Консультація для вихователів ЯК ОБЛАДНАТИ РОБОЧЕ МІСЦЕ ВИХОВАТЕЛЯ У ЗДО

Про матеріал
ЯК ОБЛАДНАТИ РОБОЧЕ МІСЦЕ ВИХОВАТЕЛЯ У ЗДО Робочемісцевихователя — цегрупа. Їїоблаштуваннянасампередмає бути спрямоване на всебічнийрозвитокдітей, реалізаціюзавдань предметно-ігровоїдіяльності. Та для забезпеченняефективноїпедагогічноїдіяльності ми повинніорганізуватисамемікропедкабінетвихователя, йогоособистийпростір.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Консультація для вихователів

 

ЯК ОБЛАДНАТИ РОБОЧЕ

МІСЦЕ ВИХОВАТЕЛЯ У ЗДО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЯК ОБЛАДНАТИ РОБОЧЕ МІСЦЕ ВИХОВАТЕЛЯ У ЗДО

Робочемісцевихователя — цегрупа. Їїоблаштуваннянасампередмає бути спрямоване на всебічнийрозвитокдітей, реалізаціюзавдань предметно-ігровоїдіяльності. Та для забезпеченняефективноїпедагогічноїдіяльності ми повинніорганізуватисамемікропедкабінетвихователя, йогоособистийпростір.

 

ОРГАНІЗАЦІЙНІ МОМЕНТИ

Устаткуванняробочогомісцямає бути ретельно продумано та зорієнтовано на обохвихователів, якіпрацюють у групі. Насамперед у мікропедкабінетінакопичується і систематизу­ється увесь дидактичний, наочнийматеріал. А цеозначає, щопотрібноподбати про такийдобір і розміщенняпредметів, посібників, засобів, зна­рядь, щобзабезпечитимаксимальнузручність у користуванні ними, високупродуктивністьпе­дагогічноїпраці.

Для мікропедкабінетудоцільноматишафу. Бажано, щоб вона зачинялася та буларозміщена так, щобякомогаменшезайматикорисноїпло­щі, передбаченої для предметно-ігровоїдіяль­ностімалят. У крайньомувипадку — поставитишафу в спальні.

НЕОБХІДНІ ДОКУМЕНТИ

На робочомумісцівихователь повинен матиобов'язковідокументи, визначені «Примірноюінструкцією з діловодства у дошкільнихнавчальних закладах» (Лист Міністерстваосвіти і науки, молоді та спорту Українивід 29.10.2012 р. № 1/9-786 «Про зміну порядку веденняділовод­ства у дошкільнихнавчальних закладах»), зокре­ма книжку відомостей про дітей та їхніхбатьків, журнал облікущоденноговідвідуваннягрупидітьми, листок здоров'ядітей, календарний план роботи, картотеку дидактичнихігор, методичнихрозробок (конспектирізнихвидівроботи з діть­митощо).

Проте, як свідчить практика, для ефективноїпедагогічноїдіяльностівихователяцієїкілько­стіматеріалівнедостатньо. Отже, знайдітьміс­цетакож для програм, довідкової, методичної, енциклопедичної, художньоїдитячоїлітератури, навчально-методичнихпосібників, методичнихрозробок, конспектівчисценаріїв занять, мето­дичнихрекомендацій, дидактичнихігор, техніч­нихзасобівнавчаннятощо.

Мікропедкабінетвихователя повинен матитакіінструкції з охоронипраці та технікибезпеки:

— посадовуінструкцію;

— інструкцію з пожежноїбезпеки;

— інструкцію з технікибезпеки.

Також не забудьте про копіїнормативно-пра­вовихдокументівчивитягівіздокументів, щорегламентуютьорганізаціюосвітньогопроцесу з дошкільниками, плануванняроботи з дітьми, забезпеченнянормативноїмоделіякостіжиттє­діяльностідитини в дошкільномунавчальномузакладі, розвитокдошкільноїосвіти. Обов'яз­ковоюумовою є наявність базового компонен­ту дошкільноїосвіти — Державного стандарту дошкільноїосвітиУкраїни, чинноїПрограми та методичнихрекомендацій до неї.

Якщо в дошкільномузакладі, крімдержавноїпрограми, використовуютьсядодатковікомп­лексні, парціальні, регіональніпрограми, то вар­тоорганізуватимісце і для них.

Нинісучаснетехнічнеоснащеннябільшостідошкільнихнавчальнихзакладівнадаєможли­вістьвихователям-методистам забезпечуватипедагогічнихпрацівниківвитягами з річного плану роботидошкільногонавчального закладу. Тому мікропедкабінет повинен міститивитягізрічного плану, де вказано:

— науково-методичну проблему, за якоюпрацюєдошкільний заклад;

— пріоритетнінапрямироботи на навчальнийрік;

— тематику засіданьпедагогічної ради, семі­нарів, семінарів-практикумів, консультацій;

— масові, зокрема й сімейні свята і розваги спортивного та музично-естетичного циклу;

— різноманітніконкурси, огляди, виставкиіззазначеннямтерміну та відповідальних за їхпро­ведення.

«ВИХОВАТЕЛЬ ПОВИНЕН СЕБЕ ТАК ПО­ВОДИТИ, ЩОБ КОЖЕН РУХ ЙОГО ВИХО­ВУВАВ, І ЗАВЖДИ ПОВИНЕН ЗНАТИ, ЧОГО ВІН ХОЧЕ У ДАНИЙ МОМЕНТ І ЧОГО ВІН НЕ ХОЧЕ. ЯКЩО ВИХОВАТЕЛЬ НЕ ЗНАЄ ЦЬО­ГО, КОГО ВІН МОЖЕ ВИХОВУВАТИ?» АНТОН МАКАРЕНКО, ПЕДАГОГ І ПИСЬМЕННИК

СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗА НАПРЯМАМИ РОЗВИТКУ

Коженвиховательпрагнематипід рукою ме­тодичну, довідкову, енциклопедичнулітературу, навчально-наочніпосібники, настільнідидак­тичніігри та конспекти занять. Враховуючи те, щобільшістьпедагогіворганізовуєдіяльністьіздітьми за технологієюблочно-тематичногопла­нування, усіматеріаливартосистематизувати за тематикою блоків і підтемамитижнів. Наприклад, «Дитячий садок», «Світнавколо тебе», «Велике і маленьке», «Дімпідблакитнимдахом», «Сто­рінкамипізньоїосені», «Ігри, іграшки, забави», «Зимовий вернісаж», «Ой, весела в нас зима», «Добре — погано», «Таємницісвітутехніки», «Мо­заїкапрофесій», «Моя сім'я», «Подорож у світмис­тецтва», «Малятам про тварин», «Весняний ка­лейдоскоп», «Книжковийдивограй» тощо. Протенерідконавчально-методичніпосібники та ди­дактичніігримаютьполіфункціональний харак­тер. Для зручностікористування про цеслідзазначити у картотеці.

Мікропедкабінетвихователяможемістити теки з державною символі­кою та ізсимволікоюдошкільногонавчального закладу (гімном, гер­бом, прапором, емблемою, лого­типом) і групи (емблемою, девізом, правилами групи).

Оскількисучаснічасописидрукуютьзначнукількістьцікавихметодичнихдоробок, сценаріїв, методичнихпорад і рекомендаційізрізних про­блем розвитку й освітидошкільників, педагоги звичайнонамагаютьсязібратитакийматеріал у своїхмікропедкабінетах. Пропонуємосистема­тизуватитакубібліотеку за основнимилініямирозвиткудитини.

ТЕМАТИЧНІ ПАПКИ

• «Фізичнийрозвиток».

• «Фізичнийрозвиток. Безпекажиттєдіяль­ності».

• «Фізичнийрозвиток. Предметно-практична діяльність».

• «Пізнавальнийрозвиток».

• «Мовленнєвийрозвиток».

• «Соціально-моральнийрозвиток».

• «Емоційно-цінніснийрозвиток».

• «Художньо-естетичнийрозвиток. Образо­творчадіяльність».

• «Художньо-естетичнийрозвиток. Музичнадіяльність».

• «Художньо-естетичнийрозвиток. Художнялітература».

• «Художньо-естетичнийрозвиток. Театралі­зованадіяльність».

• «Креативнийрозвиток».

• «Взаємодія з батьками».

• «Ігровадіяльністьдошкільників».

• «Особливостірозвиткудівчаток І хлопчи­ків».

Проте тематика можевідрізнятися. Як варі­ант, можнаупорядкуватиматеріал за сферами життєдіяльності:

• «Природа. Космос. Земля».

• «Культура. Предметнийсвіт. Світгри. Світмистецтва».

• «Люди. Родина. Інші люди. Людство».

• «Я сам. Тілеснежиття. Душевнежиття. Соці­альнежиття».

Можнатакожузяти за приклад освітнілінії Базового компонента дошкільноїосвіти (нова редакція):

• «Особистістьдитини» («Фізичнийрозви­ток», «Безпекажиттєдіяльності», «Здоров'я та хвороби»).

• «Дитина в соціумі» («Сім'я, родина», «Люди (дорослі, діти)»).

• «Дитина в природному середовищі».

• «Дитина у світікультури».

• «Градитини».

• «Дитина в сенсорно-пізнавальномупрос­торі».

• «Мовленнядитини».

ТЕХНІЧНЕ ОСНАЩЕННЯ

Ниніпедагогічнадіяльність у дошкільномуза­кладінеможлива без сучаснихтехнічнихзасобів. Виходячи з умов, у своємуарсеналівихователіможутьматисучасніпортативнірадіоприймачі з виходом на флешку, магнітофони, музичніцен­три, DVD, телевізори, ноутбуки, цифровіфото­апарати, відеокамери, мультимедійніпроекто­ри, фліпчартитощо. Наявністьтехнічнихзасобів у мікропедкабінетіпередбачає і наявністьаудіо-, відеозаписівхудожніх і музичнихтворів для слу­хання та музичногосупроводуфізкультхвилинок, вправ-релаксацій, вправ-емпатій, психологічнихетюдів; мультфільмів; електроннихпрезентацій для дітей і батьків за темами блоків.

Для зручностікористуванняобомавиховате­лямидоцільноматиперелік майна, документа­ціюіззазначенняммісцязберігання.

 

docx
Додано
23 листопада 2021
Переглядів
414
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку