Контрольна робота №1
Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово.
Варіант 1
а) текстом; б) абзацом; в) планом тексту.
2. Тема тексту – це
а) те, чого навчає текст, що схвалює або засуджує;
б) його зміст, те, про що в ньому розповідається;
в) оцінка предмета чи явища.
3.Короткий послідовний перелік основних питань або тем тексту – це
а) абзац; б) план; в) мікротема.
4. Речення, яке несе в собі найважливішу інформацію мікротеми, називається
а) основним, б) тематичним; в) ключовим.
5. Висловлення про події, що відбулися ( відбуваються чи відбуватимуться) у певній послідовності – це
а) розповідь; б) опис; в) роздум.
6. Частина тексту, яка об’єднана однією мікротемою і пишеться з нового рядка називається
а) абзацом; б) реченням; в) планом тексту.
7. Укажіть групу слів, яка складається з іменників
а) трава, річка, порибалити;
б) ковзанка, ялинка, сніговий;
в) звук, швидкість, забарвлення.
8. Особовим займенником є виділене слово у реченні
а) А злива так само швидко почала відходити, як надійшла.
б) Невидимі косарі якось ураз підкосили дощ.
в) Він, зітхаючи, упав на поле і пагорби.
9. Дієслово у формі теперішнього часу вжито в реченні
а) Нарешті і для нього прийшла справжня весна.
б) Осінь, поки непомітна, визирає з усіх шпаринок.
в) Кожен ніжний рух сердечний в пісню срібну переллю.
10. Правильно визначено частини мови у рядку
а) вербовий, зелений, гарячий – це прикметники;
б) приліт, водій, дружити – це дієслова;
в) я, ми, але – це займенники.
11. У якому рядку всі числівники відповідають на питання скільки?
а) вісім, одинадцять, двадцятий;
б) чотири, сімдесят, два;
в) сорок, чотирнадцять, сотий.
12. У якому рядку записано прислівники?
а) від мене, на вікні, у затінку;
б) зимувати, зимонька, зимний;
в) весело, добре, влітку.
13. Прочитайте текст, визначте його тип мовлення.
Калина – гіллястий кущ або невисоке дерево висотою 1,5 метри з сіро-бурою корою стовбурів і голими гілками. Листя темно-зелене, майже голе. Суцвіття на верхів’ях молодих гілок у вигляді мітли з 6-8 промінцями, завширшки 5-10 сантиметрів. Цвіт білий, плоди у вигляді грона – червоні.
а) опис; б) розповідь; в) роздум.
14. Доберіть до тексту заголовок, який відповідає його темі
а) Калина – символ України;
б) Кущ калини;
в) Калина – лікарська рослина.
15. Подані речення запишіть у такій послідовності, щоб вони утворювали текст
А) І захотілося тому вовкові пити.
Б) Ту річку люди прозвали Вовчою.
В) Звір зупинився і почав рити яму.
Г) А з нього потекла вода.
Д) Якось улітку біг балкою вовк.
Е) Пізніше утворилася з джерельця річка.
Є) До тих пір рив, поки не докопався до джерельця.
16. Доберіть до тексту заголовок.
17. Визначте тему тексту
а) розповідь про вовка, якого мучила спрага;
б) розповідь про походження назви річки Вовчої;
в) розповідь про спекотне літо.