Контрольна робота № 1 з української мови для 10 класу. Профільний рівень

Про матеріал

Контрольна робота № 1 з української мови для 10 класу. Профільний рівень. Вступ. Мова як суспільне явище. З історії розвитку української мови.








.

Перегляд файлу

 

Контрольна робота № 1 (10 кл. Профіль)

Мова як суспільне явище. З історії розвитку української мови

І варіант

1. Оберіть правильний варіант

  1. Яку функцію мови відображено у виразі «Мова засіб спілкування»?

А  Когнітивну;

Б  комунікативну;

В  кумулятивну;

Г  експресивну.

  1. В українській мові існують такі наріччя:

А північне, південне, східне, західне;

Б північне, північно-західне, північно-східне;

В південне, південно-західне, південно-східне;

Г Північне, південно-західне, південно-східне.

  1. У якому рядку всі слова є діалектизмами?

А  вила, клуня, граблі, сіно, тин;

Б  ґазда, комин, зело, стежка, рало;

В  шуфля, хата, клас, пліт, ватра;

Г  путня, постоли, черес, вуйко, ґралі.

  1. Українська, російська та білоруська мови належать до:

А  романської групи;

Б  германської групи;

В  слов’янської групи, східної підгрупи;

Г  слов’янської групи, західної підгрупи.

  1. Види письма в період Київської Русі це…

А устав, напівустав, скоропис;

Б кирилиця, глаголиця;

В кирилиця, глаголиця, латиниця;

Г кириличні букви, друкарський шрифт.

  1. Правильне уживання слів у властивому їм значенні та правильне поєднання слів за змістом у словосполученнях і реченнях є нормою…

А  орфоепічною;

Б  морфологічною;

В  лексичною;

Г  пунктуаційною.

2. Виконайте  завдання

  1. Відредагуйте словосполучення.

За вуглом — мій дім; поступити у вуз; приймати участь; музей під відкритим небом; запалення десен.

  1. Назвіть авторів перших граматик української мови.
  2. Як у кирилиці називалися ці букви С, ѣ, Ѫ?
  3.     Підберіть відповідники жаргонізмам:

фіолетово –

прикид –

шара –

братан –

облом –

  1.     Подані слова запишіть в алфавітному порядку. Зробіть висновок про те, що таке алфавіт і яке його значення.

Ночувати, ніч, нянькувати, нюняти, нюхати, нудний, навітряний, навитяжку, набік, невигідний, начитаний, норковий, неродючий, нітрошки, нічичирк, нічліг, ніжити, нехороший, новина, неурочний, нетрі, нібито, намисто.

 

Контрольна робота № 1 (10 кл. Профіль)

Мова як суспільне явище. З історії розвитку української мови

ІІ варіант

  1. Яку функцію мови відображено у виразі «Мова — засіб оволодіння суспільно-історичним досвідом людства»?

А Когнітивну;

Б комунікативну;

В кумулятивну;

Г експресивну.

  1. Широко вживаються давні короткі форми займенників мя, тя, мі, ті, ню (замість мене, тебе, мені, тобі, нею) у діалектах:

А південно-західних;

Б південно-східних;

В північних;

Г слобожанських.

  1. У якому рядку всі слова є діалектизмами?

А Какаду, фієста, забуття, оселедець, фантастика;

Б телефон, киптар, цукерки, соната, мікрофон;

В  комедія, джерело, термос, контроль, мандарин;

Г  путня, раятися, бесаги, когут, ріпа.

  1. Слов’янська група індоєвропейських мов включає в себе такі мови:

А українську, російську, білоруську;

Б польську, чеську, словацьку, болгарську, сербську, македонську,  українську,  російську, білоруську;

В польську, чеську, словацьку;

Г українську, російську, білоруську, польську, чеську, словацьку.

  1. Слов’янськими азбуками є…

А Кирилиця, латиниця, глаголиця;

Б кирилиця;

В кирилиця, глаголиця;

Г устав, напівустав, скоропис.

  1. Вислів кожна літературна мова органічно виростає з мови живої народної так само, юнак втростає з дитини  належить…

А  М. Смотрицькому;

Б  І. Ужевичу;

В  І. Огієнкові;

Г  О. Павловському.

2. Виконайте  завдання

  1. Відредагуйте словосполучення.

Клітчата рубашка; учбовий посібник; шарикова ручка; халатне відношення; у жовтні місяці.

  1. Найвагоміший внесок для утвердження української мови як літературної зробив...
  2. Що лежить в основі глаголичних літер? (хрест, трикутник, коло).
  3.    Підберіть відповідники діалектизмам:

вивірка –

бушель –

флояра –

урльоп –

легінь –

  1.    Подані слова запишіть в алфавітному порядку. Зробіть висновок про те, що таке алфавіт і яке його значення. Ранити, райдуга, рекордний, рафінований, радіація, ракетоносець, рухомий, рятунок, рушник, рюкзак, рум’янити, рясноцвітний, розширений, рукавиця, розчервонілий, роздутий, розкриття, рило, референт.

 

ІІІ варіант (А. А. Ворон, В. А. Солопенко.Українська мова. 10 клас. Профільний рівень. - К.: «Освіта», 2018. – С. 39  )

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Силенок Інна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Струтинський Олександр Дмитрович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Бурдига Марина Анатоліївна
    Дякую Хороші варіанти. Допомогли розвантажити вечір.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Скрипник Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Сухіна Наталія Юріївна
    Щиро вдячна за розробку! Дібрані змістовні завдання, які мають практичне спрямування. Спасибі!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додано
28 вересня 2018
Переглядів
33093
Оцінка розробки
4.9 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку