Театралізовані свята як форма навчально-виховної роботи в позашкільному закладі

Про матеріал

Батьки гуртківців позашкільного закладу є повноправними учасниками навчально-виховного процесу. Ступінь їх участі, форми співпраці з батьківським колективом обумовлюються і напрямком діяльності гуртка і майстерністю педагога, який має виховати з батьків не пасивних спостерігачів, а дієвих і активних однодумців. Особливо важлива роль батьків, коли дитячий колектив тільки формується. Діти ще мало знайомі один з одним, їх ще не об'єднують загальні справи, десь далеко попереду творчі здобутки і перемоги. На батьківських зборах батьки об'єднані вирішенням суто організаційних питань роботи колективу і у вирішенні їх приймають участь, як правило, невелика кількість активістів. Щоб перетворити батьків з доброзичливих спостерігачів в дружну родину, необхідно об'єднати їх і дітей цікавою і захоплюючою ідеєю.

Перегляд файлу

 

.

Театралізовані свята як форма навчально-виховної роботи в позашкільному закладі

 

      Батьки гуртківців позашкільного закладу є повноправними учасниками навчально-виховного процесу. Ступінь їх участі, форми співпраці з батьківським колективом обумовлюються і напрямком діяльності гуртка і майстерністю педагога, який має виховати з батьків не пасивних спостерігачів, а дієвих і активних однодумців. Особливо важлива роль батьків, коли дитячий колектив тільки формується. Діти ще мало знайомі один з одним, їх ще не об’єднують загальні справи, десь далеко попереду творчі здобутки і перемоги. На батьківських зборах батьки об’єднані вирішенням суто організаційних питань роботи колективу і у вирішенні їх приймають участь, як правило, невелика кількість активістів. Щоб перетворити батьків з доброзичливих спостерігачів в дружну родину, необхідно об’єднати їх і дітей цікавою і захоплюючою ідеєю.

      Такою ідеєю стало в колективі народного танцю «Веселинка» Центру дитячої та юнацької творчості «Дивосвіт» м. Кривого Рогу проведення театралізованих сімейних свят.

      Тема, сюжет, розподіл ролей театралізованого дійства був суто прикладним стосовно даного колективу. Враховувалися і вік дітей різних груп, і їх хореографічні можливості і уподобання, репертуар колективу (існуючий і перспективний), і можливість костюмера, і особистісні стосунки в колективі, і потяг до самоствердження і лідерів і сором’язливих дітей, можливість і необхідність активізувати пасивних дітей і батьків. І ще в ці свята було вкладено багато часу, праці і душі всього колективу ансамблю.

      Простий римований текст додавав театральності, гумор і цікаві повороти сюжету захоплювали і виконавців і глядачів.

Проведення таких свят стало доброю традицією в колективі. До неї охоче приєднуються новачки – і діти і батьки.

      В ході підготовки і проведення театралізованих сімейних свят реалізується не тільки головна мета таких заходів – згуртування колективу, але й цілий комплекс навчально-виховних проблем:

- об’єднані цікавою справою, діти охоче відвідують навчальні заняття; обов’язковий тренаж, кропітке, багаторазове повторення, відпрацювання рухів стає більш осмисленим.

- керівник має нагоду у період підготовки до свята поекспериментувати з новими рухами, елементами майбутніх танцювальних постановок.

- діти, які мріють стати солістами, але не мають для цього достатніх даних, можуть самореалізуватися на «малій сцені».

- підготовчий до свята процес – добра нагода для спостережливого педагога виявити ті риси особистості дитини, які не проявлялися на занятті.

- участь у святі – сильний заохочувальний стимул не тільки для дітей, але й для батьків і вже від педагогічної майстерності керівника залежить кого, як і за що заохотити.

- піднесено творчий настрій колективу під час підготовки і проведення свята керівник може стратегічно приурочити до важливого конкурсу, фестивалю.

 

Театралізоване свято «Український ярмарок»

 

      Учасники свята: учні колективу ансамблю народного танцю «Веселинка», батьки та педагоги.

      В сценарії використані танці з репертуару ансамблю («Бариня», «Танець з рушниками», жартівливий сольний танок «Побачення», «Черевички», «Закарпатський танок», сюжетний танець «Одарочка») та танці, спеціально вивчені до театралізованого свята (циганський танок та «Україна калинова»)

В ролі кумів-ведучих виступають батьки учнів.

      З вокальним номером виступають батьки учнів та ансамбль «Серпантин».

Декорації «торгових рядів» оформлені роботами гуртківців декоративно-прикладного відділу (лозоплетіння, різьблення, вишивка, петриківський розпис, витинанки)

 

      Біля «торгових радів» продавці розхвалюють свій товар, звучить весела музика (фонограми) у виконанні ансамблю народних інструментів. Поміж продавцями ходять 2 кума в українських костюмах, роздивляючись товари, виходять на середину сцени (музика затихає). (В ролі кумів – батьки учнів).

 

 1 кум:   -  Ох і ярмарка весела!

                  Всі навколишнії села

                  Тут товчуться і гудуть

 

 2 кум:   -  І чогось, напевно ждуть

 

 1 кум:   -  Може завітають гості?

                  Он музики на помості

                  Вже лаштують інструмент

                  І в важливіший момент

                  Заспівають дзвінко скрипки,

                  Вдарить бубен… Стануть дибки

                  Коні, впряжені у віз

 

2 кум:     - А кого ж це чорт приніс?

 

1 кум:     - Подивись! В широкім возі

                  Хутко мчаться по дорозі

                  Трійко в яблуках коней

                  І кагал везуть гостей

 

2 кум:     -  На возах товари, збіжжя

                   Гості, видно, з зарубіжжя!

                   Он які яскраві шати –

                   Аж очей не відірвати!

 

1 кум:     -  Танцювати так і рвуться –

                   Гомонять, шумлять, сміються

 

                   (Танок «Бариня»)

 

1 кум:     -  Куме, гляньте – он дві жінки…

                   Пам'ятаю я з обжинків

                   Заходились ще сваритись

                   І не можуть зупинитись:

                   Не поділять чоловіка!

                   Досить, кумоньки, базікать!

 

2 кум:     -  Розкажіть, у чому справа?

                   В чим конфлікт, і хто з вас правий?

 

(Пісню «Як жінки чоловіків продавали» з елементами інсценування  виконують батьки учнів)

 

1 кум:     -  Тьху на тих дурних бабів!

                   Гляньте, скільки рушників!

                   Як  доріжки простяглись!

                   Ну-мо, куме, подивись!

 

                   (Роздивляються рушники на торгівельних рядах)

 

2 кум:     -  Мальви тут на рушники

                   Вишивали залюбки,

                   Гаптували їх дівчата

 

1 кум:     -  Подивись, як їх багато!

 

                   (Танець з рушниками)

 

1 кум:     -  Ох і гарна молодиця!

 

         (Дивиться на хлопця і дівчину, які пошепки розмовляють)

 

                -  Круглолиця, білолиця!

 

2 кум:     -  Та і парубок нівроку!

                   Так і в'ється – ззаду, збоку

 

1 кум:     -  А вона хоч і моргає,

                   Оком бісиків пускає,

                   Все ж у руки не дається,

                   Тільки з парубка сміється

 

(Жартівливий танок «Побачення» у виконанні хлопця та дівчини)

 

2 кум:     -  Музиканти вже зібрались!

                   Мабуть, будуть починать

                   Сядем. (Сідають). Ось і влаштувались.

                   Будем, кум, аплодувать

 

(Вокальний дитячій колектив виконує пісню «Ой, я, молода, на базар ходила» та пісню з репертуару Марилі Радович «Кольорові ярмарки»)

 

(Куми підводяться з лави, де вони сиділи під час виступу вокалістів і знов ідуть роздивлятися «товари» на ярмарку )

 

1 кум:     -  Гляньте, куме, чобітки

                        Прикупили вже дівки

 

                        (Беруть у руки черевики і роздивляються)

 

                        Тут підбори, гарний крам…

 

     2 кум:     -  Дайте, куме! (тягне до себе черевики)

 

     1 кум:     -  Не віддам!

                        Подивись! Усі купують!

 

     2 кум:     -  Вже купили! І танцюють!

 

                        (Танець «Черевички»)

 

     1 кум:     -  І цигани – тут як тут!

                        Он дивись – юрбою йдуть!

 

     2 кум:     -  І виблискують очами,

                        І мелькають спідницями!

 

     1 кум:     -  А мені ота моргає

                        І бровою повела.

                        Закружляє – не спіймаєш

 

     2 кум:     -  Он, диви – в танок пішла

 

                           (Циганський танок у виконанні батьків та дітей ансамблю)

 

     1 кум:    -  Щось я, куме, зголоднів,

                       Я б вареників поїв!

 

     2 кум:    -  І з цибулькою, в сметані…

                       Смачно, аж у роті тане

 

(Інсценування української народної пісні «А мій милий вареничків хоче» у виконанні батьків)

 

     1 кум:    -  Аж ввижається макітра,

                       Так вареників кортить!

 

(Кум мрійливо заплющує очі, а в нього по – під носом Одарочка проносить макітру з варениками)

 

 

      1 кум:   -  Стій кажу, Одарко хитра!

                       Де ви, куме? Підождіть!

 

(Обоє ведучих біжать за Одарочкою, яка йде з залу з макітрою вареників), (Танець «Одарочка»)

 

 

       1 кум:   -  Не вдалося попоїсти.

                        Ох і людно, ніде сісти

 

(Йдуть до « торговельних рядів»)

 

       1 кум:   -  Он дивись, яке намисто,

                        Он торгують різьбяри, (роздивляються товар)

 

       2 кум:   -  А ось тут – у полі чистім

                        Наче маки розцвіли (розглядають вироби Петриківки)

 

       1 кум:   -  Бачиш, там, біля дороги

                        Верби хиляться розлогі… (бере в руки плетені кошики)

                        Наламали при дорозі

                        Гілочок із верболозу,

                        Подивись - яка краса,

                        З гілок справжні чудеса.

 

       2 кум:   -  Подивися – вишиванки,

                        Писанки і витинанки (роздивляються)

                        Он – де гості з Закарпаття

                        Вже запалюють багаття.

 

       1 кум:   -  І варитимуть куліш

                        Поспішаємо хутчіш!

 

(Закарпатський танок)

 

       1 кум:   -  Годі, куме, я стомився

                        Вже такого надивився!

                        Аж гудуть від втоми ноги.

                        Ну, збираємось в дорогу

 

       2 кум:   -  Справді, край ярмаркувати,

                        Час в дорогу вирушати

 

       1 кум:   -  Скільки миру, скільки люду,

                        А краса яка повсюди!

 

       2 кум:   -  Вмієм, куме, веселитись!

 

       1 кум:   -  Бо уміємо трудитись!

 

       2 кум:   -  Гарне свято, добрі люди

 

       1 кум:   -  Так було, так є, так буде.

                        На квітучій Україні

                        З давнини живуть й понині

                        Люди, до роботи вправні,

                        Оптимісти невиправні.

 

(Танець «Україна калинова»)

1

 

doc
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
461
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку