Контрольна підсумкова робота за ІІ семестр (для класів з поглибленим вивченням української мови та літератури)

Про матеріал
Контрольна підсумкова робота з української мови за ІІ семестр (для класів з поглибленим вивченням української мови та літератури)
Перегляд файлу

Підсумкова контрольна робота за ІІ семестр. І варіант

1.До першої відміни належать усі іменники варіанта:

а)маля, кума, площа, межа;                         б) староста, хлоп'я, вулик, кузня;

в) сестра, воєвода, суддя, верба;                г) кенгуреня, душа, дорога, ріка

2. Позначте рядок, у якому допущено помилку:                 

а/сімдесят, сімнадцятий, семеро, сім восьмих;

б/ п’ятеро, двадцять п’ятий, п’ятнадцятий, одна друга;

в/ кількасот, кільканадцять, декілька, багато;

г/ три, однією третьою, п’ятидесяти, шестидесяти. 

3. У якому рядку всі числівники – кількісні.                                                      

а/ перший, третій, п’ятий, сьомий;          б/ десять, триста, п’ятсот, дев’ятсот;

в/двохсотий, трьохсотий, трьохтисячний, п’ятимільярдний;

г/ сороковий, сімнадцятий, п’ятдесят четвертий, тридцять дев’ятий. 

4.Усі займенники є неозначеними в рядку

а/дечому, мною, усяким, аби з ким ;      б/ казна-кому, ніякого, будь-кого, тією

в/якийсь, казна-який, абищо, щось, хтось;  г/ кому-небудь, казна-чого, нами, себе 

5. Означальний займенник ужито в реченні

а/ Ніщо не віщувало дощу  б/ Хто хоче щастя зазнати, той повинен свій край шанувати

в/ Я тебе не сльозою - ждатиму

г/ З кожним днем він вільніше почувався і в школі, і на людях 

6..  Усі займенникові форми написано правильно в рядку

 а/ в декого, будь-до чого, бозна-що, ні з ким

б/де-який, де з ким, на чийомусь, будь хто

 в/аби-яка, якась, казна з ким, хтозна скільки 

г/з будь-чим, будь з чим, ніякий, казна-чий

 д/ бозна якого, хтозна-кого, у декого, котрий небудь.

7.У якому рядку всі займенники пишуться разом?

а/ Ні/хто, де/який, аби/що, ні/котрий  б/Ні/для/кого, ні/який, де/що, хтозна/що, аби/хто

в/Ні/скільки, ні/з/чим, де/що, будь/що, казна/що

г/ Ні/чий, будь/який, ні/від/чого, казна/хто, будь/хто 

8.Позначте рядок, у якому правильно утворено складену форму вищого ступеня порівняння прикметників. 

а/ більш сиропний, більш вищий, найбільш агресивний;

б/ менш сирий, більш селянський, більш серйозний;

в/ менш чутливий, більш вдалий, більш доступний;

г/ менш елегантний, більш-менш ситий, менш жадібний. 

9.Позначте рядок, у якому всі прикметники пишуться через дефіс: 

а/прозоро/жовті, сіро/зелений, дво/поверховий.

б/широко/плечий, сліпучо/білий, рожево/блакитний.

в/ науково/дослідний, круто/рогий, двохсот/тонний .

г/ кисло/солодкий, гірко/солоний, північно/західний.

10.Прочитайте  текст   і виконайте завдання 1-2 до нього

 

 (1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному -  взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова – це не/наче душа, яка ходить навшпиньках.

1. Окремо в цьому тексті пишуться слова

а/ в/перше;      б/від/тепер;      в/на/певно;      г/не/наче

2.  Іменник виділено в словосполученні з тексту

а/ починається з колискової;               б/звучання почутої мелодії;

в/для маленької дитини;                     г/ ходить навшпиньках

11. Записати текст і визначити частини мови

       Сьогодні в лісі справжній жовтневий листопад. Клени обсипаються від найменшого подиху вітерця. Гаснуть осінні барви. На листі з'являються брудні плями. Деякі листки скручуються в трубочку. Коли розгорнути такий листок, всередині в ньому тремтить кришталева росинка.

        Як же поріділи дерева! Наче хтось брів по коліна в опалому листі, наче хтось прийшов і розчинив у лісі тисячу синіх віконець. На тихих галявинах тільки  шипшина сміється червоними губами та глід чваниться разками коралів. (За О.Донченком; 70 сл.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумкова контрольна робота за ІІ семестр. ІІ варіант

1.. Усі дієслова доконаного виду в рядку

а/ виспатися, просити, кричати, виполоти;  б/вилити, злити, виливати, налити;

в/сподіватися, дочекатися, понадіятися, захотіти;

г/змолоти, прокинутись, станцювати, поступити

2..Оберіть рядок, у якому з великої літери потрібно писати лише перше слово власної назви:

 а)  (З,з)елена (Н,н)еділя, (В,в)елика (В,в)ведмедиця (сузір’я);

 б) (С,с)вято (Т,т)рійці, (Г,г)олова (В,в)верховної (Р,р)ади;

 в) (К,к)онституція (У,у)країни, (П,п)агорб (С,с)лави;

г) (К,к)римський (П,п)івострів, (Ч,ч)орне (М.м)оре.

3. Обидва слова треба писати через дефіс у рядку:

а) розлого/крислатий дуб/велетень;      б) мерехтливо/голубе край/небо;

 в) барвисто/пахучий лісо/степ;             г) кисло/солодкий чорно/слив;

   д) шовковисто/зелений вербо/ліз.

4. Усі слова пишуться окремо в рядку:

а) з/по/серед, на/передодні, де/на/якому, невідь/чому;

 б) під/час, коли/б, хоч/би, скільки/ж/то;       в) пиши/бо, а/то/ж, у/разі, аби/коли;

  г) ніби/то, авже/ж, ані/трохи, не/той;      д) ходи/но, все/ж/таки, без/угаву, уві/сні.

5. Через дефіс пишуться всі слова в рядку

а/  договірно/правовий, культурно/освітній, гостро/критичний, морально/етичний

б/  медико/генетичний, ново/грецький, мінерально/сировинний, південно/східний

в/ житлово/будівельний, військово/повітряний, суспільно/корисний, лірико/драма-тичний

г/  молочно/білий, науково/практичний, загально/освітній, організаційно/методичний

д/  мідно/червоний, навчально/виробничий, героїко/романтичний, електронно/ оптичний

6.  Позначте рядок із частками.

а/   бодай, тільки, також, таке;          б/  теж, те, ж, тож;

в/   ось, вісь, весь, ото;                      г/  нехай, таки, навіть, невже.

7. Позначте речення з дієприкметниковим звором, що НЕ відокремлюється комами:

а/За вікном тьмяніє небо зорями вишите. б/ Небо чудово блищало все засіяне зорями.

в/ Над луками залитими квітневою повінню холонув оранжевий вечір.

г/Широке рівне плесо віддзеркалювало срібні кучері залитих сяєвом хмар.

 

 

 

 

 

8. Позначте рядок, у якому виділене слово є прийменником:

а/ Аж ось нарешті і коханий край, знайоме поле, озеро і гай.

б/ Перші орачі порушать ниву, поки напівсонну, тополю збудить трактор край села.

в/ Україна – Вкраїна – країна – так віддавна край рідний звуть.

г/Ох, тривого, дика тривого, не шаленій і серця не край...

д/ Сини землі тепер повстали за неозорий край свій, за степи.

9. Помилки у відмінкових формах кількісних числівників допущено в рядку

а/ п'ятисот шістдесяти трьох, на трьохстах сорока п'ятьох, чотирма

б/восьми, сорока, п'ятистам сорока шести 

в/ сімома, сімдесяти, дев'ятистам вісімдесяти п'яти

г/ п'ятидесяти  дев’яти, двостам, дев'ятисот сімдесяти

10. Прочитайте  текст   і виконайте завдання 1-2 до нього

 (1) Коли лежиш у полі обличчям до/гори і вслухаєшся в многоголосу  тишу полів, то помічаєш, що в ній є щось не/земне, а небесне. (2) Щось ніби/то свердлить там небо, струже метал, а в/низ спадають тільки дрібні, просіяні звуки. (3) Куди не кинь оком, ниви шумлять круг мене, часом заважаючи почути дзвінкі переливи. (4) Коли жену від себе голоси поля, на мене кидають з неба свою дзвінку пісню жайворонки. (5) Та пісня будить (...): чим більше слухаєш, тим більше хочеться почути. (6) Тепер я щовечора йду в поле й годинами слухаю як у небі співають хори, грають цілі оркестри.

1. Окремо в тексті пишуться слова

а/ до/гори;         б/ не/земне;       в/ ніби/то;        г/ в/низ

4. Іменником є вжите в тексті слово

а/  круг;     б/ часом;        в/ переливи;       г/ щовечора

11. Записати текст і визначити частини мови

         Уже було зовсім світло, повітря стояло в улоговині густе й синє, а ген там, оддалік, таке яскраве, наче аж лунке. Золотиста зелень смерек безшелесними широкими потоками збігла по схилах, а там, де ще лежали ранкові тіні, вона була схожа на шкуру бурого ведмедя. Окроплене живлющими променями, все навкруг здавалось лагідним, умиротворяло (Є. Гуцало).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумкова контрольна робота за ІІ семестр. ІІІ варіант

1.Укажіть ряд займенників:

а/ те, ці, але, всі;               б/ їх, ви, чий, там;         в/ ним, я, ніщо, ту;

г/ він, ми, це, тут;            д/ вас, усім, десь, щось.

2.Усі дієслова належать до І дієвідміни в рядку

а/ лежати, співати, нести, хотіти;      б/радити, ревіти,чистити, бити

в/ віяти, кинути, текти, глянути;       г/ вчити, торкнутись, клеїти, летіти

3. Дієслово теперішнього часу є в реченні

а/Зовсім поруч, вдивляючись у крайнебо, зависла наді мною білуватосіра чайка.

б/Над головою ледь-ледь ворушиться вже прихоплене холодними світанками листя.

в/Оленка встала, підійшла до вікна і завмерла, притулившись до холодної шибки.

г/Запорожці часто користувались довгими очеретинами, долаючи водні рубежі.

4. Усі дієслова недоконаного виду в рядку

а/ жити, прожити, поживати, заживати;  б/ схотіти, поважати, відповідати, могти;

в/ навчатися, їсти, дозволяти, радити;   г/мити, замивати, намивати, змити

5. Через дефіс пишуться всі слова в рядку

а/  сліпучо/білий, вічно/юний, червоно/гарячий, ніжно/рожевий

б/  сніжно/білий, північно/східний, світло/голубий, мовно/літературний

в/  гірко/солоний, хіміко/біологічний, західно/український, радіо/фізичний

г/  суспільно/політичний, високо/авторитетний, зовнішньо/торговий, військово/морський

д/  міжнародно/правовий, організаційно/технічний, лимонно/кислий, глухо/німий.

6. . Позначте рядок, у якому всі службові слова – сурядні сполучники.

а/  і...і,    а,    то...то,    аби;                    б/  також,  однак,  чи...чи, або

в/  але,  зате,  ані...ані,   ніж;                г/  проте,   та,   ні...ні,   бо.

7. . Частку вжито в реченні:

а/ Книга мала, та серцю люба.       б/ До булави треба голови.

в/Працює, як мокре горить.           г/Правди не сховаєш

8. Форми однини та множини мають усі іменники рядка

а/ предмет, ненависть, збіжжя, капуста;    б/ хата, стіл, берег, береза;

в/космос, папір, дріжджі, лікар;                г/ струна, камінь, вареник, волосся

д/ шорти, плечі, руки, очі

9. Усі займенникові форми написано правильно в рядку

А. в декого, будь-до чого, бозна-що, ні з ким

Б. де-який, де з ким, на чийомусь, будь хто

В. аби-яка, якась, казна з ким, хтозна скільки

Г. з будь-чим, будь з чим, ніякий, казна-чий

Д. бозна якого, хтозна-кого, у декого, котрий небудь

10. Переписати, знімаючи риски.

У/низ вода знесе, а в/гору вітер винесе. З/гори й сани біжать, а на/гору й віз не їде. На/пам’ять всі скаржаться, а на розум – ніхто.  На/пам’ять знаю, що склерозу не маю. Так жінку бив, що сам на/силу втік. Покладайся не на/силу, а на розум. Зуби з язиком ворогують, а живуть у/купі. Кожна курка у/купі своїй господиня. Поглянь на/двір – знатимеш, який хазяїн. Хвалений борщ на/двір виливають. В голові вітер свище, в/бік колька коле. Часу не повернеш ні назад, ні в/бік

11. Записати текст і визначити частини мови

      Наприкінці позаминулого століття на сторінках багатьох газет можна було прочитати про таємничий Бермудський трикутник. Незбагненно, але в районі

Атлантичного океану за дивних обставин безслідно зникали кораблі й літаки, уламків яких не знаходили.

      Якщо прадавні люди, стикаючись із незрозумілими явищами, пояснювали їх волею богів, то дехто з сучасників пов'язував ці незрозумілі зникнення з космосом…(З довідника)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумкова контрольна робота за ІІ семестр. ІV варіант

1. Усі слова є іменниками в рядку

а/ виконання, виконавець, виконавши;      б/ книгарня, книжник, книгозбірня;

в/ соловей, соловенятко, солов’їний;           г/завідувач, завідувачка, завідувати;

д/ зеленаво,зеленка, зелень

2. НЕМАЄ помилки в рядку

а/познайомитися з Клименко Аллою Юріївною

б/ отримати від Карпенко Святослава Хомовича

в/зупинити Дмитрука Мирослава Валерієвича

г/повернути Поповій Валентині Зінов’ївні

д/ позичити в Кравець Володимира Яковича

3.Правильно утворено форми ступенів порівняння прикметників у рядку

а/ вужчий, більш тепліший, триваліший;    б/ласкавіший, порожніший, активніший;

в/менш яскравий, скромніший, презліший;  г/ самий короткий, смачніший, легший

д/рідніший, багатший, більш сміливий

4.Позначте рядок, у якому всі прикметники пишуться через дефіс

а/ гірко/солоний, кисло/солодкий, північно/західний

б/ сліпучо/білий, широко/плечий, рожево/блакитний

в/ круто/рогий, двохсот/тонний, науково/дослідний

г/ прозоро/жовті, сіро/зелений, дво/поверховий

5.Допущено помилку у відмінюванні числівника

а/ п’ятдесяти двох;              б/дев’яноста сьома;     в/на сімдесяти шести;

г/двадцятьма чотирьом;         д/ дев’ятьомастами сорока

6. Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку

а/ без п’ятнадцяти шоста;   б/за п’ятнадцять шоста;  в/п’ятнадцять хвилин до шостої;

г/ чверть до шостої;           д/ сімнадцята година сорок п’ять хвилин

7.  Усі займенникові фірми написано правильно в рядку

а/ ні з чим, бозна-кому, абикотрий, де в чому

б/ ані для кого, нізким, скільки-небудь, абищо

в/дещо, хтозна чому, аніякий, будь на чому

г/нічийого, казна для чого, де-котрий, якийсь

д/ аби-хто, ні з яким, аніскільки, чий-небудь

8.   Позначте рядок, у якому допущено помилку:

а/. сімдесят, сімнадцятий, семеро, сім восьмих;

б/ двадцять п’ятий, п’ятнадцятий, п’ятеро, одна друга;

в/ кількасот, кільканадцять, декілька, багато;

г/ три, однією третьою, п’ятидесяти, шести десяти

9. У якому рядку всі сполучники підрядні

а/ хай, ні…ні, й, однак;     б/а, і, коли, зате;       в/бо, тому що, оскільки, якби

г/ і, коли, зате, проте;     д/ але, мов, щойно

10. Переписати, знімаючи риски.

Рости, рости, тополенько, все в/гору та в/гору! (Т.Шевченко.) Горить сосна – од/низу до/гори. (В.Стус.) Крізь шпарку у хмари Перун підглядає з/гори. (І.Лобовик.) В/даль простягаю я руки, слухаю, кличу і жду. (В.Сосюра.) І котиться грім в/далині такий довгождано-раптовий! (М.Рильський.) За обідом Йосипа посадили у/середині, між  старою й старим. (Панас Мирний.) З того, хто лежить по/середині, ковдру не стягнуть.

11. Записати текст і визначити частини мови

     Недалеко од Керелівки стоїть маленьке село Комарівка. Дорога в село

йде з такої крутої гори, що, їдучи , треба вставати з воза, щоб не перекинутись. Під самою горою блищить ставок. Коло ставка гребля, обсаджена вербами. У кінці греблі стоїть млин з чорними колесами. Вода ллється на колеса зверху, обливає їх білою піною і падає довгими пасмами в глибоку долину

docx
Додано
3 лютого 2022
Переглядів
453
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку