Контрольна робота із зарубіжної літератури у 7 класі на тему "Билини та балади" складається із шести тестових завдань, двох завдань на встановлення відповідностей, одного завдання на встановлення послідовності та твору-роздуму на задану тему.
Зарубіжна література 7 клас КР №1 «Билини та балади»
1. Билини поділяються на цикли:
а)про Іллю Муромця, Альошу Поповича, Добриню Микитовича;
б)Новгородський, Київський;
в)про героїв, богатирів.
2. Укажіть правильну відповідь:
а)сюжетною основою билин є легендарна історія Київської Русі;
б)сюжетною основою билин є походи київського князя;
в)сюжетною основою билин є героїчні подвиги окремих воїнів із князівської дружини.
3. Що єднає героїв балади «Вересовий трунок» і «Світязь»?
а)здатність на самопожертву;
б)головні персонажі - королі;
в)відсутність патріотизму.
4. Героїко-патріотичні пісні, в яких йдеться про подвиги богатирів та про події Київської Русі ХІ-ХVI ст. - це:
а)байки; б)балади; в)билини.
5. Баладі не притаманна ознака:
а)відсутність деталізації;
б)стислість викладу;
в)велика кількість персонажів.
6. Що не є спільним у билини і казки:
а)колективний твір без автора;
б)в основі - події вигадані;
в)елементи вигадки, фантастики?
7. Установіть відповідність між автором і твором:
1. Ф.Шиллер а) «Вересовий трунок»;
2. Р.Л.Стівенсон б) «Світязь»;
3. А.Міцкевич в) «Рукавичка».
8. Установіть відповідність між творами та країнами, в яких вони створені:
1. «Ілля Муромець...» а)Польща;
2. «Король Лір...» б)Англія;
3. «Робін Гуд...» в)Київська Русь;
4. «Світязь» г)Німеччина;
5. «Рукавичка» д)Шотландія;
6. «Вересовий трунок».
9. Установіть послідовність подій у баладі Ф.Шиллера «Рукавичка»:
а) «І зіво дверей вивергає їх: двох леопардів прудких...»;
б) «Тигр жаский з клітки рине тісної...»;
в) «Подяки, дамо, не треба мені»;
г) «Король дав знак рукою»;
д) «Принести рукавичку прошу я вас!»
10. Написати твір-роздум на тему «Чому вас навчили балади Шиллера, Стівенсона та Міцкевича? Які істини допомогли усвідомити ці твори?».