Консультація для батьків: "Родині малюк"

Про матеріал
Поданий матеріал сприятиме підвищенню психологічної компетентності батьків з питання особливостей впливу стилю спілкування в сім’ї на емоційне благополуччя дітей; розширить знання щодо поняття «безумовна любов», та методів вираження безумовного прийняття.
Перегляд файлу

В РОДИНІ МАЛЮК: ЕМОЦІЙНЕ БЛАГОПОЛУЧЧЯ  ТА РОЗВИТОК

Інтерактивне заняття 

Віта ПРИХОДЬКО

 практичний психолог ,  заклад  дошкільної освіти № 30 «Чебурашка»   м. Суми

 

Мета: підвищення психологічної компетентності батьків з питання особливостей впливу стилю  спілкування  в умовах сім’ї  на емоційне благополуччя  дітей ; поглиблення  знань щодо поняття «безумовна любов», та методів вираження безумовного прийняття;  зміцнення та збереження психічного здоров’я дітей дошкільного віку.

Обладнання : іграшковий мікрофон, кольорові стікери , листи ватману, різнокольорові маркери, бейжді для кожного учасника ,  матеріали для колажу.

Вступне слово

         Виростити емоційно здорову дитину нині стає дедалі складніше . Адже наш час − це час неспокою та нестабільності. Як правило, дорослих найбільше турбує, де і як заробити грошей, щоб покращити матеріальний  стан своєї сім’ї. Акцентуючи увагу на цьому аспекті людського буття, ми втрачаємо те, без чого людина перестає бути людиною. Збагачуючись матеріально, людина бідніє емоційно та духовно.

1. Вправа « Знайомство»

Мета: дати учасникам можливість краще познайомитись, проявити індивідуальність та створити умови для ефективної роботи .

Обладнання:  іграшковий мікрофон.

    Учасники тренінгу сідають у коло. Тренер пропонує закінчити речення: 

«Мене звуть …Коли я була дитиною я …»

Час виконання: 15 хвилин

Запитання для обговорення

-Які думки у вас виникали під час презентації ?

2. Вправа «Правила»

Мета: прийняти правила для продуктивної роботи групи під час тренінгу.

Час виконання: 5 хвилин.

     Щоб спілкування було ефективним, тренер пропонує учасникам назвати правила, які, на їхню думку, потрібні. Усі обговорюють необхідність і користь кожного правила. Лише після того, як група прийме правило, тренер записує його фломастером.

Орієнтовні правила:

1.     Дотримуватись регламенту.

2.     Слухати й чути  ( один говорить - усі слухають).

3.     Бути доброзичливими .

4.     Бути активними.

5.     Говорити лише за темою і від свого імені  .

6.     Не критикувати : кожен має право на власну думку.

7.     Дотримуватись принципу конфіденційності .

8.     Говорити коротко по черзі.

   3. Вправа: « Очікування» 

Мета: допомогти учасникам усвідомити очікування від семінару.

Час виконання: 5 хвилин.

   Тренер пропонує озвучити  власні очікування:  які знання, на які запитання хотіли б отримати відповіді. Починає кожен зі слів «Я очікую…» .

Інформаційне повідомлення :

     Не секрет, що батьки мають забезпечити дітей одягом, їжею, гідними умовами життя . Але крім цього, вони відповідають за їх розумовий, а також емоційний розвиток та здоров’я. Для того, щоб забезпечити повноцінний розвиток особистості, необхідно задовольнити низку її потреб.

    Найголовнішою потребою для дітей є потреба в любові. Звичайно, існують і інші потреби, але задовольнити їх набагато простіше, особливо якщо йдеться про фізичні потреби. Потреба в любові – основна людська потреба, адже людина створена з любові, з любов’ю  та для любові. Якщо дитина не віддавати та приймати любов, відчувати її, всі дитячі починання будуть успішними.

 Майже всі дослідження свідчать, що емоційний фундамент закладається у продовж перших років життя дитини, особливу роль якого відіграє спілкування з матір’ю та відчуття щастя.  

4.Вправа « Мова прийняття»

Мета: поглибити знання батьків щодо поняття «безумовна любов», « мова прийняття» та способи вираження  безумовного прийняття . 

Час виконання: 20 хвилин.

Обладнання :  листи з завданням, ватман, маркери .

         Присутні об’єднуються у дві групи за принципом «день – ніч»  та отримують наступне  завдання:

Інструкція: проаналізуйте твердження та розділить їх  на твердження «мови прийняття» та «мови неприйняття».

Інформаційне повідомлення

     Батьківська любов має бути безумовною, адже справжня любов не засуджує. Безумовна любов  − це найвища форма любові.  Ми любимо дитину просто за те, що вона є, незважаючи ні на  що.  Ми приймаємо дитину будь – якою. Це не значить, що батьки схвалювати погані вчинки своєї дитини, батьки мають на них реагувати. Але їм потрібно пам’ятати: щоб дитина не зробила, вони від неї не відречуться.

      Безумовна любов − це зірка, дороговказ у вихованні дітей. Утративши світло цієї любові, батьки блукають у темряві. Вона допомагає нам об’єктивно оцінити результати виховання й підказує, в якому напрямку слід рухатись далі. Таку любов не в силах применшити. Ми любимо дитину навіть тоді, коли вона не виправдовує наших надій сподівань. ЇЇ успіхи і невдачі не впливають на силу нашої любові. Ми любимо дитину, якою вона б не була,  щоб не накоїла. Це означає,  що ми любимо дитину і показуємо їй це навіть тоді, коли її поведінка мала бути кращою.

 

Твердження :

      Оцінка вчинків, а не особистості

      Похвала 

      Негативна інтонація

      «Жорстка» міміка 

      Компліменти 

      Ласкаві слова

      Покарання

      Підкреслювання невдач

      Накази

      Команди

      Підтримка 

      Зацікавленість

      Порівняння з самим собою

      Ігнорування 

      Порівняння не в кращий бік

      Погодження

      Позитивні тілесні контакти

      Посмішка

      « Мова неприйняття»

      Віддзеркалення почуттів дитини

      Контакт очей

      Доброзичливі інтонації

      Висловлення власних почуттів 

      Заохочення 

 Рефлексія: Чи  виникали складності при виконанні завдання ? Що саме викликало труднощі?  Чим було корисне це завдання?   

5.   Вправа « Якщо дитина…»

Мета: формування відповідального ставлення батьків до дітей.

         Присутні об’єднуються в чотири групи за принципом «весна – зима – літо – осінь». Кожна група отримує картку із ситуацією, яку потрібно проаналізувати. Через 5 хвилин групи презентують ситуацію .

Обговорення, узагальнення висновків.

Час виконання: 25 хвилин.

Зразки ситуацій:

      Якщо дитина живе у стресі, то вона…

      Якщо дитина зростає у атмосфері критики, то вона…

      Якщо дитина зростає у атмосфері прийняття, то вона…

      Якщо дитина почувається безпечно, то вона …

      Якщо дитину постійно соромлять, то вона…

Рефлексія: Які відчуття переповнювали вас під  час виконання завдання?

6.   Вправа «Образ щасливої дитини»

Мета: узагальнення отриманих знань, підведення підсумків заняття  Час виконання : 20 хвилин.

          Тренер пропонує батькам об’єднатись в дві команди за принципом  «сонечко – дощик» та створити з поданого матеріалу колаж  «Образ щасливої дитини» і презентувати роботу групи. 

Зворотній зв'язок:  вправа «Незакінчене речення» 

Тренер пропонує кожному закінчити вислів : «Мені було…тому що…». Психолог. Дякую за активну участь і співпрацю! Сподіваюся, ця зустріч була корисною для всіх! 

Заключне слово

Пам’ятайте, «Найкращий спосіб зробити дітей хорошими — це зробити їх щасливими» (Оскар Уайльд).

 

Використані джерела

1.                 Баранова Н. К. Тренінг для вчителів із педагогічної майстерності. — X.: Основа, 2009.

2.                 Марковская И. М. Тренинг взаимодействия роди-телей с детьми. — СПб.: Речь, 2005.

3.                 Навіщо батькам ходити до школи / Упоряд. М. Го¬лубенко. — К.: Шкільний світ. 2006.

4.                 Популярная психология для родителей / Под ред. А. А. Бодаева. — М.: Педагогика, 1989.

5.                 Проблеми розвитку та корекція емоційної сфери старших дошкільників / Упоряд. д. О. А. Атемасова. — X.: Ранок, гою.

6.                 Тужицька Ю. Виховання любов'ю II Психолог до-вкілля. — 2010. — №

11. — С. 48—50.

7.       Хоментаускас Г Т. Семья глазами ребенка. — М. Педагогика, 1989. 8.     Цепко Я. Т. Інтегровані форми методичної ро-боти з педагогами в дошкільному закладі // БВДС. — 2009. — № 9- — С. 96—107. 9. Эмоциональные нарушения в детском возрасте и их коррекция / В. В. Лебединский, О. С. Никольская и др. — М.: Изд-во МГУ., 1990.

 

pdf
Додано
31 грудня 2023
Переглядів
340
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку