Диспут "Ми змінимо свід від насильства"

Про матеріал
Сприяти усвідомленню учнями проблеми насильства в сучасному середовищі; причини виникнення та питання зменшення цього явища у сучасному житті.
Перегляд файлу

 

                                            Диспут

                     «Ми змінимо  світ від насильства»

 

Мета : сприяти усвідомленню учнями проблеми насильства в сучасному середовищі; причини виникнення та питання зменшення цього явища у сучасному житті.

Вступне слово

Притча про  жорстокість

В одному з монастирів Шаоліня майстер навчав своїх учнів. І якось учень поставив майстрові запитання :

Учителю, а як дізнатися, наскільки я жорстокий ?

 Щоразу, коли ти завдаватимеш удару своєму ворогові, уяви себе на його місці і відчуй його біль. І якщо один раз не відчуєш болю – знай, жорстокість захлиснула тебе.

              У засобах масової інформації все частіше з’являються новини про нестерпну жорстокість, носіями або жертвами якої є неповнолітні діти.

              Українське суспільство переживає не найкращі часи : насильство в родині, нерівність, підвищена агресивність підлітків, вживання наркотиків, алкоголю, розкута сексуальна поведінка дітей та підлітків. Усе це знаходить своє вираження в поведінці та в стосунках між дітьми та між дітьми та дорослими.

           Насильство – це дії над однією людиною або кількома людьми, що характеризуються такими ознаками :

Чиняться усвідомлено, цілеспрямовано;

Заподіюють шкоду ( фізичну, моральну, матеріальну);

Порушуються права та свободи людини;

Той, що чинить насильство, має значні переваги, це зводить до нуля ефективний захист жертви насильства.

      Види насильства:

Фізичне;

Сексуальне;

Психологічне;

Економічне.

            Причини проявів насильства :

Сім’я як  фактор становлення агресивної поведінки;

Взаємини з однолітками;

Засоби масової інформації;

Комп’ютерні ігри;

Низький соціально-економічний рівень життя великої кількості сімей;

Вплив соціуму;

Післяпологова депресія матері.

 

 

 

Умови проведення конкурсних завдань:

І конкурс

Конкурс «Пазл»

З окремих частин скласти зображення.

ІІ

«Запитання»

( Кожна команда витягає запитання і дає відповіді)

Форми насильства : фізичне, сексуальне, економічне, психологічне.

Хто може бути «жертвою»?

Хто може бути кривдником?

Якими основними законами захищені права дітей: Конвенція ООН про права дитини, Конституція України, Закон України «Про охорону дитинства», Сімейний кодекс, Кримінальний кодекс, та інші.

Продовжіть речення: Насильство породжує… насильство.

Де найбільше спостерігаються прояви насильства? ( вдома, в школі, в громаді).

Що таке насильство ? ( Спосіб, що забезпечує панування, владу людини над людиною; примус, який відбувається всупереч волі того, проти кого він спрямований, зазіхання на людську свободу).

Що таке жорстоке ставлення ? ( Безжалісні, грубі дії, які завдають потерпілому фізичних та психічних страждань.)

Що розуміють під поняттям толерантність ? ( прийняття людини такою, якою вона є ).

 Що таке агресія ? ( Індивідуальна або колективна поведінка чи дія, спрямована на те, щоб завдати фізичної чи психічної шкоди, або орієнтована на знищення іншої людини чи групи).

 З якого віку настає відповідальність ? ( з 14 років ).

 Поясніть термін  «експлуатація». (  Використання чужої праці без справедливої винагороди; безоплатне привласнення результатів найманої праці. )

 Поясніть термін «ігнорування». (  Навмисно не помічати, не брати до уваги, нехтувати кимось, чимось.)

  Яка відповідальність передбачено за насильницькі дії? ( Адміністра-тивна, кримінальна.)

До кого може звернутися дитина по захист від насильницьких дій ?

        Руханка «Намалюй цифри частинами тіла»

  ( 1- пишемо носом, 2 – правим плечем, 3 – лівим плечем, 4 – правою ногою,   5 – лівою ногою, 6 – ліктем правої ноги, 7 – ліктем лівої руки, 8 – усім тілом.)

ІІІ «Прислів’я та приказки»

( Знайдіть другу частину прислів’я чи приказки )

Яка громада, така її рада.

Як ми до людей, так люди до нас.

Дружба і братство – дорожче багатство.

Друга тримай, а знайдеш – тримай.

У хорошій компанії розуму наберешся,  а в поганій – і свій загубиш.

З ким поведешся, від того й наберешся.

Згода будує, а незгода руйнує.

Від сварки до бійки – один крок.

Бити та лаяти є кому, а годувати та вчити так нікому.

Не кидай каміння в небо, бо собі голову розіб’єш.

Хто любить бити, того теж наб’ють.

Коли двоє сваряться, то більше винуватий той, хто розумніший.

Біда тому, хто добра не робить нікому.

Кого біда кусає, той завжди злість на когось має.

Правда і в огні не горить, і в воді не тоне.

Яка хата – такий тин, який батько – такий син.

Добрі діти на ноги поставлять, а лихі – з ніг звалять.

Не вчи дитину штурханцями, а хорошими слівцями.

Дурному і п’яному море по коліна.

Будеш людині робити все життя добро – нічого, а зробиш один раз зло – на все життя ворогом будеш.

Злому всюди зле.

ІV  конкурс

З букв слова «толерантність»  скласти інші слова

( тінь, тато, Ната, тент, Ніна, рать, тонна, ліра, Лора, літо, сіно, село, неон, ніс, тісто, нора, ріст, снасть, неро, рот, тара, рано, ролет, нано, Лера, оса, ласт, тан, лан, нас, сало, соло, сіль, ера, оратор, Оранта, рента, толь, тіло, раллі, антена, стан, ліс, ріс, лінь, рана)

 

Руханка «Хенд-бол»

Творча робота «Наслідки насильства для дитини, сім»ї, суспільства»

( Кожна група по черзі представляють свої варіанти)

 

V конкурс

Творча робота «Колаж»

( кожна група представляє свої варіанти шляхів зменшення проявів насильства )  

 

docx
Додано
2 січня
Переглядів
74
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку