Консультація для батьків "Як має бути в нормі"

Про матеріал
Перш за все, необхідно сказати, що поняття «норми» досить умовно. Кожна дитина має власний ритм розвитку, що залежить як від біологічних передумов. так і від соціального оточення. Однак в генетичній пам'яті нервової системи кожної дитини закладені певні орієнтири, яким слідує більшість дітей.
Перегляд файлу

 

Як має бути в нормі?

  Перш за все, необхідно сказати, що поняття «норми» досить умовно. Кожна дитина має власний ритм розвитку, що залежить як від біологічних передумов. так і від соціального оточення. Однак в генетичній пам'яті нервової системи кожної дитини закладені певні орієнтири, яким слідує більшість дітей.

  У більшості дітей з'являється гуління у віці від 2 до 4 місяців, лепет виникає від 6 до 8 місяців. Бідний звуковий склад гуління і белькотіння, їх неспрямований характер та інші ознаки можуть стати для батьків першим сигналом необхідності звернення до логопеда. Кваліфікований фахівець вже на такому ранньому етапі зможе дати батькам рекомендації щодо стимуляції мовного розвитку. Починаючи з 6 місяців, у дитини активно розвивається розуміння мови. До 14 місяців малюк, використовуючи вказівний жест, показує на членів сім'ї, свої частини тіла, деяких тварин та ін. Перші слова у всіх дітей з'являються в різні терміни, але, як правило, їх поява приблизно збігається за термінами з появою навички самостійної ходьби. Якщо до 1,5 років дитина не використовує вказівний жест, не вимовляє хоча б 3-5 слів, звернених до дорослого, не реагує на власне ім'я або на прохання дати вам який-небудь знайомий йому предмет, то саме в цей час варто звернутися до логопеда для з'ясування причин затримки мовленнєвого розвитку та визначення подальшої стратегії дій.

   Проста фраза, наприклад, «йдемо туди», «дай пити» і т. п. повинна з'явитися у дітей до 2 років, а до 3 років діти вже використовують розгорнуту фразову мову, допускаючи окремі помилки в словотворенні і словозміні.

  У 3 роки розуміння мови вже настільки розвинене, що дитина розрізняє основні прийменники, наприклад, «на-під", форми однини і множини, роду та інші граматичні категорії. Тому, перш ніж повідомляти логопеда про те, що ваша дитина все розуміє, але не говорить, задумайтеся, що ви вкладаєте в поняття «все». Якщо у дитини 24-26 місяців відсутня фразова мова, або є явно обмежений запас зрозумілих слів, то це однозначна причина для відвідування логопеда. Однак необхідно врахувати, що мовленнєвий розвиток хлопчиків і дівчаток відрізняється, хлопчики частіше починають говорити пізніше.

Увага! Чого НЕ варто робити батькам:

* Пов'язувати затримку мови дитини з історією розвитку мови в сім'ї, наприклад, вважаючи, що якщо дідусь заговорив після 5 років, то і тут «саме пройде». По-перше, у часи дитинства дідуся суспільство висувало менш жорсткі вимоги до розвитку дітей, не була настільки поширена рання діагностика і т.п. По-друге, велика ймовірність суб'єктивних факторів в оцінці термінів появи мови у попередніх поколінь. По-третє, особливості мови "у спадок" не передаються, порушення мови у кожного індивідуальні і залежать від особливостей нервової системи конкретної дитини.

* Чекати до 2, 3, 4 та іншої кількості років, щоб звернутися до логопеда. Грамотний логопед здатний визначити тип мовного розвитку і дати рекомендації по мовному розвитку в будь-якому віці. Якщо фахівець, радить вам «почекати» 3 років, то раджу Вам звернутися до іншого.

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Батьківські збори
Інкл
Додано
27 березня 2020
Переглядів
907
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку