Консультація для педагогів та батьків "Мовленнєвий розвито - запорука наступної успішності"

Про матеріал

Опанування рідної мови, рідного слова починається з раннього дитинства в сім'ї , серед батьків і рідних дитині людей, а вдосконалення її триває у дошкільних закладах, школі і впродовж усього життя. Рідна мова є загальною основою навчання і виховання дітей у дошкільному закладі. Оволодіння нею, як засобом пізнання і способом спілкування є найбільш вагомим досягненням дошкільного дитинства.

Перегляд файлу

«Мовленнєвий розвиток дошкільників – запорука наступної успішності»

Мовленнєвий розвиток дитини є одним з основних чинників становлення особистості в дошкільному віці. 
Ступінь розвитку цієї сфери визначає рівень сформованості:

  • пізнавальних і соціальних мотивів дитини,
  • потреб та інтересів,
  • знань, умінь і навичок, які є базисом особистісної культури. 

       Опанування рідної мови, рідного слова починається з раннього дитинства в сім’ї , серед батьків і рідних дитині людей, а вдосконалення її триває у дошкільних закладах, школі і впродовж усього життя.  Рідна мова є загальною основою навчання і виховання дітей у дошкільному закладі. Оволодіння нею,  як засобом пізнання і способом спілкування є найбільш вагомим досягненням дошкільного дитинства.  Адже психофізіологічними дослідженнями доведено, що саме дошкільний вік є найсприятливішим для оволодіння рідною мовою.

  • До 5 – років дитина засвоює звукову систему рідної мови й усвідомлює звуковий склад слова ( Д.Ельконін),
  • до  4,5 року засвоює відмінкові закінчення та основні граматичні форми (О.Гвоздєв)
  • з 5 років оволодіває монологічним мовленням (С.Рубінштейн). Якщо дитина  по якыйсь причині буде ізольована від повноцінного мовленнєвого спілкування в дошкільні роки, це негативно позначиться на її подальшому мовленнєвому і розумовому розвитку. 


          Порушення мовлення певною мірою негативно впливає на весь психічний розвиток дитини, відбивається на її діяльності, поведінці.

Порушення мовлення ,обмеженість  мовленнєвого спілкування можуть впливати на формування особистості дитини, спричинити специфічні особливості емоційно – вольової сфери, сприяти розвитку негативних якостей характеру (сором’язливість, невпевненість, замкнутість, почуття неповноцінності).

         Все це негативно впливає на опанування грамоти, подальшої успішності у шкільному навчанні.
        Нерідко трапляються такі ситуації , коли про рівень розвитку дитини, про її готовність до шкільного навчання судять з того, якою мірою вона в дошкільному віці опанувала елементи грамоти: які або скільки літер знає, чи вміє читати склади, слова, чи вміє впізнавати і відтворювати в словах звуки тощо. Інші види мовленнєвих умінь залишаються поза увагою тих, хто готує її до школи. 
Мовленнєвий розвиток дитини – це поняття значно ширше, ніж його окремі складові.  Тому в роботі з дошкільнятами у галузі мовленнєвого розвитку необхідно приділити увагу насамперед цим його найістотнішим складовим. Саме від них будуть значною мірою залежати успіхи шкільного навчання, в основі яких лежать такі види мовленнєвих дій, як:

  • слухання ;
  •  розуміння ,
  • говоріння,
  • читання
  •  письмо. 


Рівень розвитку мови дитини залежить насамперед від:

  • загального психофізіологічного розвитку

( стану нервових процесів, розвитку уваги, мислення),

  • стану фонематичного слуху
  •  розвитку  мовно-рухового апарату,
  • спілкування з дорослими та ровесниками,
  • від цілеспрямованої роботи дорослого з дитиною. 


Культура мови залежить не лише від обсягу словника дитини, а й від того, як вимовляються слова, з якою 
інтонацією, гучністю, в якому темпі. Особливо уважними потрібно бути дорослим, завжди пам’ятати -діти наслідують  їх у всьому, особливо в мові. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
1297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку