КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ ЗА УЧАСТЮ БАТЬКІВ З РОФАМУ (Розвиток фантазування мислення уяви)

Про матеріал

РОФАМ(розвиток фантазування,мислення,уяви)-один з предметів,які вивчаються уНародному художньому колективі театр-студії БЕМС..На заняттях діти у ігровій ,інтерактивній формах розвивають увагу,уяву,фантазію,асоціативне мислення,комунікаційні навички,словом усе,що необхідно творчій особистості.Заняття розраховане для вихованців початкового рівня(учні 3-4 класів.

.Залучення батьків до заняття сприяло вихованню у гуртківців

почуття колективізму, товариськості, поваги до батьків, уміння працювати в групах з однолітками та батьками.

Перегляд файлу

ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ ІМ. В. ГНАРОВСЬКОЇ

М. ВІЛЬНЯНСЬКА ВІЛЬНЯНСЬКОГО РАЙОНУ

ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО ЗАНЯТТЯ ЗА УЧАСТЮ БАТЬКІВ

З РОФАМУ (Розвиток фантазування мислення уяви)

 

 

 

Підготувала: керівник-методист

Демиденко Світлана Вадимівна

 

 

 

 

 

 

 

м. Вільнянськ

Тема:   Майстерня асоціацій та словонастрою

Навчальна мета: навчати створювати асоціативні схеми, ланцюжки, асоціативні кущі; по асоціації вгадувати слово, тему; закріпити вивчені схеми складання казок, етапи аналізу казок; навчити складати казки по заданим темам; проаналізувати залежність настрою людини від змістовного кольору слів, асоціативних відчуттів на занятті.

Виховна мета: виховувати любов до рідної мови, української народної творчості, почуття колективізму, товариськості, повагу до батьків, уміння працювати в групах з однолітками та батьками.

Розвиваюча мета: розвивати комунікативні якості, фантазію, образне мислення, логіку, пам'ять.

Форма заняття: майстерня-експеримент

Тип заняття: підсумкове з теми

Обладнання: «Щоденник подяк»; екран «Подорож до успіху»; фішки з іменами; схеми: види асоціацій, жанри казок; роздаткові пакети «Створи казкових героїв до теми»; книжки із серії «Зроби сам»; клей ПВА; ножиці; олівці; зошити; ручки; тестові завдання з теми на групи; пазл «Асоціативні кущі».

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

 

Діти з батьками розсаджуються по групах (3) згідно витягнутого кольору фішки

 

І. Створення позитивного психоклімату на занятті

 

Педагог: Психологи стверджують, що дитина на 75% стає сильнішою, активнішою, якщо поруч з нею знаходиться хтось з сімї, родини. Батьки ж рівно на 75 % починають активніше мислити, у них знову прокидається процес пізнання, відчуття молодості, якщо вони приймають участь у творчому процесі разом з своєю дитиною, а не обмежуються спогляданням.

І тому сьогодні я вирішила запросити Вас взяти участь в експерименті: в нашій майстерні в творчих групах будуть працювати діти і батьки разом. Чи буде наш кінцевий результат кращим, яскравішим, чи досягнуть успіху усі учасники експерименту, залежить від його ходу, а значить від кожного з вас. Тож я вітаю вас з початком участі в експерименті і ми починаємо роботу нашої майстерні асоціацій та словонастрою.

А почнемо ми з того, що познайомимося з новими учасниками творчого процесу – батьками. Кожен вихованець зараз презентує своїх рідних одним реченням: «Сьогодні зі мною буде творити …». Батьки ж почнуть свою презентацію з речення «Мені допоможе …»

 

Прийом «Презентація»

 

ІІ. Мотивація

 

Педагог: Головна мета нашого творчого процесу – досягнення особистого успіху кожним, для цього у нас є екран «Подорож до успіху», але найвищім піком успіху є подяка та визнання інших. Для цього нам знадобиться «Щоденник подяк» ті чиї імена в кінці заняття потраплять на його сторінки, будуть відчувати максимум виконаної місії на сьогоднішньому занятті. Окрім того сьогодні ви усі є невід’ємною частиною одного цілого – своєї групи. Тож працювати треба тільки злагоджено, слухати командира. За кожний етап найкращі групи будуть отримувати частину пазлів з гри подорожі «Асоціації», група яка складе першою свій пазл і буде «групою успіху», групою єдності.

 

ІІІ. Оголошення теми та мети заняття

 

Педагог: На меті ми з вами маємо дослідити, як асоціації впливають на настрій людини, від чого він взагалі залежить і чи можна, використовуючи уяву, фантазію і творчість, підняти настрій собі та оточуючим, як участь батьків у занятті впливає на робочу атмосферу та результат роботи вихованців.

 

IV. Актуалізація опорних знань

 

Педагог: На початку я хочу, щоб ви згадали визначення яке дає нам тлумачний словник до слів «асоціація» та «настрій».

 

(Діти дають визначення)

 

Педагог: Зараз ми з вами заповнимо таблицю асоціацій. Від кожної групи я запрошую по одному лідеру, який повинен буде за 1 хвилину виявити усі види асоціацій своєї групи і маркером записати максимум слів в таблицю.

 

Прийом «Ланцюг настроєасоціацій»

 

Педагог: Отже ми дослідили, що хороший настрій у вас асоціюється з поняттями цирк, казка, сюрприз, подарунок, творчість і т. д. Тож продовжимо роботу в нашій майстерні в техніці «Творче римування». Ви отримаєте тестові завдання, які повинні виконати колективно. Слова треба використовувати з ваших «ланцюжків настрою». В першому тесті треба скласти вірш з чотирьох рядків. В другому тесті треба підставити найвдалішу риму до слова. На виконання дається 5 хвилин.

 

Завдання

№ 1

Підберіть риму:

Ялинка –

Кулька –

 

№ 2

Підберіть риму:

Сонце –

Казка –

 

№ 3

Підберіть риму:

Подарунок –

Дружба –

 

№ 4

Підберіть риму:

Свято –

Вітання –

 

 

Метод «Римування»

 

(Групи виконують завдання. Найкраща група отримує пазл)

 

Педагог: Я пишаюся тим, що в нашій майстерні скільки творчих людей і що заняття з РОФАМу не проходять за дарма, а ми продовжуємо іти до відмінного настрою шляхом асоціативного мислення.

 

V. Основна частина заняття

 

Педагог: Перед вами таблиця «Види асоціацій». Цю тему ми вивчили на минулих заняттях і сьогодні ви будете підбирати в своїй уяві асоціації користуючись таблицею.

 

Види асоціацій:

По близькості та віддаленості в часі

Картина – фарби

Нитка – тканина

 

По схожості форми

Лампа – ліхтар

Вогнище – сірник

 

По контрасту (антоніми)

 

По причинній дії

Дощ – калюжа

Оплески – вистава

Нагорода – конкурс

Весілля – кохання

В’язниця – злочин

 

Прийом «Відтвори ланцюжок»

 

Педагог: Молодці! А зараз назвемо асоціацію по причинній дії до слів успіх – спільна робота, казка – фантазія. Тож ми переходимо до основних етапів роботи в нашій майстерні.

 

VІ. Практична частина

 

Педагог: Сьогодні ми будемо створювати колективну казку про країну «Асоціацій та хорошого настрою». Ця казка буде результатом ваших асоціацій та фантазій, а також результатом згуртованої роботи. Спочатку, я б хотіла щоб сюди вийшли по одному члену команди, яких ви вважаєте найкращими літераторами. За 10 секунд вони повинні написати будь-яке речення на задану тему, цей буде початком вашої казки.

 

Прийом «Народження казки»

 

Педагог: Отже, перший рядок казки змінювати не можна. Свої казки ви будете створювати згідно запропонованих умов, як це ведеться у акторів. Умова перша – за мінімальний час ви повинні «відродити» жителів країни хорошого настрою, вони ось у цих пакетах (роздатковий матеріал з заготовками), тільки створивши їх ми можемо почати писати казку. Подумайте, як розподілити роботу щоб зробити це швидше і якісніше

 

(Педагог роздає пакети з шаблонами та книжки «Зроби сам»)

 

Педагог: У ваших книжках «Зроби сам» заховані декорації та додаткові герої казки. У вас є 15 хвилин на розподілення обов’язків, виготовлення декорацій, складання казки по першому реченню.

Умова друга – в казці повинно бути не більше 10 речень. Вона повинна розповідатися колективно, бути авторською. Головна мета кожної казки – піднімати настрій мистецтвом слова.

На допомогу вам прийдуть ваші знання, які ви отримали на минулих заняттях. Тож згадаємо:

  •                   жанрові форми казок:
  1. інтрапсихічні;
  2. морально-етичні;
  3. філософські;
  4. історії життя;
  5. змішані;
  •                   головні етапи сюжету казки;
  •                   основні характеристики казки;
  •                   психологічний аналіз казок:
  1. казка інформативна;
  2. казка екологічна;
  3. казка необмежена;
  4. казка феєрична;
  5. казка емоційна;
  6. казка мудра;
  7. авантюрно-пригодницькі;
  8. містичні;
  9. сентиментально-драматичні;
  10. любовно-романтичні;
  11. реально-драматичні.

 

Педагог: Молодці! Ви добре засвоїли вивчене раніше, тож час пішов, успіхів усім творчим групам в нашій майстерні

 

(Групи працюють, батьки і діти разом виконують різні види робіт. Важливо, щоб діти змогли зацікавити батьків творчим процесом).

 

VІІ. Закріплення пройденого матеріалу

 

Педагог: Роботу закінчено тож я чекаю на презентацію казок.

 

Метод «Презентація творчої роботи»

 

VІІІ. Рефлексія

 

Педагог: Дорогі друзі, ми прослухали казки. Я вручаю останній пазл і оголошую групу, яка першою прийшла до свого успіху. Та головним результатом роботи майстерні є те, що немає в кімнаті жодного, хто б не посміхався. Тож я хочу почути ваші асоціації з сьогоднішнім заняттям.

 

Прийом «Настроєасоціації»

 

(Діти й батьки висловлюють свою думку)

 

Педагог: А тепер прошу заповнити сторінки «Щоденника подяк». Нагадую, що подяку ви маєте право писати будь кому, крім членів своєї родини.

 

Прийом «Щоденник подяк»

 

(Педагог зачитує подяки)

Педагог: Закриваючи нашу експериментальну майстерню, я хочу підтвердити думку психологів про те, що успіх не був би таким яскравим якби діти не працювали сьогодні з батьками. Тож спробуйте хороший настрій з нашого заняття донести до своїх домівок. А ось ці маленькі зимові дзвоники нехай нагадують вам про те, що скоро настануть Різдвяні та Новорічні свята, які принесуть у ваші сімї тепло, злагоду і щастя. Вірте в добро і творіть його. До нової зустрічі! Дякую!


ВРАЖЕННЯ ВИХОВАНЦІВ ВІД ВІДКРИТОГО ЗАНЯТТЯ

 

Діалог від Марії Бондаренко

 

  • Де це ти була у суботу, Машо?
  • Я була на відкритому занятті з моєю найріднішою мамою.
  • А який у тебе був настрій?
  • Спочатку у мене був поганий настрій, тому що мені хотілося спати, але мені підняли настрій завдання на складання асоціацій.

А мама була зовсім розлючена, бо у неї було День народження. Та після заняття її настрій покращився. Мамі найбільше сподобалося завдання на складання казки.

  • Ну і як заняття?
  • Взагалі – заняття було КЛАС!

 

Лист від королеви про відкрите заняття (Софія Крошена)

 

Дорогі мої піддані!

 

Я побувала на чудовому відкритому занятті! В суботу я звичайно хотіла ще повалятися на своєму ліжку, але мені це не вдалося. І я прийшла на БЕМС дуже заморена і дуже хвилювалась, що щось забула, але поспілкувавшись та погравшись з гуртківцями я так розвеселилась, як на балу під час Нового року.

І я напевно організаторці цього свята (Світлані Вадимівні) дам цілий мішок золота. Я була у Вільнянську. Це прекрасне місто України. Тож скоро я повернусь в рідний Копенгаген! Перекажіть міністру, що якщо я повернусь і побачу, що там люди засмучені, то я відрубаю йому голову! До побачення мої любі!

Ваша красуня-королева Софія!

Вірш «Про відкрите заняття» від Полі Сиромятнікової

 

В суботу в нас було відкрите заняття

На ньому ми натхненно працювали,

Й отримували позитивні почуття,

Чого ми тільки там не виробляли…

 

Героїв казок ми своїми руками робили,

В щоденник щастя всім подяки ми писали,

Й казки чарівні самі ми створили,

А чудеса творить батьки допомагали.

 

Враження Аліни Нікітіної від відкритого заняття

 

На відкритому занятті разом зі мною була моя сестра Таня. Нам дуже сподобалося працювати в команді. Разом з нами були дуже цікаві люди, котрі допомагали один одному.

Моїй сестрі сподобалося складати казку та показувати її. А я допомагала Тані, робила головних героїв, котрі були в нашій казці. Відкрите заняття пройшло дуже весело та швидко. Ми доказали точку зору психологів, котрі казали, що дорослі, котрі працюють з дітьми на 75% стають більш творчими, а нам також цікавіше працювати, коли біля нас рідні люди. А ще ми доказали, що настрій справді залежить від слів, котрі ми використовуємо. Заняття було сповнене радісного, веселого настрою. І ми, і наші рідні люди добре провели час такою великою та дружньою компанією.

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 лютого 2018
Переглядів
961
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку