"Контроль оцінювання навчальних досягнень учнів на уроках хімії з використанням компетентнісного підходу (тестові завдання). 10 клас (рівень стандарту)"

Про матеріал

Запропоновані тестові завдання допоможуть зробити процес оцінювання більш об'єктивним, надійно і достовірно проаналізувати підготовку учнів, оцінити якість їхніх знань, рівень сформованих компетентностей і компетенцій. Різнорівневі й компетентнісні тестові завдання, з яких укладено варіанти тестів, охоплюють широке коло дій, прийомів діяльності, що допоможе виявити різні рівні засвоєння навчального матеріалу, прогалини у підготовці учнів і спроектувати заходи з метою їх усунення.

Тести доцільно застосовувати на етапі завершення вивчення теми з хімії, зокрема для проведення контрольної роботи.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Контроль оцінювання навчальних

  досягнень учнів на уроках хімії

  з використанням     компетентнісного підходу

10 клас

 

 

Погоріла Л.О.

 

 

 

 

 

 

 

 

Запропоновані тестові завдання допоможуть зробити процес оцінювання більш об’єктивним, надійно і достовірно проаналізувати підготовку учнів, оцінити якість їхніх знань, рівень сформованих компетентностей і компетенцій. Різнорівневі й компетентністні тестові завдання, з яких укладено варіанти тестів, охоплюють широке коло дій, прийомів діяльності, що допоможе виявити різні рівні засвоєння навчального  матеріалу, прогалини у підготовці учнів і спроектувати заходи з метою  їх усунення.

Тести доцільно застосовувати на етапі завершення вивчення теми з хімії, зокрема для проведення контрольної роботи.

Кожна контрольна робота укладена за наступною схемою:

 

№ тестового

завдання

Рівень тестового завдання

Формат тестового завдання

1

Початковий

Формат  А

2

Початковий

Формат  А

3

Початковий

Формат  А

4

Середній

Формат  А

5

Середній

Формат  А

6

Середній

Формат  А

7

Середній

Формат  А

8

Середній

Формат  А

9

Середній

Формат  А

10

Достатній

Формат  А або Х

11

Достатній

Формат  А або Х

12

Достатній

Установлення відповідності/послідовності

13

Високий

Установлення відповідності

14

Високий

Установлення відповідності

15

Високий

Установлення відповідності або відкрите тестове завдання з короткою відповіддю

16

Надвисокий

Формат  А або Х

17

Надвисокий

Формат  А або Х

18

Надвисокий (компетентнісне ТЗ)

Відкрите тестове завдання з короткою відповіддю

 

Тестові завдання розраховані на вчителів хімії та учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 клас (рівень стандарту)

 

Контрольна робота №1

  Неметалічні елементи та їхні сполуки

 

Варіант 1

 

У завданнях 1-10 потрібно вибрати одну правильну відповідь.

 

  1. Укажіть назву хімічного елемента, який є найпоширенішим у Всесвіті.

 

А

Б

В

Г

Оксиген

Гелій

Гідроген

Нітроген

 

  1. Укажіть рядок, в якому вказано символи тільки неметалічних елементів.

 

А

Б

В

Г

O; Na; N

S; He; P

Na; Mg; Al

S; O; Fe

 

  1. Укажіть фізичні властивості сірки.

 

А

Б

В

Г

тверда безбарвна кристалічна речовина, добре розчинна у воді

рідина червоно-бурого кольору із специфічним запахом

безбарвний газ без запаху і смаку, добре розчинний у воді

тверда кристалічна речовина жовтого кольору, яка не змочується водою

 

  1. Укажіть алотропні форми Оксигену.

 

А

Б

В

Г

алмаз і кисень

кисень і озон

озон і графіт

фулерен і алмаз

 

  1. Продовжте визначення: «Речовини, які вносять у ґрунт для покращення розвитку рослин, називаються …».

 

А

Б

В

Г

електролітами

добривами

відновниками

адсорбентами

 

  1. Продовжте твердження: «З огляду на бактерицидні властивості, для знезараження води використовують …».

 

А

Б

В

Г

графіт

фосфор

озон

кисень

 

  1. Укажіть молекулярну формулу амоніаку.

 

А

Б

В

Г

NO

N2H4

HNO3

NH3

 

  1. Укажіть колір лакмусу у водному розчині хлороводню.

 

А

Б

В

Г

червоний

синій

жовтий

малиновий

 

  1. Продовжте твердження: «Речовини, що завдають великої шкоди довкіллю, знижують урожаї сільськогосподарських культур, спричиняють різні захворювання у тварин і людей, руйнують будівлі й пам’ятники з мармуру та вапняку, посилюють корозію металевих виробів, є оксидами елемента, символ якого …».

 

А

Б

В

Г

N

H

C

Si

 

  1.  Укажіть загальну формулу вищого оксиду для елементів підгрупи   Нітрогену.

 

А

Б

В

Г

Е2О

Е2О3

Е2О5

ЕО3

 

У завданні 11 потрібно вибрати декілька правильних відповідей.

 

  1.  Укажіть можливі ступені окиснення, які може виявляти Сульфур у   сполуках.

 

А

Б

В

Г

Д

Е

- 4

- 2

0

+ 2

+ 4

+ 6

 

Завдання 12 передбачає установлення послідовності.

 

  1.  Установіть послідовність формул сполук за такими характеристиками: сильна нелетка двохосновна кислота → кислотний оксид → бінарна сполука, що має основні властивості → слабка, нерозчинна у воді кислота.

 

А

Б

В

Г

SO3

NH3

H2SO4

H2SiO3

 

Завдання 13-15 передбачають установлення відповідності. До кожного завдання, позначеного цифрами 1-4, доберіть відповідник, позначений літерами А-Д.

 

  1.  Установіть відповідність між назвою речовини та її формулою.

 

Назва речовини

Формула

1

нашатир

А

CaSO4 · 2H2O

2

чадний газ

Б

NH4Cl

3

аміачна селітра

В

NH3

4

гіпс

Г

NH4NO3

 

 

Д

CO

 

  1.  Установіть відповідність між видом йонів та ознаками якісних реакцій на них.

 

Вид йонів

Ознаки якісних реакцій

1

Cl -

А

поява характерного запаху

2

SO4 2-

Б

виділення бульбашок газу

3

NH4 +

В

білий сирнистий осад

4

CO3 2-

Г

жовтий осад

 

 

Д

білий молокоподібний осад

 

  1.  Установіть відповідність між реагентами та продуктами реакцій.

 

Реагенти

Продукти реакцій

1

K2O + CO2

А

→ K2SO4 + H2O + CO2

2

K2O + H2SO4

Б

→ K2CO3

3

K2CO3 + H2SO4

В

→ KHCO3 + H2O

4

K2CO3 + CO2 + H2O →

Г

→ K2SO4 + H2O

 

 

Д

→ KHCO3

 

У завданнях 16,17 потрібно вибрати одну правильну відповідь.

 

  1.  Складіть рівняння реакції термічного розкладу купрум (ІІ) нітрату Cu(NO3)2 → …, урівняйте його методом електронного балансу і укажіть кількість відданих чи прийнятих електронів елементом-окисником.

 

А

Б

В

Г

+ 1 електрон

+ 4 електрони

- 1 електрон

- 4 електрони

 

  1.  Складіть рівняння реакції за схемою Na2CO3 + HCl → …, запишіть його у повній та скороченій йонних формах і вкажіть суму усіх коефіцієнтів (у трьох формах).

 

А

Б

В

Г

7

13

20

25

 

Розв’яжіть завдання 18.

 

  1.  Мідний купорос широко використовується в різних сферах господарства: в медицині, для виробництва ацетатного волокна, в сільському господарстві як антисептик та фунгіцид, в харчовій промисловості він зареєстрований в якості харчової добавки Е519, використовується як фіксатор забарвлення та консервант.

 

1. Запишіть формулу мідного купоросу.

2. Обчисліть молярну масу цієї сполуки.

3. Обчисліть масову частку безводного купрум (ІІ) сульфату (%) у розчині, який використовують для боротьби із цвіллю, якщо відомо, що з цією метою у кожних 10 л води розчиняють по 200 г мідного купоросу.

 

Варіант 2

 

У завданнях 1-10 потрібно вибрати одну правильну відповідь.

 

  1. Укажіть назву хімічного елемента, який є найпоширенішим на Землі.

 

А

Б

В

Г

Силіцій

Оксиген

Гідроген

Ферум

 

  1. Укажіть рядок, в якому вказано символи тільки неметалічних елементів.

 

А

Б

В

Г

Cl; S; C

B; C; Na

Zn; Pb; Fe

N; Ca; C

 

  1. Укажіть фізичні властивості озону.

 

А

Б

В

Г

темно-сіра речовина із слабким металічним блиском

безбарвна кристалічна речовина, що має високу твердість

газ без кольору, смаку і запаху, добре розчинний у воді

блакитний газ із специфічним запахом, важчий за повітря

 

  1. Укажіть алотропні форми Карбону.

 

А

Б

В

Г

озон і графіт

графіт і алмаз

кисень і фулерен

озон і алмаз

 

  1. Продовжте визначення: «Наука, предметом дослідження якої є хімічні та біологічні процеси у ґрунтах і рослинах, називається …».

 

А

Б

В

Г

агрохімією

фізхімією

геохімією

ятрохімією

 

  1. Продовжте твердження: «Як напівпровідник в електронній техніці, сонячних батареях та різноманітних приладах використовують …».

 

А

Б

В

Г

азот

озон

силіцій

сірку

 

  1. Укажіть молекулярну формулу хлороводню.

 

А

Б

В

Г

NaCl

HCl

HClO4

PCl3

 

  1. Укажіть колір метилоранжу у водному розчині амоніаку.

 

А

Б

В

Г

жовтий

рожевий

безбарвний

малиновий

 

  1. Продовжте твердження: «Речовина, що бере участь у геологічних процесах, змінює рельєф планети, впливає на клімат і погоду, є учасником усіх процесів у живих організмах, є оксидом елемента, символ якого …».

 

А

Б

В

Г

С

S

H

N

 

  1.  Укажіть загальну формулу вищого оксиду для елементів підгрупи Оксигену.

 

А

Б

В

Г

Е2О

ЕО

ЕО2

ЕО3

 

У завданні 11 потрібно вибрати декілька правильних відповідей.

 

  1.  Укажіть можливі ступені окиснення, які може виявляти Фосфор у сполуках.

 

А

Б

В

Г

Д

Е

+ 5

+ 3

+ 1

0

- 1

- 3

 

Завдання 12 передбачає установлення послідовності.

 

  1.  Установіть послідовність формул сполук за такими характеристиками: кислотний оксид → сильна одноосновна летка кислота → газ, водний розчин якого є безоксигеновою кислотою → тверда, гігроскопічна кислота середньої сили.

 

А

Б

В

Г

HNO3

H3PO4

HCl

N2O5

 

Завдання 13-15 передбачають установлення відповідності. До кожного завдання, позначеного цифрами 1-4, доберіть відповідник, позначений літерами А-Д.

 

  1.  Установіть відповідність між назвою речовини та її формулою.

 

Назва речовини

Формула

1

кальцит

А

Na2SiO3

2

рідке скло

Б

SiO2

3

харчова сода

В

NaHCO3

4

пісок

Г

CaCO3

 

 

Д

H2SiO3

 

  1.  Установіть відповідність між видом йонів та ознаками якісних реакцій на них.

 

Вид йонів

Ознаки якісних реакцій

1

SO4 2-

А

жовтий осад

2

NO3 -

Б

виділення бульбашок газу

3

Cl -

В

білий молокоподібний осад

4

PO4 3-

Г

виділення бурого газу з неприємним запахом

 

 

Д

білий сирнистий осад

 

  1.  Установіть відповідність між реагентами та продуктами реакцій.

 

Реагенти

Продукти реакцій

1

HNO3 + Cu →

А

→ Cu(NO3)2 + CO2 + H2O

2

HNO3 + CuO →

Б

→ Cu(NO3)2

3

HNO3 + CuCO3

В

→ Cu(NO3)2 + NO2 + H2O

4

N2O5 + CuO →

Г

→ Cu(NO3)2 + H2O

 

 

Д

→ Cu(NO3)2 + H2

 

У завданнях 16,17 потрібно вибрати одну правильну відповідь.

 

  1.  Складіть рівняння реакції термічного розкладу аргентум (І) нітрату AgNO3 → …, урівняйте його методом електронного балансу і укажіть кількість відданих чи прийнятих електронів елементом-відновником.

 

А

Б

В

Г

+ 1 електрон

+ 2 електрони

- 2 електрони

- 4 електрони

 

  1.  Складіть рівняння реакції за схемою Ba(NO3)2 + K2SO4 → …, запишіть його у повній та скороченій йонних формах і укажіть суму усіх коефіцієнтів (у трьох формах).

 

А

Б

В

Г

19

14

11

5

 

Розв’яжіть завдання 18.

 

  1.  Неможливо виростити здоровий сад без періодичної обробки дерев і чагарників захисними засобами від шкідників і хвороб. Один із таких засобів – залізний купорос, що поєднує в собі властивості інсектициду, фунгіциду і мікродобрива. Зазвичай залізний купорос використовують у вигляді водного розчину для обприскувань або в складі побілки для дерев і чагарників.

 

1. Запишіть формулу залізного купоросу.

2. Обчисліть молярну масу цієї речовини.

3. Обчисліть масову частку безводного ферум (ІІ) сульфату (%) у розчині, який використовують для позбавлення старих дерев від лишайників і мохів, якщо з цією метою в 10 л води розчиняють 300 г залізного купоросу.

 

 

 

Бланк відповідей

до контрольної роботи №1 «Неметалічні елементи та їхні сполуки»

 

Клас ______                                                                                   Варіант ______        

 

 

А

Б

В

Г

 

 

А

Б

В

Г

 

11

А

Б

В

Г

Д

Е

1

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

12

 

А

Б

В

Г

 

4

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

13

 

А

Б

В

Г

 

14

 

А

Б

В

Г

 

15

 

А

Б

В

Г

 

1

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

А

Б

В

Г

16

 

 

 

 

17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 клас (рівень стандарту)

 

Контрольна робота №2

  Металічні елементи та їхні сполуки

 

Варіант 1

 

У завданнях 1-11 потрібно вибрати одну правильну відповідь.

 

  1. Укажіть географічну оболонку Землі, в якій металічних елементів   міститься найбільше.

 

А

Б

В

Г

атмосфера

гідросфера

літосфера

стратосфера

 

  1. Укажіть сплав на основі заліза.

 

А

Б

В

Г

дюралюмін

сталь

бронза

латунь

 

  1. Укажіть назву елемента, який належить до підгрупи лужних металів.

 

А

Б

В

Г

Купрум

Кальцій

Ферум

Натрій

 

  1. Укажіть найтугоплавкіший метал.

 

А

Б

В

Г

літій

вольфрам

залізо

алюміній

 

  1. Укажіть елемент, атом якого має електронну формулу 1s22s22p63s23p1.

 

А

Б

В

Г

Алюміній

Натрій

Магній

Калій

 

  1. Укажіть,  як  змінюються  металічні  властивості  в  ряду  елементів

          LiNaK.

 

А

Б

В

Г

поступово послаблюються

не змінюються

спочатку послаблюються, а потім посилюються

поступово

посилюються

 

  1. Укажіть формулу амфотерного оксиду.

 

А

Б

В

Г

CaO

SO2

Na2O

Al2O3

 

  1. Укажіть забарвлення метилового оранжевого у розчині калій гідроксиду.

 

А

Б

В

Г

малинове

синє

жовте

рожеве

 

  1. Укажіть молярну масу літій гідроксиду.

 

А

Б

В

Г

24 г/моль

40 г/моль

62 г/моль

78 г/моль

 

  1.  Укажіть формулу продукту реакції взаємодії натрію із сіркою.

 

А

Б

В

Г

Na2SO3

Na2SO4

Na2S

Na2CO3

 

  1.  Продовжте твердження: «Речовина, яку використовують у будівництві, виробництві відбілювачів, для пом’якшення води, у цукровій промисловості для очищення соку цукрового буряку, яка виявляє основні властивості, є сполукою, що має назву …».

 

А

Б

В

Г

натрій хлорид

кальцій гідроксид

магній оксид

алюміній оксид

 

Завдання 12 передбачає установлення послідовності.

 

  1.  Установіть послідовність хімічних формул речовин у ланцюжку перетворень простої речовини металу на амфотерний гідроксид.

 

А

Б

В

Г

AlCl3

Al

Al(OH)3

Al2O3

 

Завдання 13-15 передбачають установлення відповідності. До кожного завдання, позначеного цифрами 1-4, доберіть відповідник, позначений літерами А-Д.

 

  1.  Установіть відповідність між назвою речовини та її формулою.

 

Назва речовини

Формула

1

залізний купорос

А

2CuSO4 · H2O

2

алебастр

Б

Ba(OH)2

3

магнезит

В

Ca(OH)2

4

гашене вапно

Г

FeSO4 · 7H2O

 

 

Д

MgCO3

 

  1.  Установіть відповідність між назвою речовини та її застосуванням.

 

Назва речовини

Застосування

1

натрій хлорид

А

електротехніка

2

магній оксид

Б

приготування їжі

3

алюміній

В

сировина для чорної металургії

4

ферум (ІІІ) оксид

Г

виготовлення вогнетривкої цегли

 

 

Д

засіб для прання

 

  1.  Установіть відповідність між реагентами та продуктами реакцій.

 

Реагенти

Продукти реакцій

1

Na2O + SO3

А

→ NaHCO3 + H2O

2

Na2CO3 + CO2 + H2O →

Б

→ NaHSO4 + HCl

3

Na2O + H2SO4

В

→ Na2SO4

4

NaCl + H2SO4

Г

→ Na2SO4 + H2O

 

 

Д

→ NaHCO3

 

У завданні 16 потрібно вибрати декілька правильних відповідей.

 

  1.  Укажіть формули сполук, з якими буде реагувати залізо.

 

А

Б

В

Г

Д

Е

Cl2

HCl

Zn

NaOH

CuSO4

H2O,

 

У завданні 17 потрібно вибрати одну правильну відповідь.

 

  1.  Доберіть коефіцієнти для реакції 

          Fe + H2SO4 (конц) → Fe2(SO4)3 + SO2 + H2O та вкажіть їхню суму.

 

А

Б

В

Г

21

18

14

11

 

Розв’яжіть завдання 18.

 

  1.  Цей металічний елемент  є одним  із  найпоширеніших, він у природі

трапляється лише у зв’язаному вигляді. Сполуки цього елемента є неорганічною основою яєчної шкаралупи, коралів, а також являються основою кісток і зубів. Йони даного елемента входять до сироватки крові; за їх нестачі кров погано зсідається. Катіони цього елемента є в природній воді і тим самим створюють певні проблеми при її застосуванні.

 

1. Визначте елемент, про який іде мова, якщо відомо, що 2,5 моль його простої речовини має масу 100 г.

2. Складіть формули оксиду та гідрату оксиду цього елемента, укажіть їхній характер.

3. Складіть рівняння реакції усунення тимчасової твердості природної води, що зумовлена наявністю катіонів цього елемента, шляхом додавання до неї кальцинованої соди.

 

Варіант 2

 

У завданнях 1-11 потрібно вибрати одну правильну відповідь.

 

  1. Укажіть металічний елемент, який є найпоширенішим на Землі.

 

А

Б

В

Г

Алюміній

Цинк

Натрій

Магній

 

  1. Укажіть сплав на основі міді.

 

А

Б

В

Г

сталь

чавун

бронза

ніхром

 

  1. Укажіть назву елемента, який належить до підгрупи лужноземельних елементів.

 

А

Б

В

Г

Калій

Кальцій

Цинк

Ферум

 

  1. Укажіть найтвердіший метал.

 

А

Б

В

Г

натрій

калій

залізо

хром

 

  1. Укажіть елемент, атом якого має електронну формулу 1s22s22p63s1.

 

А

Б

В

Г

Алюміній

Натрій

Калій

Кальцій

 

  1. Укажіть,  як  змінюються  металічні  властивості  в  ряду  елементів

          AlMgNa.

 

А

Б

В

Г

не змінюються

поступово посилюються

поступово

послаблюються

спочатку посилюються, а потім послаблюються

 

  1. Укажіть формулу основного оксиду.

 

А

Б

В

Г

MgO

Al2O3

CO2

H2O

 

  1. Укажіть забарвлення лакмусу у розчині натрій гідроксиду.

 

А

Б

В

Г

фіолетове

малинове

синє

оранжеве

 

  1. Укажіть молярну масу калій гідроксиду.

 

А

Б

В

Г

62 г/моль

56 г/моль

40 г/моль

24 г/моль

 

  1.  Укажіть формулу продукту реакції горіння літію в кисні.

 

А

Б

В

Г

Li2O2

Li3N

Li2O

LiCl

 

  1.  Продовжте твердження: «Біла тугоплавка речовина високої твердості, що може слугувати абразивним матеріалом, утворює мінерал корунд та його коштовні різновиди рубін і сапфір, виявляє амфотерні властивості, є сполукою, що має назву …».

 

А

Б

В

Г

натрій оксид

магній гідроксид

ферум (ІІ) хлорид

алюміній оксид

 

Завдання 12 передбачає установлення послідовності.

 

  1.  Установіть послідовність хімічних формул речовин у ланцюжку перетворень простої речовини металу на оксид цього металу.

 

А

Б

В

Г

Fe(OH)3

Fe2O3

FeCl3

Fe

 

Завдання 13-15 передбачають установлення відповідності. До кожного завдання, позначеного цифрами 1-4, доберіть відповідник, позначений літерами А-Д.

 

  1.  Установіть відповідність між назвою речовини та її формулою.

 

Назва речовини

Формула

1

галіт

А

CaSO4 · 2H2O

2

мідний купорос

Б

Ca(OH)2

3

гіпс

В

NaCl

4

вапняна вода

Г

MgCO3

 

 

Д

CuSO4 · 5H2O

 

  1.  Установіть відповідність між назвою речовини та її застосуванням.

 

Назва речовини

Застосування

1

кальцій карбонат

А

смакова приправа

2

алюміній

Б

добриво

3

калій хлорид

В

авіаційна промисловість

4

натрій гідрогенкарбонат

Г

будівництво

 

 

Д

розпушувач тіста

 

  1.  Установіть відповідність між реагентами та продуктами реакцій.

 

Реагенти

Продукти реакцій

1

CaO + H2SO4

А

→ Ca(HCO3)2

2

CaO + CO2

Б

→ CaSO4 + HCl

3

CaCO3 + CO2 + H2O →

В

→ CaSO4 + H2O

4

CaCl2 + H2SO4

Г

→ CaCO3

 

 

Д

→Ca(HCO3)2 + H2O

 

У завданні 16 потрібно вибрати декілька правильних відповідей.

 

  1.  Укажіть формули сполук, з якими буде реагувати алюміній.

 

А

Б

В

Г

Д

Е

S

K

HBr

FeCl2

Cu(OH)2

V2O5

 

У завданні 17 потрібно вибрати одну правильну відповідь.

 

  1.  Доберіть коефіцієнти для реакції 

     Al + H2SO4 (конц) → Al2(SO4)3 + S + H2O та вкажіть їхню суму.

 

А

Б

В

Г

6

10

12

14

 

Розв’яжіть завдання 18.

 

  1.  Даний металічний елемент є одним з найпоширеніших у літосфері. Його проста речовина у природі трапляється, але дуже рідко. Цю речовину людство використовує вже кілька тисячоліть, без цього металу та його сплавів не можна уявити розвитку нашої цивілізації. Існування живих організмів було б неможливим без даного елемента, хоча міститься його в живих істотах дуже мало. Йони даного елемента входять до складу гемоглобіну, а нестача цього елемента в організмі призводить до недокрів’я.

 

1. Визначте елемент, про який іде мова, якщо відомо, що 2,2 моль його простої речовини має масу 123,2 г.

2. Складіть формули простих оксидів цього елемента, укажіть їхній характер.

3. Складіть спрощене рівняння реакції процесу корозії металу, утвореного цим елементом,  що відбувається в результаті контакту його з водою на повітрі.

 

 

 

Бланк відповідей

до контрольної роботи «Металічні елементи та їхні сполуки»

 

Клас ______                                                                                     Варіант ______        

 

 

А

Б

В

Г

 

 

А

Б

В

Г

 

12

 

А

Б

В

Г

1

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

 

А

Б

В

Г

 

14

 

А

Б

В

Г

 

15

 

А

Б

В

Г

 

1

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

16

А

Б

В

Г

Д

Е

 

 

 

17

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді до контрольних робіт

 

Контрольна робота №1

Неметалічні елементи та їхні сполуки

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

Варіант 1

В

Б

Г

Б

Б

В

Г

А

А

В

Б

В

Д

Е

1-В

2-А

3-Б

4-Г

1-Б

2-Д

3-Г

4-А

1-В

2-Д

3-А

4-Б

1-Б

2-Г

3-А

4-Д

А

Г

Варіант 2

Б

А

Г

Б

А

В

Б

А

В

Г

А

Б

Г

Е

1-Г

2-А

3-В

4-Б

1-Г

2-А

3-В

4-Б

1-В

2-Г

3-Д

4-А

1-В

2-Г

3-А

4-Б

Г

А

Варіант 1. Завдання 18

Варіант 2. Завдання 18

1) CuSO4 · 5H2O

2) M (CuSO4 · 5H2O) = 250 г/моль

3) 1,25 %

 

1) FeSO4 · 7H2O

2) M (FeSO4 · 7H2O) = 278 г/моль

3) 1,59 %

 

Контрольна робота №2

Металічні елементи та їхні сполуки

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

Варіант 1

В

Б

Г

Б

А

Г

Г

В

А

В

Б

1-Б

2-Г

3-А

4-В

1-Г

2-А

3-Д

4-В

1-Б

2-Г

3-А

4-В

1-В

2-Д

3-Г

4-Б

А

Б

Д

Е

Б

Варіант 2

А

В

Б

Г

Б

Б

А

В

Б

В

Г

1-Г

2-В

3-А

4-Б

1-В

2-Д

3-А

4-Б

1-Г

2-В

3-Б

4-Д

1-В

2-Г

3-А

4-Б

А

В

Г

Е      

В

Варіант 1. Завдання 18

Варіант 2. Завдання 18

1) M (E) = 100 : 2,5 = 40 г/моль;

     Ar (E) = 40;  ECa.

2) CaO – кальцій оксид, основний;

    Са(ОН)2 – кальцій гідроксид, основний.

3) Са(НСО3)2 + Na2CO3 = CaCO3 + 2NaHCO3

 

1) M (E) = 123,2 : 2,2 = 56 г/моль;

     Ar (E) = 56;  EFe.

2) FeO – ферум (ІІ) оксид, основний;

    Fe2O3 – ферум (ІІІ) оксид, амфотерний.

3) 4Fe + 6H2O + 3O2 = 4Fe(OH)3

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Grebenschykov Volodymyr
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
25 березня 2018
Переглядів
2338
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку