Тест "Школа олімпійського резерву. 10 клас"

Про матеріал

Тестові завдання для учнів 10-го класу з української мови та літератури містять завдання різних рівнів складності, допоможуть підготуватися до предметної олімпіади.

Перегляд файлу

Завдання для міської дистанційної школи «Крок до Олімпу»

Українська мова, 10 клас

Завдання

І. Виберіть одну правильну відповідь                                                               6 б.

1.  Виберіть рядок, у якому всі слова пишуться з апострофом

а)  роз..ятрений, в..язи, в..їжджений, посв..ячений;                                                                                           б)  п..яти, кар..єра, м..ясо, Солов..яненко;                                                                                          в)  в..язкий, риб..ячий, возз..єднаний, моркв..яний;                                                                        г)  полум..яний, з..їсти, кань..йон, Лук..ян.

2. Виберіть рядок, у якому всі слова пишуться з буквою е в корені

    а)  м..лозвучний, фон..тичний, невм..рущий, вм..вати, р..з..рвуар;

    б)  в..ршина, б..р..гиня, об..ртатися, хр..стиянський, м..стецтво,

    в)  перев..сти, ост..рігатися, ж..нці, д..ржак, в..дмідь;

    г)  парт..зан, ц..буля, т..рнистий, вкр..вати, п..л..на.

 

3. Виберіть рядок, у якому всі слова пишуться з м’яким знаком

а) шахтарс..кий, мален..кий, виховател..чин, люл..ці,

                 б) праз..кий, перлин..ці,  Марин..чин, учител..с..кий,

                 в) щіл..ний, біл..ці, Рязан..щина, міс..кком,

                 г) пір’їн..ці, ремін..чик, скрин..ці, збіж..жя.

 

4. Виберіть рядок, у якому всі слова пишуться з префіксом  с-

а) (з, с)викнути,  ( з,с)летіти, (з,с)хибити, (з,с)вершення, (з,с)пів;

б) (з,с)хитрувати, (з,с)біситися, (з,с)пеленіти, (з,с)чистити,(з,с)біг;

в) (з,с)будити, (з,с)твердити, (з,с)фотографувати, (з,с)дерти, (з,с)хил;

г) (з,с)планувати, (з,с)формулювати, (з,с)хибити, (з,с)платити,(з,с)терти.

 

5. Виберіть рядок, у якому всі займенники пишуться через дефіс

а) аби/хто, будь/що, казна/чий, де/котрий, ні/хто;                                                                             б) ані/який, де/який, аби/що, чий/сь, будь/хто;                                                                                в) де/котрий, що/небудь, хтозна/чий, ні/який, що/сь;                                                                       г) будь/що, чий/небудь, казна/який, хтозна/скільки, будь/який.

 

 

6. Виберіть рядок, у якому всі слова пишутся з подвоєнням  

     а)  украден..ий, стат..ей, читан..я, відроджен..я, жит..я;

     б)  вил..єш, від..ан..ий, мерзен..ий, навман..я, без..містовний;

     в)  лимон..ий, незрівнян..ий, якіст..ю, ран..ій, військ..омат;

     г)  почут..ів, сіл..ю, орлин..ий, неоцінен..ий, кохан..я.

 

ІІ. Виконайте повний синтаксичний розбір речення                                        8 б.

Кожен українець має оголосити воєнний стан у своїй душі й мобілізуватися на своєму фронті: націю, яка обороняє свій край, народ, мобілізований духовно, неможливо перемогти, тому кожен має бути воїном, воюючи там, де він може бути успішним, не перекладаючи роботу на інших (Є. Сверстюк).

 

ІІІ. Відредагуйте словосполучення                                                                       4 б.

  1. Благополуччя населення постійно зростає ―
  2. Більшість із проголошеного ―
  3. З іншого боку до теми підходить ―
  4. За відсутністю доказів ―

 

ІV. Встановити відповідність між фразеологізмами та їх значенням            4 б.

1. Дамоклів меч                                                              а) швидкий вихід

2. Прокрустове ложе                                                      б) щось вигадане

3. Нитка Аріадни                                                            в) постійна небезпека

4. Ахіллесова п’ята                                                         г) слабке місце

                                                                                          д) надумане мірило

 

V. Встановити відповідність між запозиченими словами та їх відповідниками                                                                                                         4 б.

 

1. Конкурс                                                                        a) Куховарство

2. Ілюмінація                                                                   б) Змагання

3. Кулінарія                                                                      в) Освітлення

4. Коаліція                                                                        г) Склепіння

                                                                                           д) Обєднання

 

VІ. Провідміняти подані кількісні числівники                                                  4 б.

 

324, 791, 18, 573.

 

Українська література, 10 клас

Завдання

 

І. Пояснити літературні терміни                                                                           4 б.

Літературний процес – це …

Реалізм – це …

Соціально-побутова повість – це …

Соціально-психологічний роман – це …

 

ІІ. Бліц-опитування                                                                                                  4 б.

1. Прототип Чіпки з роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні» Панаса Мирного та Івана Білика – це …

2. Пам’ятник, про встановлення якого йдеться у «Хазяїні» І. Карпенка-Карого – це …

3. Назва села, у якому мешкала родина Кайдашів з повісті І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»  - …

4. Стилістичний прийом, який полягає в протиставленні – це …

5. Особливо дошкульна викривальна насмішка , що виявляє крайню ненависть і презирство – це …

6. І. Нечуй-Левицький присвятив свою повість «Микола Джеря» …

7. Населений пункт, відвідання якого в 1910 році надихнуло М.Коцюбинського написати твір «Повість забутих предків» – це …

8. Твір І. Франка, з якого взято рядки:

«Я син народа,

Що вгору йде, хоч був запертий в льох.

Мій поклик: праця, щастя і свобода,

Я є мужик, пролог, не епілог» – це …

 

ІІІ. Проаналізувати ( тема, образи, проблематика, ідея, художні засоби, розмір) поезію І. Франка «Чого являєшся мені у сні…»                             10 б.

 

Чого являєшся мені

У сні?

Чого звертаєш ти до мене

Чудові очі ті ясні,

Сумні,

Немов криниці дно студене?

Чому уста твої німі?

Який докір, яке страждання,

Яке несповнене бажання

На них, мов зарево червоне,

Займається і знову тоне

У тьмі?

 

 

ІV. Написати твір на одну із запропонованих тем:                                       12 б.

  1. « Чому Чіпка став «пропащою силою»?» («Хіба ревуть воли, як ясла повні» Панаса Мирного та Івана Білика)
  2. «Невмирущість духовної краси за драмою-феєрією Лесі Українки «Лісова пісня».
  3. «Любов – велика сила».

 

 

Підготувала Юшманова Оксана Володимирівна, учитель вищої кваліфікаційної категорії  Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №126.

docx
До підручника
Українська мова (академічний рівень) 10 клас (Глазова О.П., Кузнєцов Ю.Б.)
Додано
30 вересня 2018
Переглядів
2080
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку