Конспекти уроків з фізичної культури. Модуль "Туризм", 5 клас

Про матеріал

Конспекти уроків з фізичної культури розроблені для 5 класу (Модуль "Туризм"). Передбачено навчання техніці в'язання туристських вузлів, подолання умовного болота по купинах та розвитку фізичних якостей, направлених на зміцнення здоров'я учнів.

Перегляд файлу

Урок №_____                                                    Тип уроку: повторення                                                          5 клас

Модуль. Туризм                                                                                                                                     ____________

Завдання уроку:

1.Закріпити техніку подолання умовного болота по купинах.

2.Удосконалювати техніку вязання туристських вузлів.

3.Сприяти розвитку знань, умінь та навичок учнів, вмінню застосовувати їх на практиці.

4.Сприяти вихованню свідомої дисципліни на уроці.

Обладнання: «купини», мотузки, свисток, секундомір, ноутбук, відеоролик, стрічки зеленого та червоного кольорів.

Місце проведення: спортивний зал

Частини уроку

Зміст частин уроку

Дозування

Організаційно – методичні вказівки

П

 

І

 

Д

 

Г

 

О

 

Т

 

О

 

В

 

Ч

 

А

 

 

Ч

 

А

 

С

 

Т

 

И

 

Н

 

А

 

 

 

У

 

Р

 

О

 

К

 

У

 

(15 хв.)

 

1.Шикування, вітання, повідомлення завдань уроку.

2.Гра на перевірку знань ТБ під час походу.

- Під час походу потрібно рухатися шеренгою. Це так?

- У похід слід взувати розношене взуття. Це так?

- Під час походу не можна відставати від групи або самостійно відлучатися. Це так?

- Вирушати у похід краще о 12 годині дня. Це так?

- Під час пересування лісом можна голосно кричати, торкатися трухлявих пеньків, залізати у чагарники. Це так?

3.Виміряти ЧСС за 10с

 

 

4.Стройові вправи: розподіл на 1-2; перешикування з однієї шеренги у дві й навпаки; повороти на місці.

5.Різновиди ходьби

- ходьба на носках, руки на поясі;

- ходьба на пятках, руки за головою;

- ходьба з високим підніманням стегна;

- ходьба широким кроком;

- ходьба у присіді;

- пересування у присіді стрибками вліво та вправо.

6.Рівномірний біг.

 

 

 

7.Комплекс ЗРВ з туристськими мотузками

  •    В. п. о. с. мотузка, складена вдвічі, у прямих руках внизу.

1 - піднімаючи руки вгору, ліву ногу назад на носок, прогнутися

2 - в. п.

3 – те ж саме, але праву ногу назад на носок.

4 – в. п.

  •    В. п. о. с. мотузка, складена вдвічі, у прямих руках внизу.

1 – руки з мотузкою вгору

2 – руки з мотузкою за спину

3 – руки з мотузкою вгору

4 – в. п.

  •    В. п. мотузка, складена удвічі, у прямих руках угорі

1 – поворот тулуба ліворуч

2 – в. п.

3 – поворот тулуба праворуч

4 – в. п.

  •          В. п. стійка ноги нарізно, мотузка, складена вдвічі, за головою.

1 - 3 - пружні нахили тулуба вперед

4 – в. п.

  •          В. п. стійка ноги нарізно на мотузці, кінці мотузки тримати у руках

1 - глибокий нахил вперед, розтягуючи мотузку, лівим кулаком торкнутися носка правої ноги, праву руку в сторону

2 - в. п.

3 - глибокий нахил вперед, розтягуючи мотузку, правим кулаком торкнутися носка лівої ноги, ліву руку в сторону

4 - в. п.

  •               В. п. стійка на колінах, мотузку, складену вдвічі, тримати внизу

1 - натягуючи мотузку, підняти руки вгору, ліву ногу в сторону на носок

2 - 3 - пружні нахили вліво

4 - в. п.

5 -8 – те ж саме, але в інший бік

  •                   В. п. широка стійка на мотузці, кінці мотузки у руках

1 – присісти, натягуючи мотузку, руки вперед

2 – в. п.

3 – 4 те ж саме.

  •                   В. п. мотузка у прямих руках вгорі

1 – 7 – махи вперед лівою ногою, руки з мотузкою вперед

8 - в. п.

9 – 15 – махи вперед правою ногою, руки з мотузкою вперед.

16- в. п.

8.Стрибки на двох ногах через мотузку, обертаючи її вперед.

1,5 хв.

 

1,5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30с

 

 

1,5 хв.

 

 

2 хв.

20с

20с

20с

20с

20с

20с

 

2 хв.

 

 

 

5 хв.

6 – 8р

 

 

 

 

 

 

6 – 8р

 

 

 

 

 

6 – 8р

 

 

 

 

 

 

6 – 8р

 

 

 

6 – 8р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 – 8р

 

 

 

 

 

 

Х. – 20р

Д. – 15р.

 

 

 

6 – 8р

 

 

 

 

 

 

1 хв.

Звернути увагу на готовність учнів до уроку, спитати про самопочуття.

У разі відповіді «Так»  - підняти зелену стрічку, у разі відповіді «Ні» - червону.

 

 

 

 

 

 

 

 

Виміряти пульс за 10с та результат помножити на 6. ЧСС не повинна перевищувати 90 ударів на 1 хвилину.

Перешиковуються другі номери. Добиватися чіткості виконання команд.

 

Стежити за поставою.

 

 

 

 

 

Руки тримати на колінах.

 

Стежити за самопочуттям. Можна переходити на крок. ЧСС за 10с

ЧСС не повинна перевищувати 180 ударів за хвилину.

Добиватися чіткості виконання команд.

Мотузка не провисає.

На 1, 3 – прогнутися і потягнутися вгору.

 

 

 

 

 

Вправа на розвиток рухомості у плечових суглобах.

 

 

 

 

Повороти тулуба виконувати з максимальною амплітудою.

 

 

 

 

 

Розтягуючи мотузку, натискати нею на шию.

 

 

 

Ноги у колінах не згинати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пружні нахили виконувати з максимальною амплітудою.

 

 

 

 

 

Присідати на всю ступню.

 

 

 

 

Носком махової ноги діставати середини мотузки. Спину тримати прямо. Ноги у колінах не згинати.

 

 

 

 

Стежити за самопочуттям. Можна переходити на крок на місці.

 

О

 

С

 

Н

 

О

 

В

 

Н

 

А  

 

 

Ч

 

А

 

С

 

Т

 

И

 

Н

 

А

 

 

У

 

Р

 

О

 

К

 

У

 

(27 хв.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.Перевірка знань за темою «В’язання вузлів».

  •                 З якою метою людство у давні часи використовувало мотузки та вузли?

онструювання пасток і капканів на полюванні, в побуті заміняли замки).

  •                За допомогою чого люди кріпили колеса до примітивних осей? (За допомогою виноградної лози)
  •                У якій країні були знайдені самі давні вузли? (У Фінляндії, камяний вік)
  •                Чи існують легенди, перекази, історії про вузли? (Так).
  • Наведіть приклад. («Гордіїв вузол»).
  •                Де у наш час використовують вузли? (Вітрильний спорт, будівництво, гірський і  водний туризм, альпінізм, спелеотуризм, рибалка, мисливство, домашнє господарство).

10.Розповідь вчителя. Без вузлів не можливо обійтися під час змагань із спортивно – туристської техніки. З’єднання та кріплення  мотузок виконується саме за допомогою вузлів. Безпека туристів, а інколи і життя, залежать від вміння правильно зав’язувати  та застосовувати на практиці туристські вузли. У самих різних випадках можна обійтися невеликою кількістю вузлів, але в зав’язуванні вузлів потрібно досягти повного автоматизму. Ось перелік вузлів, які внесені до Правил змагань із спортивного туризму:

  •                   прямий,
  •                   академічний,
  •                   зустрічний,
  •                   ткацький,
  •                   брамшкотовий,
  •                   грейпвайн,
  •                   провідник (одним кінцем),
  •                   подвійний провідник,
  •                   провідник “вісімка”,
  •                   стремено, 
  •                   булінь,
  •                   удавка,
  •                   схоплюючий («Прусик»),

На минулому уроці ви почати вивчати техніку вязання «простого» вузла і «простого провідника». Сьогодні ми закріпимо техніку в’язання цих вузлів. Але спочатку я пропоную переглянути відеоролик «Туристські вузли».

11.Перегляд відеоролика «Туристські вузли».

12.Практичне завдання: В’язання вузлів: «простий», «простий провідник».

13.Подолання умовного болота по купинах.

IMG_0013 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14.Практичне виконання.

5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв.

5 хв.

 

3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 хв.

Опитування учнів.

 

 

Простий вузол. Це найпростіший та найменший з усіх відомих вузлів Недолік простого вузла в тому, що він сильно затягується і вдвічі зменшує міцність мотузка. Це найпоширеніший вузол у побуті - його зав'язують на кінці швацької нитки. Він також є елементом багатьох складних корисних вузлів.

filipov055

 

Простий провідник. Основна перевага цього вузла - простота зав'язування. Його практично неможливо зав'язати неправильно.
Вузлом провідника можна прив'язуватися без грудної обв'язки в середині мотузки. Цей вузол можна застосовувати для зв'язування двох кінців мотузки або петлі з репшнура.
Техніка в'язання. Вузол можна в'язати петлею. Для цього необхідно зложити мотузку вдвоє і зав'язати звичайний вузол. Затягуючи вузол, необхідно стежити за симетрією (паралельністю) подвійної мотузки у вузлі.

 

img-VGd7fY

Опитування.

- Де у господарстві використовується «простий» вузол? (На кінці швацької нитки).

- Де застосовують «простий провідник»? (Цей вузол застосовують для зв'язування двох кінців мотузки або петлі з репшнура).

 

Фронтально.

 

Розповідь вчителя. Рух по купинах вимагає високого рівня розвитку вестибулярного апарату. Етап долають стрибками з ноги на ногу (без зупинки) з однієї купини на іншу.

Етап обладнаний дерев’яними плашками діаметром 50 см і висотою 10 см «Купини» (плашки) розташовані у шаховому порядку. Початок та кінець етапу позначені контрольними лініями. Учень повинен, виконуючи стрибки у кроці, подолати етап, не наступаючи на підлогу за межами плашки. Наступний учень починає роботу на етапі, коли попередній перестрибне контрольну лінію, яка свідчить про закінчення етапу

Поточно. Другий учень стартує після виходу першого з останньої купини.

Змагальний метод.

Заключна

частина

(3 хв.)

1.Шикування. Виміряти ЧСС за 10с

 

2.Гра на увагу «Вгадай час!»

 

 

 

3.Підсумок уроку.

4.Домашнє завдання.

30с

 

1 хв.

 

 

 

1 хв.

30с

ЧСС повинна бути дещо вищою, ніж на початку уроку.

Правила гри. Учні пересуваються кроком по колу. Коли (на їхню думку пройшов призначений час), вони виконують крок вліво і зупиняються. Виграє той, хто точніше визначить час.

Повторити туристські вузли.

Урок №___                                                    Тип уроку:  комбінований                                                         5 клас

Модуль. Туризм                                                                                                                                     _________

1.Навчити подоланню умовних завалів.

2.Закріпити техніку в’язання туристських вузлів.

3.Сприяти розвитку знань, умінь та навичок учнів, вмінню застосовувати їх на практиці.

4.Сприяти вихованню свідомої дисципліни на уроці.

Обладнання: мотузки, свисток, секундомір, гімнастичні лави, стрибкові стійки, шведські стінки.

Місце проведення: спортивний  зал

Частини уроку

Зміст частин уроку

Дозування

Організаційно – методичні вказівки

П

 

І

 

Д

 

Г

 

О

 

Т

 

О

 

В

 

Ч

 

А

 

 

 

Ч

 

А

 

С

 

Т

 

И

 

Н

 

А

 

 

 

У

 

Р

 

О

 

К

 

У

 

 

(16 хв.)

 

1.Шикування, вітання, повідомлення завдань уроку.

 

2.Гра «Я стверджую»

- Я стверджую, що до спортивної зали можна заходити без дозволу вчителя.

- Я стверджую, що спортивна форма та спортивне взуття на уроках фізичної культури непотрібні.

- Я стверджую, що кожен учень має дотримуватися дисципліни під час уроку.

- Я стверджую, що під час уроку заборонено штовхатися та ставити підніжки.

- Я стверджую, що без дозволу вчителя не можна залишати спортивний зал.

3.Виміряти ЧСС за 10с

 

 

4.Стройові вправи: розподіл на 1-2; перешикування з однієї шеренги у дві й навпаки; повороти на місці.

5.Різновиди ходьби

- ходьба на носках, руки на поясі;

- ходьба на пятках, руки за головою;

- ходьба з високим підніманням стегна;

- ходьба широким кроком;

- ходьба у присіді;

- пересування у присіді стрибками вліво та вправо.

6.Рівномірний біг.

 

 

 

7.Комплекс ЗРВ з туристськими мотузками

  •    В. п. о. с. мотузка, складена вдвічі, у прямих руках внизу.

1 - піднімаючи руки вгору, ліву ногу назад на носок, прогнутися

2 - в. п.

3 – те ж саме, але праву ногу назад на носок.

4 – в. п.

  •    В. п. о. с. мотузка, складена вдвічі, у прямих руках внизу.

1 – руки з мотузкою вгору

2 – руки з мотузкою за спину

3 – руки з мотузкою вгору

4 – в. п.

  •    В. п. мотузка, складена удвічі, у прямих руках угорі

1 – поворот тулуба ліворуч

2 – в. п.

3 – поворот тулуба праворуч

4 – в. п.

  •    В. п. стійка ноги нарізно, мотузка, складена вдвічі, за головою.

1 - 3 - пружні нахили тулуба вперед

4 – в. п.

  •    В. п. стійка ноги нарізно на мотузці, кінці мотузки тримати у руках

1 - глибокий нахил вперед, розтягуючи мотузку, лівим кулаком торкнутися носка правої ноги, праву руку в сторону

2 - в. п.

3 - глибокий нахил вперед, розтягуючи мотузку, правим кулаком торкнутися носка лівої ноги, ліву руку в сторону

4 - в. п.

  • В. п. стійка на колінах, мотузку, складену вдвічі, тримати внизу

1 - натягуючи мотузку, підняти руки вгору, ліву ногу в сторону на носок

2 - 3 - пружні нахили вліво

4 - в. п.

5 -8 – те ж саме, але в інший бік

  •                   В. п. широка стійка на мотузці, кінці мотузки у руках

1 – присісти, натягуючи мотузку, руки вперед

2 – в. п.

3 – 4 те ж саме.

  • В. п. мотузка у прямих руках вгорі

1 – 7 – махи вперед лівою ногою, руки з мотузкою вперед

8- в. п.

9 – 15 – махи вперед правою ногою, руки з мотузкою вперед.

16- в. п

8.Стрибки на двох ногах через мотузку, обертаючи її вперед.

1,5 хв.

 

 

1,5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30с

 

 

1,5 хв.

 

2 хв.

20с

20с

20с

20с

20с

20с

2,5 хв.

 

 

 

5 хв.

6 – 8р

 

 

 

 

 

 

6 – 8р

 

 

 

 

 

6 – 8р

 

 

 

 

 

6 – 8р

 

 

 

6 – 8р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 – 8р

 

 

 

 

 

 

Х. – 20р

Д. – 15р.

 

 

 

6 – 8р

 

 

 

 

 

 

1 хв.

Звернути увагу на готовність учнів до уроку, спитати про самопочуття.

Гра за правилами ТБ на уроці.

У разі відповіді «Так» учні присідають. У разі відповіді «Ні» - плескають у долоні.

 

 

 

 

 

 

 

Виміряти пульс за 10с та результат помножити на 6. ЧСС не повинна перевищувати 90 ударів на 1 хвилину.

Перешиковуються перші номери. Добиватися чіткості виконання команд.

Стежити за поставою.

 

 

 

 

 

Руки тримати на колінах.

Стежити за самопочуттям. Можна переходити на крок. ЧСС за 10с

ЧСС не повинна перевищувати 180 ударів за хвилину.

Добиватися чіткості виконання команд.

Мотузка не провисає.

На 1, 3 – прогнутися і потягнутися вгору.

 

 

 

 

Вправа на розвиток рухомості у плечових суглобах.

 

 

 

 

Повороти тулуба виконувати з максимальною амплітудою.

 

 

 

 

Розтягуючи мотузку, натискати нею на шию.

 

 

Ноги у колінах не згинати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пружні нахили виконувати з максимальною амплітудою.

 

 

 

 

 

Присідати на всю ступню.

 

 

 

 

Носком махової ноги діставати середини мотузки. Спину тримати прямо. Ноги у колінах не згинати.

 

 

 

 

Стежити за самопочуттям. Можна переходити на крок на місці.

 

О

 

С

 

Н

 

О

 

В

 

Н

 

А  

 

 

Ч

 

А

 

С

 

Т

 

И

 

Н

 

А

 

 

У

 

Р

 

О

 

К

 

У

 

(26 хв.)

 

 

 

9.Подолання умовних завалів (підлаз).

Під час походів, особливо категорійних, туристам на своєму шляху доводиться долати усілякі природні перешкоди. Тому вони повинні вміти технічно - правильно подолати підйом на гору чи спуск з гори, чагарник, болото, рів, повалене дерево чи будь – яку іншу перешкоду. На попередніх уроках ми зясували, що перешкоди можуть бути вертикальними і горизонтальними.

10.Перевірка знань учнів.

- Наведіть приклад вертикальної перешкоди. (Повалене дерево, паркан, чагарник)

- Наведіть приклад горизонтальної перешкоди

(Рів, канава, річка)

11.Розповідь вчителя.

Щоправда, інколи, коли бракує різноманіття природних перешкод, туристам пропонується імітація перешкод (умовні "річка", "болото", "стрімкі скелі" тощо). Але їх подолання проводиться з дотриманням усіх правил безпеки та страхування туристів, тобто так само, якщо б вони долали природні перешкоди.

Сьогодні ви ознайомитеся з технікою  подоланням умовних завалів підлізаючи під них.

Підлаз (рух по-пластунські через коридор з обмеженою висотою).

12.Практичне виконання

- рухаючись кроком по колу, підлізати під гімнастичними лавами, що одним кінцем закріплені за шведську стінку;

- те ж саме, але просуватися бігом.

- підлізання під низько натягнутими

мотузками.

13.Перевірка знань учнів.

- Які туристські вузли вам відомі?

- Скількома мотузками можна звязати вузол?

(1 та 2)

- Чи можна «простий» вузол зав’язати однією мотузкою? (Так, його вяжуть однією мотузкою).

- Скільки мотузок потрібно, щоб звязати «простий провідник»? (Одну)

14.В’язання вузлів:

- «простий»,

- «простий провідник».

15.Змагання з вязання туристських вузлів на швидкість.

3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв.

 

 

 

 

2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 хв.

 

 

 

 

 

 

3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

5 хв.

 

 

3 хв.

 

Розповідь вчителя.

http://mirgraisytur.at.ua/_ph/21/2/333834136.jpg?1506767016

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Поточно. Дотримуватися дистанції 2 метри.

 

 

 

Забороняється торкатися мотузок  будь – якою частиною тіла.

 

 

 

 

 

 

 

 

Фронтально.

 

 

Змагальний метод. На переможця.

Заключна

частина

(3 хв.)

1.Шикування. Виміряти ЧСС за 10с

 

2.Гра на увагу «Заборонений рух».

3.Підсумок уроку.

4.Домашнє завдання.

30с

 

1 хв.

1 хв.

30с

ЧСС повинна бути дещо вищою, ніж на початку уроку.

Заборонено ставити руки на пояс.

Повторити техніку вязання туристських вузлів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Никитенко Регина
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 жовтня 2018
Переглядів
2111
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку