КЗ «Веселівська ЗОШ I-III ст.№ 1 Веселівської селищної ради»
КОНСУЛЬТПУНКТ
«Гейміфікація в початковій школі»
Мета:
ознайомити педагогів з переліком сайтів та інтерактивних платформ для навчання учнів початкової школи;
підвищити рівень знань педагогів щодо формування в школярів мотивації до навчання; формувати інформаційну гігієну;
ознайомити з дієвими та практичними методами та формами роботи на уроках у початковій школі з допомогою гейміфікації;
удосконалювати методичні вміння впроваджувати новітні технології в процесі формування в учнів предметних компетентностей та наскрізних вмінь.
Обладнання: відеоматеріали (презентація майстер-класу), аркуші А4, мобільні телефони.
Хід зустрічі
І. Організаційна хвилинка.
ІІ. Знайомство. Вправа «Хто Я?».
- Вітаю усіх! Для початку – познайомимось. Пропоную вам відповісти на запитання «Хто Я?» п’ятьма словами. Але питання «Хто Я?» не повинно бути підмінене відповідями на питання «Який Я?»
- Розпочну із себе. Мене звати … Я учитель, оптиміст, книголюб, романтик і трудоголік.
(знайомство відбувається з кожним учасником майстер-класу)
- Ось ми і познайомились. А тепер нам слід пригадати правила, яких потрібно дотримуватися під час онлайн зустрічі, щоб наша робота була ефективною.
ІІІ. Вправа «МОЇ ОЧІКУВАННЯ»
Мета: допомогти учасникам майстер-класу усвідомити власні очікування від заняття.
Завдання: запишіть свої очікування від сьогоднішньої зустрічі на дошці Padlet або у чаті зустрічі.
IV. Постановка проблемного питання.
- Що ж лежать в основі шкільних успіхів та негараздів. Звичайно ж – це мотивація дитини. Запалити в учнів бажання вчитися – основне завдання кожного педагога. І в цьому нам допоможе гейміфікація як один з основних засобів підвищення мотивації до навчання сучасних дітей.
Вправа «ХМАРА СЛІВ»
- Спробуємо назвати основні слова-асоціації, які виникають у нас, коли ми чуємо термін гейміфікація та об’єднаємо їх у хмару слів.
(педагоги по черзі висловлюють судження, учитель відкриває вікно програми Word It Out та записує сказані слова)
- Ото ж, підсумуємо все сказане з допомогою програми Word It Out для створення «ХМАРИ СЛІВ»:
Завдання програми : створити невеличкий зріз знань учнів з певної теми та об’єднати їх відповіді за короткий час під час дистанційного навчання чи офлайн.
V. Оголошення теми і мети зустрічі. Робота з педагогами.
- Що діти полюбляють понад усе? Звісно ж, гратися! Але чи можна гратися і водночас ефективно навчатися? Так , якщо використовувати на уроках освітні платформи, за допомогою яких вчитель зможе створювати авторську онлайн-гру для вивчення будь –якої теми з своїми учнями або використовувати вже наявні ігри.
- Досить часто школярі скаржаться на те, що навчальний процес є надскладним, а часом і нецікавим. Один зі способів зробити його цікавішим та ефективнішим — гейміфікація.
- Гейміфікація – це використання ігрових елементів, як систем мотивування учнів до освітнього процесу, в якій закладені певні мета, завдання та результати. Навчання на основі гри:
- Розглянемо приклади використання ігрових платформ для інтерактивного навчання учнів початкової школи.
Вправа «МІКРОФОН» .
- Чи використовуєте ви сьогодні онлайн інструменти для власного навчання? Якщо так, то назвіть їх.
(відповіді вчителів)
Інтерактивне навчання математики. Сайт https://vchy.com.ua/
Робота на цій платформі допомагає учням вдосконалювати та закріплювати свої знання з математики у вигляді гри на комп'ютері.
Розділи на карті відповідають навчальній програмі від 1 по 6 класи та містять інтерактивні завдання від простого до складного, виконавши які учні отримують бали та проходять рівні.
На своїй сторінці вчитель бачить статистику виконання учнями завдань у відсотках.
Платформа безкоштовна. Щодня учень може виконати лише 20 завдань.
Виконавши всі завдання та пройшовши всі рівні, а це 100 % - учень отримує диплом.
Інтерактивне навчання математики. Сайт Matific.
Інтерактивні аркуші на міжнародній освітній платформі Matific включають у себе чимало моментів навколо яких можна розгорнути жваву та веселу дискусію. Це робить їх чудовим інструментом для групової роботи під час уроку
Тренажер Tchatquiz
Стартовий майданчик для вивчення математики, відпрацювання тренувальних вправ та різних видів роботи самостійно. Незамінний інструмент для побудови власної траєкторії навчання для кожного учня. Віртуальний помічник для відпрацювання обчислювальних навичок.
Геометричний математичний геоборд apps.mathlearningcenter.org/geobord/
Моделювання, обчислення периметрів та площі побудованих фігур. Цікавий інструмент для вивченння геометричного матеріалу.
Проєкт «Рятівники чистоти» від Unicef на сайті 7planets.com.ua/uk
Захоплюючі пригоди, які навчають дітей берегти природу, сортувати сміття, піклуватися про своє здоров’я та чистоту Землі. Нагадує школярам, що будь яка робота з цифровими пристроями має чергуватися з фізичною активністю, прогулянками на свіжому повітрі.
Сайт для вивчення математики NOVATIKA.ORG
Вся математика початкової школи в ігровій формі. Цікаві креативні завдання, відеопояснення до кожної вправи. Чудовий математичний тренажер для учнів 1-6 класів.
Піскова графіка THISISSAND
Можна використати для уроків мистецтва та природознавчої галузі. Дає можливість попрацювати з кольорами, створити свій ландшафт, свою картину з піску.
Онлайн бібліотека EduKnigi.com
Можна використовувати під час вивчення звукової будови слова. Звуко-буквений аналіз слів онлайн.
Сайт kazky.suspilne.media
Аудіокниги та аудіоконтент для слухання дітям. Сучасні та українські народні казки, озвучені сучасними акторами, учасниками відомих українських гуртів, чиї голоси відомі дітям.
Збірка онлайн ігор для вивчення англійської мови gamestoiearnenglich.com
Середовище дружнє до дитини і дружнє до вчителя. Дозволяє обирати різноманітний вид роботи та темп роботи. Цікаві інтерактивні завдання з англійської мови.
Пазли WWW.JIGSAWPLANET.COM
Сайт REBUS1.COM
Конструктор інтерактивних завдань learningapps.org
LearningApps.org – онлайновий сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи. Він є конструктором для розробки різноманітних завдань з різних предметних галузей для використанням і на заняттях, і самостійно.
Конструктор LearningApps призначений для розробки, зберігання інтерактивних завдань з різних предметів, за допомогою яких школярі можуть перевірити і закріпити свої знання в ігровій формі, що сприяє формуванню їх пізнавального інтересу.
Вправа «ЗА І ПРОТИ»
- Зараз ми спробуємо попрацювати в групах.
Завдання: визначити переваги та недоліки впровадження гейміфікації в освітній процес початкової школи.
VІ. Підсумок зустрічі. Рефлексія
- Таким чином, результатами використання гейміфікації в освітньому процесі початкової школи є:
Вправа «КВИТОК НА ВИХІД».
Завдання: назвіть 3 речі, які ви сьогодні дізналися; 2 речі, які були вам цікаві та 1 запитання до теми майстер-класу.
- Чи справдились ваші очікування від нашої зустрічі?