Контрольна робота №1(літературний диктант і тестові завдання).Усна народна творчість. Давня українська література, 9 клас

Про матеріал
Пропоную контрольну роботу №1( тестові завдання і літературний диктант) для проведення у 9 класі з теми "Усна народна творчість. Давня українська література".
Перегляд файлу

Контрольна робота №1

Усна народна творчість.Давня українська література

(літературний диктант і тестові завдання)

 

 

Варіант-1

 

Початковий рівень ( 3 б.)

1. Найдавніша датована рукописна пам’ятка церковнослов’янської мови Київської держави – це…

 

2. Герой якого твору з лободи робив хліб, а з попелу сіль - …

 

3. До Нового Заповіту належать усі названі твори, крім …

 

4. За жанром «Слово о полку Ігоревім»… твір…

 

5. Рядки «Вийде сестра –розгнуздає,

                 Вийде мати – розпитає:

                  «Ой коню мій вороненький!

                   А де ж мій син молоденький?»

Наведено з твору…

 

6. Київський князь Святослав звертається  із «золотим словом» до…

 

 Середній рівень ( 3 б.)

 

 7. У якій послідовності відбуваються події у «Слові о полку Ігоревім»?

 

А Плач Ярославни «в Путівлі на забралі» - віщий сон князя Святослава- добрий бій і поразка князя Ігоря – Ігор у Києві – спогад про славного співця Бояна

Б Переможний бій князя Ігоря й брата Всеволода – плач Ярославни- 2золоте слово» - утеча князя Ігоря – уславлення князя та його дружини

В Розмірковування автора над тим, як йому повести мову про похід Ігоря- другий бій і поразка князя Ігоря- «золоте слово»- плач Ярославни – утеча князя Ігоря – уславлення князя та його дружини

 

8.Установіть відповідність:

 

Назва пісні                                                               Провідний мотив

1 «Місяць на небі, зіроньки сяють»                       А Вірність, чесність у кохан-

2 «Цвіте терен, цвіте терен»                                         ні й ніжність

3 «Сонце низенько»                                                  Б Отруєння коханого як по-

                                                                                       мста за зраду

                                                                                     В Нерозділене кохання

                                                                                      Г Торжество кохання

9. Установіть відповідність:

 

Художній засіб                                                           Приклад

 

1 Порівняння                                                          А Цвіте терен, цвіте терен,

2 Персоніфікація                                                        А цвіт опадає.

3 Пестлива лексика                                                     Хто в любові не знається,

4 Художній паралелізм                                               Той горя не знає.

                                                                                   Б Ой очі, очі, очі дівочі

                                                                                       Темні, як нічка, ясні, як

                                                                                           день.

                                                                                     В Ой вийди, вийди, сер-

                                                                                          денько Галю,

                                                                                          Серденько, рибонько,

                                                                                           дорогий кришталю!

                                                                                      Г Ой завернуся та умиюся,

                                                                                          На свою милую хоч по-

                                                                                              дивлюся.

                                                                                      Д А в головах ворон кряче

                                                                                          А в ніженьках коник

                                                                                                 плаче.

 

Достатній рівень (3 б.)

 

10. Визначте, які і з якою метою автор використовує у «Слові…»

символічно-міфологічні образи.

 

11. Складіть цитатну характеристику князя Ігоря.

 

 

Високий рівень ( 3 б.)

 

12. Напишіть твір-есе на тему: «Знайомство з давньою українською літературою дає нам…» або «Слово…» називають перлиною українського ліро-епосу, тому що…


Варіант – 2

 

 

  1. Основні жанри давньоруської літератури – це…

 

  1. Автор порівнює дружину князя Ігоря з…

 

  1. Азбуки, які були у слов’ян…

 

  1. Слова «Лучче ж би потятим бути , аніж полоненим бути» належать…

 

  1. Найдавнішими є балади, у яких …

 

  1. Художні засоби у «Слові…» такі… (перелічити і навести приклади)

 

 

Середній рівень

 

7. Установіть відповідність.

Художній засіб                                                            Приклад

1Епітет                                                                         А Цвіте терен, цвіте терен,

2 Порівняння                                                                 А цвіт опадає.

3 Персоніфікація                                                           Хто в любові не знається,

4 Художній паралелізм                                                 Той горя не знає.                                                                                                                         

                                                                                         Б Іще очі не дрімали,

                                                                                             А вже сходить сонце.

                                                                                          В Пісня та мила, пісня та люба

 

 

                                                                                         

                                                                                                   Все про кохання, все про любов

                                                                                                   Г А в головах ворон кряче,

                                                                                                       А в ніженьках коник плаче…

                                                                                                     Д Ой під вишнею,

                                                                                                          Під черешнею

                                                                                                          Стояв старий з молодою,

                                                                                                          Як із ягодою.

 

8. Установіть відповідність.

 

Уривок із твору                                                                              Назва художнього твору

 

1 Хто в любові не знається,                                                        А «Ой під вишнею, під чере-

    Той горя не знає.                                                                            шнею

2 Битиме мати, знатиму, за що:                                                   Б «Місяць на небі, зіроньки

   За тебе, серденько, не за ледащо!                                                  сяють»

3 Куплю тобі хатку, іще сіножатку,                                            В «Цвіте терен,цвіте терен»

   І ставок, і млинок,                                                                       Г «Ой на горі вогонь горить»

   І вишневенький садок!                                                                Д «Сонце низенько»

4 Узяв собі паняночку,

   В чистім полі земляночку.

 

 

9. Установіть відповідність між афористичними висловами з Біблії та їх значеннями

 

1 Сіль землі                                                   А Головна ідея, основа

2 Манна небесна                                            Б Надійний притулок

3 Наріжний камінь                                         В Найкращі люди

4 Ноїв ковчег                                                   Г Несподівано отримані життєві блага

                                                                           Д Найважливіша частина суспільства

 

Достатній рівень

 

10. Визначте, яку роль у «Слові…» відіграють афористичні вислови. Наведіть приклади. Розкрийте значення одного із них.

 

11. Складіть цитатну характеристику князя Всеволода.

 

 

 

Високий рівень

 

12.Напишіть тві-есе на тему: «Як жити за Біблійними заповідями?» або «Слово …» називають перлиною ліро-епосу, тому що…

 

  

   

                                                                                                                 

                                                                                              

                                                                                              

                                                                   

                                                                                             

 

 

 

doc
До підручника
Українська література 9 клас (Слоньовська О. В., Мафтин Н.В., Вівчарик Н.М., Курінна Н.С., Шевчук Л. Т.)
Додано
12 січня 2022
Переглядів
3701
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку