Конспкт уроку "Сюжети картин побутового жанру. Малювання казкового палацу у фронтальному розташуванні"

Про матеріал
Цей конспект складений з урахуванням вікових особливостей учнів 6 класу. Містить всі етапи уроку образотворчого мистецтва. Тут діти одержують поняття про інтер’єр, масштабність, учаться малювати фронтальний інтер’єр. Розвиваються вміння композиційно правильно будувати зображення відповідно до розташування лінії горизонту. Особлива увага приділяється розвитку уяви. Засвоєння теоретичного матеріалу перевіряється через роботу з тестовими завданнями. Буде цікавим усім творчим педагогам
Перегляд файлу

 

Образотворче мистецтво, 6 клас

Урок 17

 

Тема. Сюжети картин побутового жанру. Малювання інтер’єру  казкового палацу у фронтальному розташуванні.

Мета. Дати дітям поняття про інтер’єр, масштабність, учити їх малювати фронтальний інтер’єр; розвивати уяву, вміння композиційно правильно будувати зображення відповідно до розташування лінії горизонту; удосконалювати навички роботи кольоровими олівцями; виховувати відчуття прекрасного.

Обладнання: набір смайликів для кожного учня, репродукція картини для аналізу, картки з порадами для зображення інтер’єру, картинки для закріплення вивченого.

Хід уроку

І. Вступна частина

  1. Організаційний момент
  • Доброго дня, діти. Доброго та успішного вам уроку. Адже кожному з нас приємно, коли ми досягаємо в чомусь успіху, перемагаємо. А перемога приходить тільки до тих, хто вміє наполегливо працювати і має все необхідне для роботи. Для успішної роботи на цьому уроці вам потрібні будуть простий олівець, гумка, кольорові олівці та, звичайно, альбоми. Перевірте, чи все це є у кожного з вас на парті.

Підсумок: молодці, ви взяли все необхідне. А ще нам буде потрібне натхнення й хороший настрій. Думаю, що такий настрій вам  забезпечить усміхнений смайлик на такому фоні, який вам найбільше подобається. Виберіть його серед інших і покладіть перед собою. Хай воно надихає вас на плідну та успішну роботу протягом усього уроку.

  1. Мотивація навчальної діяльності
  • Хай смайлики будуть вашими чарівними паличками під час самостійної творчої діяльності, допоможуть вам створити шедеври. А чи хотіли б ви бути чарівниками? Чи потрапити в чарівний казковий палац? (Відповідають)
  • Тож пропоную вам зобразити його в своїй уяві. Сядьте зручно. Глибоко вдихніть і видихніть три рази. Заплющіть очі. Ви стоїте перед палацом. Але ось важкі масивні двері відчиняються. Вдихніть запах палацу. Проходьте всередину. Гляньте, збоку від входу лежить незвичайне взуття, що виблискує різнокольоровими вогниками. Взуйте його. Взуття допоможе вас пересуватися замком. Ось чарівні черевики піднімають вас у повітря. Тепер ви можете силою думки кермувати ними. Будьте уважні під час подорожі, запам’ятовуйте все довкола, придивляйтеся до деталей і тих, хто зустрінеться вам. Летимо коридорами та високими розкішними залами. Тут вітальня з незвичайним облаштуванням. А ось спальня чарівника. Ви бачите його чарівне ложе. А зараз зазирнімо до кабінету, де він творить свої чарівні справи. Скільки тут незвичайних речей та істот! Легенько присядьмо на розкішний стілець в обідній залі, потримаємо в руках столові прибори. І швиденько летимо з цієї кімнати. Завершуємо нашу подорож та повертаємося до входу. Чарівник не надто полюбляє, що його турбують. Покладіть черевики на місце. Виходимо й тихенько зачиняємо двері. Вдихніть і видихніть. Розплющіть очі. Залиште в пам’яті всі образи, що побачили.

ІІ. Робота з новим матеріалом

  1. Оголошення теми та мети уроку
  • То як ви думаєте, якою буде тема нашого сьогоднішнього уроку? (відповіді дітей) А ще ми вияснимо, до якого жанру образотворчого мистецтва належать такі композиції та продовжимо знайомитись із мистецькими шедеврами та інтерпретувати (аналізувати) їх.
  1. Сприймання творів образотворчого мистецтва
  • Пропоную вам попрацювати разом із сусідом по парті. Розгляньте картину відомої художниці Тетяни Яблонської «Хліб».
  • Зверніть увагу на колорит твору
  • Хто чи що є центром композиції?
  • Хто і що зображені на передньому плані?
  • Хто і що зображені на задньому плані?
  • Чи відрізняються об’єкти на передньому і задньому планах за розміром?

(Дають по черзі (один з парти) відповіді на ці питання) підсумок: молодці! До речі, ця картина була написана в селі Летава Чемеровецького району.

  1. Інформаційне повідомлення
  • Картини, на яких зображений інтер’єр (внутрішнє облаштування приміщень), належать до побутового жанру. На таких картинах зображували також людей на відпочинку та за роботою. Для підсилення ефекту від споглядання використовували прийом, який називається масштабність. Подивіться ще раз на зображення, яке ми аналізували. Як ви думаєте, зображення приміщення високе чи ні? Що нам про це говорить? Отже, масштабність – співрозмірність фігури людини з навколишнім середовищем.
  1. Пояснення послідовності виконання
  • Отже, наш чарівний замок, казковий палац буде написаний у побутовому жанрі. «Дістаньте» його інтер’єр зі своєї пам’яті. Пригадайте «побачені» деталі і давайте спробуємо показати у своїх роботах усю його велич і загадковість. Послухайте мої поради. Будьте дуже уважні. Для цього спочатку проведіть лінію горизонту. Залежно від того, що ви хочете більше показати, підлогу чи стелю, верх чи низ, вона може бути розташована вище чи нижче. Оберіть центр композиції. Знайдіть йому місце на цій лінії. Це буде точкою сходження всіх ліній. Це буде фронтальний інтер’єр, тобто той, на якому будуть зображені три стіни. Фронтальна стіна – посередині, її лінії паралельні лінії горизонту. Проведіть лінії, що позначають інші стіни, стелю та підлогу. А далі «вмикайте» свою уяву: оригінальної форми двері й вікна, меблі, світильники, екзотичні рослини, істоти, яскраві килими. Усе це зробить зображення дійсно казковим. Пам’ятайте, що за законами перспективи всі об’єкти зменшуються з наближенням до лінії горизонту. Усе зрозуміли? Усі поради запам’ятали? Тож уперед, не обмежуючи свою уяву. Бажаю творчого успіху.
  1. Самостійна творча діяльність

Коригую зображення в альбомах окремих учнів. Стимулюю вербально.

ІІІ. Хвилинка релаксації

  • Трохи вичерпали свою уяву? Давайте, підзарядимося, як енерджайзер, чарівною енергією. Відкладіть олівці і гумки. Вийдіть з уявного палацу на вулицю. Зима. Холодно. Мороз хапає за щоки, за вуха, пробирається під куртку, мерзнуть ноги і руки. А може, це зовсім не мороз, а злий чарівник? Давайте повернемось до палацу. Тут тепліше. Пощипують ще вуха, щоки. Поступово зігріваєшся (гладять по плечах, спині). Тут нам раді. Тож можна спокійно далі працювати. Сідайте і продовжуйте.

Продовження самостійної творчої діяльності

ІV. Закріплення вивченого

  • Ви добре попрацювали самостійно. А тепер давайте знову попрацюємо разом зі своїм сусідом. Давайте пригадаємо все те, про що говорили на початку уроку. Уважно розгляньте зображення, які є у вас на партах та прикріпіть під кожним зображенням слово чи словосполучення, яке йому відповідає. (побутова картина, масштабність, інтер’єр, фронтальний інтер’єр). Час. Перевірка (міняються за рядами).
  • Підсумок: молодці, ви дуже добре попрацювали і запам’ятали все про побутовий жанр.
  • V. Підсумок уроку

1. Виставка робіт учнів

  • Але давайте подивимось на ваші шедеври, ваші чарівні замки. (аналізуємо, яке найбільше сподобалось? Чому? Чи використали автори поради, які я давала?)

2 . Оцінювання: правильно вибрав точку сходження, правильно розмістив елементи композиції, правильно співвідніс розміри відповідно до розміщення деталей інтер’єру.

3.  Підсумкове слово вчителя

  • Ми недарма сьогодні малювали казковий чарівний палац. Адже тільки недавно до кожного з вас приходив Святий Миколай з подарунками. Ви напевно, дуже його чекали. Усі писали йому листи. Сподіваюся, він виконав усі ваші прохання. А потім була чарівна новорічна ніч, святвечір, коляда. Хай магія, чари наступаючих свят наповнять наші оселі теплом, добром і миром. І як за помахом чарівної палички збуваються всі ваші бажання та мрії.
  1. Домашнє завдання.

А для тих, хто цікавиться інтер’єром української хати, особливо його святковими елементами, пропоную більше дізнатися про нього вдома від наших рідних та розказати про це на наступному уроці. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
11 квітня 2021
Переглядів
2188
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку