Діти придбають елементарні навички самомасажу та сформується поняття про вплив оточуючих предметів для оздоровлення.
Заняття з валеології. Тема: «Здорові ніжки»
Завдання : вправляти дітей виконувати вправи для профілактики плоскостопості, дбати про своє здоров’я. Розвивати м’язи ніг, рівновагу, спритність, координацію рухів, увагу. Корегувати м’язи стопи. Зміцнювати захисні сили організму, шляхом використання елементів масажу.
Виховувати у дітей усвідомлене ставлення до проблем збереження та зміцнення здоров'я через фізичні вправи, співчуття та бажання допомогти собі і своєму товаришу.
Інвентар: «Доріжка здоров’я», м’ячики, «Удав», паперові серветки, масажні м’ячики, кришечки із пластикових пляшок, «пеньочки», морські камінці, маски тваринок, два мотузки, аудиозаписи.
Хід заняття
І. Вступна частина (2-3 хв.) Звучить музика. Моцарт «Гра»
НПН(Прихід ляльки-персони) Усміхніться всі сердечно,
усмішку спіймайте.
Одне одному і всім ви її подайте.
(Діти посміхаються один одному та гостям)
Ритмічна вправа «Вперед четыре шага»
Вихователь: Діти, до нас завітав Тарасик, йому 5 років. Він носить спеціальне взуття , йому важко виконувати фізичні вправи, бо швидко утомлюються ніжки.
Він запитує: «Що треба робити, щоб ніжки не хворіли?» (Відповіді дітей)
Тарасику, дітки зараз виконають всі необхідні вправи для ніжок, а відеозапис заняття ми перешлемо тобі на електрону адресу, щоб ти вдома із своїми батьками виконував оздоровчі та профілактичні вправи і твої ніжки були здоровими.
ІІ. Підготовча частина (4-5 хв.)
Вихователь: щоб допомогти Тарасику, нам треба відправитися в подорож до «чарівної галявини».
7.Звичайна ходьба (ідемо по доріжці)
8.Біг, з високим підніманням ніг (через пеньочки)).
9.Ходьба на зовнішній стороні стопи («струмочок» між стопами)запис звуку струмочку
- Ми з вами прийшли до «чарівної галявини». Діти, подивіться, тут хтось грався і не прибрав після себе м’ячики, давайте ми їх позбираємо і виконаємо з ними вправи.
Загальнорозвиваючі вправи з маленьким м’ячем «Чарівний м,ячик »
Підніми вище м’яч. В.п.- лежачи на спині, мяч у руці вдовж тулуба.
1- підняти м’яч вперед, перекласти у в другу руку
2- вгору, подивитись на м’яч (вдих),
3- вперед,
4- в.п.(видих). Дихання вільне. Повт. 6-8р.
2. Прокоти м’яча. В.п. лежачи, ноги на ширині ступні, м’яч в руках біля грудей, лікті опущені,
1- підняти тулуб, м.яч прокотити по тулубу до правої ноги (вдих),
2-3- прокотити м’яч по правій нозі ,нахиляючись уперед, перекласти м’яч на ліву ногу, прокотити до грудей. Середній темп. 4- В.п
3.«Котик грається з м’ячем» В.п.- лежачи на животі, м’яч у витягнутих руках на підлозі
1-2-3 вигнути спину, ноги до живота, м’яч до підборіддя (видих),
4- ноги витягнутиу в.п.(вдих). Середній темп. Повт. 6-8 р.
4. Веселі ніжки. В.п. лежачич на підлозі ноги разом, м’яч в руках на груді.
1- підняти зігнуту праву ногу, постукати по коліну м’ячем (видих),
2- в.п. (вдих),
3- підняти ліву ногу, (видих),
4- в.п. (вдих). Середній темп. Повт. 6р.
5. Стрибки на повітряних подушках.
Стрибки з підніманням м’яча вгору, чергуючи з ходьбою. Повт. 16 р.
6. Вправа на дихання. М’яч.
В.п.-о.с. руки зігнуті у ліктях, біля грудей.
1- руки з м’ячем витягнути вперед, зробити глибокий (вдих) носом,
2- в.п. (видих). Повільний темп. Повт. 6р.
Вихователь: Молодці діти, гарно виконали вправи. М’ячики, будь ласка, покладіть на місце.
Сьогодні ми вирушимо у подорож по «чарівній галявині» та будемо зміцнювати м’язи ніг та стопи по «чарівному обладнанню», щоб ніколи наші ніжки не боліли та були спритні та міцні.
ІІІ. Основна частина (22-24 хв.)
Інструкаж з техніки безпеки під час виконання вправ:
іти по команді вихователя, не поспішати, не штовхатися.
ОМВ: Поточним методом
1. Ходьба по «Доріжці здоров’я» (п’ята до носка).
2. Ходьба по «Удавчику» приставним кроком боком.
3.Топтання у «сухому басейні»(ящички з різними крупами).
ОМВ: Перешикування у дві шеренги, фронтальним методом.
4. Гра «Хто перший докотить м’яча». Катання стопою м’ячик.
ОМВ: перешикування у дві ланки біля стільців.
5. Самомасаж стоп морськими камінчиками «стоун-терапія»
6. Естафета «Чия команда швидше» (збирати у ящички пальчиками ніг кришечки із пластикових пляшок).
7.Рухлива гра «Хто краще стрибне»(Діти імітують стрибки (жабки, козенятка, зайченятка).Фронтальним способом.
ІV. Заключна частина(3-4 хв.)
Психогімнастика під звукозапис шуму моря. Ходьба по колу із рухами рук та топтанням вологого килимка.