Конспекти уроків із зарубіжної літератури для 5 класу

Про матеріал
Розробка уроків 7-8 для 5 класу за календарним плануванням О.Я.Загоруйко. З ссилками на тести до даної теми.
Перегляд файлу

24.09.2019

Конспект уроку

для 5 класу

№7-8

Тема.Китайська народна казка «Пензлик Маляна».Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець»(третя подорож)

Мета: 

  • навчальна: ознайомити учнів із казкою,допомогти учням усвідомити головну ідею та силу мистецтва;ознайомити з арабською народною казкою,допомогти учням усвідомити ідею утвердження жаги відкриття світу,мужності і людяності в казці;
  • розвивальна: розвивати образне та логічне мислення,навички виразного читання, переказу творів,характеристики героїв та аналізу художніх особливостей; виділення головних особливостей,самостійно відшуковувати інформацію;
  • виховна: виховувати гуманізм,цілеспрямованість,почуття захоплення прекрасним,мистецтвом,прагнення до пізнання,мужність та людяність.

Теорія літератури: народна казка,герой,художні та національні особливості казки, народна казка,цикл казок,герой художнього твору.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка виконання онлайн тесту https://naurok.com.ua/test/teoriya-literaturi-12622.html

ІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Вступне слово вчителя

   Сьогодні ми помадруємо до надзвичайної країни – Китаю.Цивілізація виникла в цьому місці земної кулі дуже давно,і саме китайцям належать багато винаходів,якими й досі користується людство:друкарством,папером,порохом,порцеляною,компасом.

   Але китайцям притаманна ще й велика любов до мистецтва.З давніх-давен славиться Китай малюнками тушшю,оригінальною поезією,прикладними видами мистецтва.Тому в китайських казках багато героїв-митців,а мистецтво уславлене як чарівна сила.

ІІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.Бесіда за змістом казки «Іссумбосі…»

  • Який епізод вам запам’ятався,сподобався,чому?Знайдіть це місце в тексті,зачитайте або перекажіть його.
  • Що спільного в різних казках народів світу про Хлопчика-Мізинчика?Чому його образ такий популярний у світі?

2.Інтерактивна вправа «Сонечко»

Малюємо умовне сонечко, всередині пишемо Іссумбосі,а на промінчиках риси характеру.

  • До кожної риси знайдіть підтвердження в тексті,зачитайте його.
  • Визначте,які з указаних прислів’їв підходять до образу Хлопчика-Мізинчика.

Невеликий червінчик,та дорогий.

З малої хмари великий дощ буває.

І баран буцне,як зачепиш.

Мели,Іване,доки вітру стане.

Краще їсти хліб з водою,аніж буханець з бідою.

Про вовка промовка,а вовк до хати.

Або виграв,або програв.

Ще не зловив,а вже скубе.

Мал золотник,до дорог(російське).

Всякі діла з малих починаються(японське).

У млині,що крутиться,вода не замерзає(японське).

IV.СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1.Повідомлення учня,відео матеріалів про Китай.

2.Виразне читання китайської народної казки «Пензлик Маляна»

3.Словникова робота (Слова,що учні зуміють пояснити не записуємо)

Баский – дуже швидкий.

Грубка – піч.

Злидар – бідняк.

Мотка – схожий на сапу інструмент,тільки з коротким лезом.

Покої – кімнати великої пишної будівлі.

Припасував – приладнав.

Реманент – сільськогосподарські знаряддя праці,інструменти.

Стайня – приміщення для худоби.

Туш – чорна спеціальна фарба.

4.Обмін враженнями про прочитане

  • Що незвичайного,особливого ви помітили в цій казці порівняно з попередніми?
  • Що викликало приємні почуття,а що неприємно вразило?
  • Які деталі,подробиці вказують на те,що ця казка – китайська? (Мотика, бамбукова драбина,малюнки тушшю,імператор,дракон,фенікс,удав)

5.Евристична бесіда за питаннями підручника 3-4 (ст.40)

6.Інтерактивна гра «Навігатор»

Знайдіть у тесті і зачитайте епізоди,у яких розповідаєтся про те:

  • як Малян допомагав бідним селянам;
  • як герой урятувався в холодій стайні,потім утік;
  • як імператор через свою жадібність чуть був нез’їденим змієм.

7.Асоціативний диктант

Запишіть лише ті риси,людські якості,які притаманні Маляну. (Добрий,сміливий, жорстокий,рішучий,кмітливий,несміливий,розумний,великодушний,серйозний,веселий, балакучий,мовчазний,хитрий,пихатий,завзятий,працьовитий,цілеспрямований).

8.Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Продовжте речення.

«Якби в мене був чарівний пензлик…»

9.Слово вчителя

   Казкою казок стала всім відома книга «Тисяча і одна ніч», а ім’ям легендарної оповідачки Шахразади почали називати усе казкове,найчарівніше,найпрекрасніше. Багато історій із цієї книги відомі з кінофільмів та мультфільмів,зокрема про пригоди Синдбада-Мореплавця.З ними ми й познайомимось ближче на сьогоднішньому та наступних уроках.

10.Читання статті підручника про арабський Схід,про історію створення книги «Тисяча і одна ніч»(ст..41-43)

11.Бесіда

Які казки із книги «Тисяча і одна ніч» ви знаєте?Яка вам подобається найбільше?

12. «Усне малювання»

Ви – художник-ілюстратор.Презентуєте обкладинку книжки «Тисяча і одна ніч» так, щоб кожен хотів мати її вдома.

13.Виразне читання арабської народної казки «Третя подорож Синдбада»

14. Словникова робота (Слова,що учні зуміють пояснити не записуємо)

Карк – шия.Кощавий – кістлявий.Нестямних – сильних,жахливих.Повсть – збита шерсть.Рожен – гостра залізна палиця для підсмажування м’яса на вогні.

15.Обмін враженнями про прочитане

  • Як гадаєте,чому багата людина,живучи у достатку і безпеці,свідомо наражає себе на страшну небезпеку,на страждання?
  • Опишіть зовнішність людожера.Що в ньому є від реальної людини,а що – фантастичного?Які ще напівфантастичні істоти наявні у творі?
  • Що допомагає героєві врятуватись від людожера та людожерки,а що утримує від самогубства?(Сміливість,кмітливість,удача,життєлюбність)

16.Прогнозування закінчення твору

Як ви гадаєте,чим закінчиться казка?Які ще якості виявить наш герой?

V.ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ,УМІНЬ І НАВИЧОК

Літературна гра «Хто найуважніший?»

Перевіримо,хто помітив найбільше спільного і найбільше відмінного між казкою про Синдбада і прочитаними раніше.(Можна провести командну гру)

VI.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Інтерактивна вправа «Термометр»

Позначте на малюнку термометра свою зацікавленість на уроці.

Результат пошуку зображень за запитом "термометр малюнок"

VII.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

 

docx
Додано
24 вересня 2019
Переглядів
191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку