Контрольна робота №1
Усна народна творчість.Давня українська література
(літературний диктант і тестові завдання)
Варіант-1
Початковий рівень ( 3 б.)
1. Найдавніша датована рукописна пам’ятка церковнослов’янської мови Київської держави – це…
2. Герой якого твору з лободи робив хліб, а з попелу сіль - …
3. До Нового Заповіту належать усі названі твори, крім …
4. За жанром «Слово о полку Ігоревім»… твір…
5. Рядки «Вийде сестра –розгнуздає,
Вийде мати – розпитає:
«Ой коню мій вороненький!
А де ж мій син молоденький?»
Наведено з твору…
6. Київський князь Святослав звертається із «золотим словом» до…
Середній рівень ( 3 б.)
7. У якій послідовності відбуваються події у «Слові о полку Ігоревім»?
А Плач Ярославни «в Путівлі на забралі» - віщий сон князя Святослава- добрий бій і поразка князя Ігоря – Ігор у Києві – спогад про славного співця Бояна
Б Переможний бій князя Ігоря й брата Всеволода – плач Ярославни- 2золоте слово» - утеча князя Ігоря – уславлення князя та його дружини
В Розмірковування автора над тим, як йому повести мову про похід Ігоря- другий бій і поразка князя Ігоря- «золоте слово»- плач Ярославни – утеча князя Ігоря – уславлення князя та його дружини
8.Установіть відповідність:
Назва пісні Провідний мотив
1 «Місяць на небі, зіроньки сяють» А Вірність, чесність у кохан-
2 «Цвіте терен, цвіте терен» ні й ніжність
3 «Сонце низенько» Б Отруєння коханого як по-
мста за зраду
В Нерозділене кохання
Г Торжество кохання
9. Установіть відповідність:
Художній засіб Приклад
1 Порівняння А Цвіте терен, цвіте терен,
2 Персоніфікація А цвіт опадає.
3 Пестлива лексика Хто в любові не знається,
4 Художній паралелізм Той горя не знає.
Б Ой очі, очі, очі дівочі
Темні, як нічка, ясні, як
день.
В Ой вийди, вийди, сер-
денько Галю,
Серденько, рибонько,
дорогий кришталю!
Г Ой завернуся та умиюся,
На свою милую хоч по-
дивлюся.
Д А в головах ворон кряче
А в ніженьках коник
плаче.
Достатній рівень (3 б.)
10. Визначте, які і з якою метою автор використовує у «Слові…»
символічно-міфологічні образи.
11. Складіть цитатну характеристику князя Ігоря.
Високий рівень ( 3 б.)
12. Напишіть твір-есе на тему: «Знайомство з давньою українською літературою дає нам…» або «Слово…» називають перлиною українського ліро-епосу, тому що…
Варіант – 2
Середній рівень
7. Установіть відповідність.
Художній засіб Приклад
1Епітет А Цвіте терен, цвіте терен,
2 Порівняння А цвіт опадає.
3 Персоніфікація Хто в любові не знається,
4 Художній паралелізм Той горя не знає.
Б Іще очі не дрімали,
А вже сходить сонце.
В Пісня та мила, пісня та люба
Все про кохання, все про любов
Г А в головах ворон кряче,
А в ніженьках коник плаче…
Д Ой під вишнею,
Під черешнею
Стояв старий з молодою,
Як із ягодою.
8. Установіть відповідність.
Уривок із твору Назва художнього твору
1 Хто в любові не знається, А «Ой під вишнею, під чере-
Той горя не знає. шнею
2 Битиме мати, знатиму, за що: Б «Місяць на небі, зіроньки
За тебе, серденько, не за ледащо! сяють»
3 Куплю тобі хатку, іще сіножатку, В «Цвіте терен,цвіте терен»
І ставок, і млинок, Г «Ой на горі вогонь горить»
І вишневенький садок! Д «Сонце низенько»
4 Узяв собі паняночку,
В чистім полі земляночку.
9. Установіть відповідність між афористичними висловами з Біблії та їх значеннями
1 Сіль землі А Головна ідея, основа
2 Манна небесна Б Надійний притулок
3 Наріжний камінь В Найкращі люди
4 Ноїв ковчег Г Несподівано отримані життєві блага
Д Найважливіша частина суспільства
Достатній рівень
10. Визначте, яку роль у «Слові…» відіграють афористичні вислови. Наведіть приклади. Розкрийте значення одного із них.
11. Складіть цитатну характеристику князя Всеволода.
Високий рівень
12.Напишіть тві-есе на тему: «Як жити за Біблійними заповідями?» або «Слово …» називають перлиною ліро-епосу, тому що…