Консультація: «Організація піших переходів з дітьми дошкільного віку»

Про матеріал
Рухову діяльність у поєднанні зі свіжим повітрям, сонцем підвищує захисні реакції організму дітей, загартовує їх. Навколишня природа, різноманітні враження збагачують знання, виховують естетичні почуття дітей.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Консультація:

«Організація піших переходів

 з дітьми дошкільного віку»

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

інструктор з фізкультури

Франкевич А.А.

      Прогулянки за межі дитсадка на природу (пішохідні переходи) здійснюють у першу половину дня.

       Пішохідні переходи являють велику цінність для зміцнення здоров’я дітей  4-7 років і формування рухових умінь та навичок бігу, ходьби, метання, підлізання, стрибків та інших рухів. Рухову діяльність у поєднанні зі свіжим повітрям, сонцем підвищує захисні реакції організму дітей, загартовує їх. Навколишня природа, різноманітні враження збагачують знання, виховують естетичні почуття дітей. 

        Під час проведення пішохідних переходів необхідно вчити дітей дотримуватися дисципліни та ознайомлювати їх з правилами дій пішоходів на вулиці.

         Також потрібно вирішувати освітні завдання: ознайомлення з архітектурою будинків, породами дерев, поряд з якими проходять діти тощо. Тому метою пішохідних переходів є удосконалення рухових навичок та комплексний розвиток рухових якостей у природних умовах (парк, ліс, берег річки), навчання дітей орієнтуватися на місцевості.

           У процесі проведення пішохідних переходів необхідно враховувати такі моменти:

Проведення кожного пішого переходу проводилося за чітко визначеним планом, у якому обов’язково було зафіксовано:

1.Визначення мети переходу.

2.Розроблення маршруту.

3.Продумування способу пересування (пішки, на санках, на велосипеді, на лижах).

4.Визначення місця для відпочину.

5.Добір фізичних вправ, що використовуватимуться під час маршруту.

6.Планування рухової діяльності на кінцевому пункті.

7.Добір ігор, вправ, художнього слова, цікавої інформації.

8.Планування спостереження.

9.Добір необхідного обладнання, інвентарю, перевірка його цінності.

10.Формування знань про отруйні гриби, ягоди, рослини в даній місцевості.

11.Попередження заздалегідь батьків і дітей про проведення пішохідного переходу (щоб правильно дитину одягнути та взути).

12.Вивчення правил дорожнього руху.

13.Перед виходом із дитячого садка попередити завідувача (методиста).

14.Проведення інструкції з охорони праці під час проведення екскурсій, пішохідних переходів.

15.Визначити не менше двох дорослих, які будуть іти з дітьми.

16.Перевірити як одягнені діти, чи зручне взуття.

17.Правильно вишикувати дітей (попереду йдуть діти із середнім темпом ходьби; всередині – повільні малюки зі швидкими, менш організованими та дисциплінованими; позаду – найбільш організовані діти).

18.Взяти з собою кип’ячену воду та аптечку.

 

          Дозування Переходів залежить від віку, складу та підготовленості дітей. Його змінюють залежно від пори року, погоди, змісту переходу. Відстань як пішохідних , так і лижних переходів поступово збільшують протягом року від однієї вікової групи до іншої. Пішохідні переходи (дитячий туризм, прогулянки-походи) проводяться з II молодшої групи; їхня тривалість становить: ІІ молодша група-15-20 хв в один бік; у середній групі-20-25 хв в один бік; у старшій-25-30 хв в один бік.

     Педагог заздалегідь готується до проведення пішохідного переходу, розробляє його план та маршрут, передбачає проведення активного відпочинку (виконання основних рухів, ігор),готує необхідний інвентар (м’ячі , скакалки тощо) . Вибір маршруту та швидкість пересування залежить від фізичної підготовленості дітей та їхніх інтересів: у гай, до річки, на галявину, в парк. Так діти з задоволенням переступають через струмочки, канавки. підіймаються на великі горби, перестрибують через купину, пеньки, підлізають під гілки дерев, кидають палички, шишки, повзають по траві тощо. Важливо також визначити, у якому одязі та взутті дітям зручніше вирушати на цю прогулянку.

              Під час пересування маршрутом діти можуть йти вільно, зграйкою, тому що ходьба у парах ускладнює свободу пересування та викликає негативні емоції. Шикування у пари виправдано тільки для переходу дороги, що по ній рухається транспорт, та в той час, коли група йде пішохідним тротуаром. Якщо хтось із дітей відстає, роблять паузи активного відпочинку, під час яких вихованці спостерігають різні явища природи або об’єкти довкілля, збирають плоди дерев і чагарників.

             Будь-якої пори року потрібно цікаво та різноманітно використовувати рельєф місцевості та природні умови для виконання рухів. У лісі або парку дітям пропонують ходьбу та біг між деревами, Переступання через гілки, пеньки, канавку; підлізання під низько опущені гілки дерев або чагарників; стрибки з пеньків, підстрибування з діставанням гілок дерев, кущів; метання шишок у ціль (дерево, пеньок) або на дальність.

             На лузі: ходьба та біг по траві з високим підніманням стегна; перестрибування через купинки або невисокі кущі; ходьба босоніж по траві тощо. На березі водойми (річки, озера)ходьба та біг по піску, гальці; ходьба ступаючи «слід у слід», метання каміння у воду, стрибки у довжину та висоту з місця на піску.

             Узимку переходи для старших дошкільнят планують з використанням лиж та санок. Діти можуть іти пішки до місця, де є гірки, з яких вони кататимуться. Необхідним моментом в організації пішохідних переходів є дозування навантаження на організм дітей і правильна регламентація їхньої рухової діяльності з урахуванням стану здоров’я. Так, рухова активність ослаблених дітей на маршруті складає 10-15%, здорових – 20-55% загального рухового режиму.

             Отже регулярне проведення пішохідних переходів дозволяє значно підвищити руховий режим дошкільнят у цей день, покращити рухову підготовленість та дає дітям естетичне задоволення від спілкування з природою.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бондаренко Наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 квітня 2020
Переглядів
2719
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку