Контрольна робота 10 клас ІІ семестр І варіант
1. Наука про закономірності спадковості та мінливості організмів:
а) генетика; б) фармакогенетика; в) геноміка; г) цитологія.
2. Ділянка структурних генів, що кодують спадкову інформацію називається:
а) спейсер; б) гени; в) екзони; г) інтрони.
3. У нормі каріотип людини складається з скількох хромосом:
а) 45; б) 44; в) 46; г) 47.
4. Як називаються речовини, що знижують частоту мутацій:
а) мутагени; б) комутагени; в) антимутагени; г) хімічні мутагени.
5. Приклад генної хвороби:
а) синдром Тернера; б) синдром Патау; в) синдром Дауна; г) міопія.
6. Схрещування батьківських особин, які різняться за однією парою альтернативних проявів ознак:
а) моногібридне; б) дигібридне; в) полігібридне; г) реципрокне.
7.Установіть відповідність між термінами та їхнім значенням: (1 б.)
1) Генотип |
а) здатність набувати нових ознак у процесі індивідуального розвитку. |
||
2) Фенотип |
б) сукупність усіх генів організму,що одержані від батьків. |
||
3) Мінливість |
в) особливість організму,що існує в усіх проявах. |
||
|
г) ознаки та властивості організму,які є результатом взаємодії генотипу з умовами зовнішнього середовища. |
||
|
|
||
8. Пояснити терміни: (3 б.)
Геном - це
Гомозигота - це
Спадковість це -
9.Охарактеризуйте особливості геному еукаріотичної клітини(1 б.)
10. Охаруктеризутйе І закон Г .Менделя
11. Розв’яжіть задачу.(3б.)
У кроликів нормальна довжина шерсті є домінантною ознакою, коротка — рецесивною. У кролиці з короткою шерстю народилося 7 кроленят, з яких 4 були короткошерстими і 3 — зі звичайною довжиною шерсті. Визначте генотип і фенотип батька кроленят.
Контрольна робота 10 клас ІІ семестр ІІ варіант
1.Термін «генетика» запропонував:
а) Г.Мендель; б) В.Бетсон; в) К. Корренсон; г) Е.Чермаком.
2. Ділянка структурних генів,що не кодують спадкову інформацію називається:
а) спейсер; б) енхенсер; в) екзони; г) нітрони.
3. Яка норма аутосом у каріотипі людини:
а) 46; б) 44; в) 47; г) 45.
5. Приклад хромосомної хвороби:
а) синдром Тернера; б) альбінізм; в) дальтонізм; г) міопія.
6.Схрещування батьківських особин,які різняться за трьома і більше парою альтернативних проявів ознак:
а) моногібридне; б) дигібридне; в )полігібридне; г) реципрокне.
ІІ рівень (4 б.)
7. Установіть відповідність: (1 б.)
1.Хромосоми |
А. Органели клітини, які синтезують білок |
2Алелі |
Б. Стани гена , що визначають прояви ознак. |
3.Генетика |
В. Органели клітини, які зберігають і передають спадкову інформацію. |
|
Г.Наука, яка вивчає закономірності спадковості і мінливості |
|
|
8. Пояснити терміни (3б.)
Ген - це
Мінливість - це
Гетерозигота -це
9.Охарактеризуйте каріотип людини та його особливості (1б)
10.Охарактеризуйте ІІ закон Г.Менделя (1б)
10.Розв’яжіть задачу. (3б)
Ген ранньостиглості ячменю домінує над пізньостиглістю. 1. Якими будуть рослини в F1, одержані від запилення гомозиготної ранньостиглої рослини пилком пізньостиглої? 2. Яким буде ячмінь у F2?
Контрольна робота 9 клас ІІ семестр І варіант
1. Наука про закономірності спадковості та мінливості організмів:
а) генетика; б) фармакогенетика; в) геноміка; г) цитологія.
2. Сукупність усіх особин популяції називається
А генофондом; Б фенотипом; В генотипом ; Г біотопом
3. Укажіть розщеплення за фенотипом при моногібридному схрещуванні гетерозиготних батьківських особин.
А) 3 : 1; Б )1 : 2 : 1; В) 1 : 1; Г) 9 : 3 : 3 : 1
4. Як називаються речовини, що знижують частоту мутацій:
а) мутагени; б) комутагени; в) антимутагени; г) хімічні мутагени.
5. Приклад генної хвороби:
а) синдром Тернера; б) синдром Патау; в) синдром Дауна; г) міопія.
6. Схрещування батьківських особин, які різняться за однією парою альтернативних проявів ознак:
а) моногібридне; б) дигібридне; в) полігібридне; г) реципрокне.
7.Установіть відповідність між термінами та їхнім значенням: (1 б.)
1) Генотип |
а) здатність набувати нових ознак у процесі індивідуального розвитку. |
||
2) Фенотип |
б) сукупність усіх генів організму,що одержані від батьків. |
||
3) Мінливість |
в) особливість організму,що існує в усіх проявах. |
||
|
г) ознаки та властивості організму,які є результатом взаємодії генотипу з умовами зовнішнього середовища. |
||
|
|
||
8. Пояснити терміни: (3 б.)
Геном - це
Спадковість - це
9.Охарактеризуйте особливості геному еукаріотичної клітини(2 б.)
10.Розв’яжіть задачу.(3б.)
У кроликів нормальна довжина шерсті є домінантною ознакою, коротка — рецесивною. У кролиці з короткою шерстю народилося 7 кроленят, з яких 4 були короткошерстими і 3 — зі звичайною довжиною шерсті. Визначте генотип і фенотип батька кроленят.
Контрольна робота 10 клас ІІ семестр ІІ варіант
1.Термін «генетика» запропонував:
а) Г.Мендель; б) В.Бетсон; в) К. Корренсон; г) Е.Чермаком.
2. Ділянка структурних генів,що не кодують спадкову інформацію називається:
а) спейсер; б) енхенсер; в) екзони; г) нітрони
3.Які гени називаються домінантними
А) ті, що проявляються ; Б) ті, що пригнічуються; в) ті, що активні у всіх еукаріотів;
4. У гарбуза білий колір плодів домінує над жовтим. Визначте колір у F1 при схрещуванні гомозиготних особин з білим і жовтим кольорами.
А усі білі; Б усі жовті
В 50 % — білі, 50 % — жовті ; Г 75 % — білі, 50 % — жовті
5. Приклад хромосомної хвороби:
а) синдром Тернера; б) альбінізм; в) дальтонізм; г) міопія.
6.Схрещування батьківських особин,які різняться за трьома і більше парою альтернативних проявів ознак:
а) моногібридне; б) дигібридне; в )полігібридне; г) реципрокне.
7. Установіть відповідність: (1 б.)
1. Геном |
А. Явище ,що переважає у гібридів . |
2. Домінування ознак |
Б. Сукупність спадкової інформації |
3.Генотип |
В. Сукупність усіх генів організму |
|
Г. Одночасний прояв усіх алель них генів у фенотипі. |
|
|
8. Пояснити терміни (3б.)
Ген - це
Спадковість - це
Гетерозигота -це
9.Охарактеризуйте каріотип людини та його особливості (2б)
10.Розв’яжіть задачу. (3б)
Ген ранньостиглості ячменю домінує над пізньостиглістю. 1. Якими будуть рослини в F1, одержані від запилення гомозиготної ранньостиглої рослини пилком пізньостиглої? 2. Яким буде ячмінь у F2?