Інтегрований урок у 2 класі «Я досліджую світ» (МОВ, СЗО, ПРО)
Тема місяця: Зміни
Тема уроку: Які зміни залежать від мене, а які не залежать?
Мета: створити умови для систематизації та узагальнення знань про зміни в навколишньому середовищі, які залежать, або не залежать від людини; сприяти вдосконаленню навичок вимірювання свого зросту та маси тіла, умінь спостерігати за добовими та сезонними змінами в природі; сприяти формуванню комунікативної компетентності учнів шляхом роботи над побудовою усних зв’язних висловлювань, залучення до спілкування з учителем та однолітками; соціальної компетентності школярів шляхом роботи у групах та парах; розвитку допитливості, спостережливості, уваги; сприяти вихованню самоповаги, толерантного ставлення одне до одного.
Тип уроку: урок застосування знань, умінь, навичок.
Очікувані результати навчання
учень:
Методи і форми роботи: вправа «Імпульс потиску», проблемні питання, робота в групах, робота в парах, вимірювання величин, дослідження, гра, спільна розмова (бесіда), робота з медіатекстом.
Обладнання: картки настрою, картки до гри «Змінне – незмінне», комп’ютер, метр, ваги, таблиця вимірювань, медіатекст «Подивись на небо», таблиця спостережень за деревом.
Перебіг заняття
І. Організаційний момент. Створення робочого настрою.
1. Емоційне налаштування учнів.
- Своїм потиском руки я передаю імпульс гарного настрою. Ваше завдання: отримавши імпульс, передати його іншому. А тепер передайте імпульс нашим гостям. Який у вас настрій на початку уроку?
2. Заповнення карток настрою на початок уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1. Постановка проблемних питань.
- Як ви думаєте, чому деякі речі постійно змінюються?
- Чому дещо залишається незмінним?
- Чи може з часом змінитись те, що зараз є незмінним?
III. Повідомлення теми уроку.
IV. Робота за темою уроку.
ПРО
1.Робота в групах (об’єднатися в групи за кольором).
- Які зміни, на вашу думку, залежать від вас, а які – ні?
1 група – зміни, які залежать від нас.
Завдання: Обрати малюнки, на яких є зміни, що залежать від вас. Пояснити свій вибір.
2 група – зміни, які не залежать від нас.
Завдання: Обрати малюнки, на яких є зміни, що не залежать від вас. Пояснити свій вибір.
СЗО
2.Слово вчителя.
3.Робота в парах.
- Провести дослідження. Вимірювання зросту та маси учнів. Зафіксувати результати вимірювання в таблицю.
ПРІЗВИЩЕ, ІМ’Я |
ЗРІСТ, см |
МАСА, кг |
|
|
|
- Чи відбулися зміни у вашому зрості та масі протягом місяця?
- Порівняйте свої результати з попередніми вимірами. (МАО)
- Які поради ви дали б тим, хто хоче стати вищим?
4. Руханка«Подивись на небо».
5.Робота з медіатекстом.
- Які явища природи спостерігали, переглядаючи відео під час руханки? (Дощ, веселка). Де знаходиться сонце на небосхилі? В який період доби відбуваються події? А яка пора року? Які об’єкти живої природи побачили під час перегляду? Що є змінним, а що – незмінним?
ПРО
6.Завершення попередніх спостережень за змінами в природі.
(Діти протягом місяця проводили спостереження за деревом, відзначаючи в таблиці зміни в забарвленні крони та трави під ним)
7. Гра «Змінне - незмінне».
На паперових кругах надруковано слова: пори року, дощ, вітер, ім’я, зріст, опадання листя, зачіска, настрій, погода, одяг, чистота, хвороба, день. Учні рухаються по колу, за командою піднімають круг, читають, визначають, що є змінним, а що – ні.
МОВ
8.Спільна розмова «Чи можливе життя без змін?».
- Висловте свої міркування: чи можливе життя без змін? Поясніть свою думку.
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
1.Бесіда.
- Яку інформацію ви вважаєте найбільш цікавою?
- Яке завдання сподобалось найбільше?
- Чим незвичайний був наш урок?
2. Заповнення карток настрою на кінець уроку.
- Чи залежала зміна настрою від вас?
Список використаних джерел
Методична ремарка
Скорочення, яке використовується в індексі державних вимог до обов’язкових результатів навчання:
Мовно-літературна (МОВ)
Математична (МАО)
Природнича (ПРО)
Технологічна (ТЕО)
Інформатична (ІФО)
Соціальна і здоров’язбережна (СЗО)
Фізкультурна (ФІО)
Громадянська та історична (ГІО)
Мистецька (МИО)