Контрольна робота 10 клас

Про матеріал
Контроль знань учнів старших класів- одна із форм роботи вчителя .біології контрольна робота розроблена відповідно до вимог Нової програми , рівень "стандарт". Дана робота передбачає тестові завдання завдання розгорнутого типу та інші
Перегляд файлу

 

Контрольна робота 10 клас ІІ семестр                    І варіант

1. Наука про закономірності спадковості та мінливості організмів:

    а) генетика;  б) фармакогенетика;  в) геноміка; г) цитологія.

2. Ділянка структурних генів, що кодують спадкову інформацію  називається:    

а) спейсер; б) гени; в) екзони; г) інтрони.

3. У нормі каріотип людини складається з скількох хромосом:

    а) 45; б) 44; в) 46; г) 47.

4. Як називаються речовини, що знижують частоту мутацій:

а) мутагени; б) комутагени;  в) антимутагени;   г) хімічні мутагени.

5. Приклад генної хвороби:

а) синдром Тернера; б) синдром Патау; в) синдром Дауна; г) міопія.

  6. Схрещування батьківських особин, які різняться за однією парою альтернативних проявів ознак:

а) моногібридне; б) дигібридне; в) полігібридне; г) реципрокне.

7.Установіть відповідність між термінами  та їхнім значенням: (1 б.)

1) Генотип                             

   а) здатність набувати нових ознак у процесі     індивідуального розвитку.

2) Фенотип

    б) сукупність усіх генів організму,що одержані від батьків.

3) Мінливість

  в) особливість організму,що існує в усіх проявах.

 

  г) ознаки та властивості організму,які є результатом взаємодії генотипу з умовами зовнішнього середовища.

 

 

 8. Пояснити терміни: (3 б.)

Геном - це

Гомозигота - це  

      Спадковість це -

9.Охарактеризуйте особливості геному еукаріотичної клітини(1 б.)

     10. Охаруктеризутйе  І закон Г .Менделя

11. Розв’яжіть задачу.(3б.)

У кроликів нормальна довжина шерсті є домінантною ознакою, коротка — рецесивною. У кролиці з короткою шерстю народилося 7 кроленят, з яких 4 були короткошерстими і 3 — зі звичайною довжиною шерсті. Визначте генотип і фенотип батька кроленят.

 

 

 

 

       Контрольна робота 10 клас ІІ семестр                          ІІ варіант

  1.Термін «генетика» запропонував:

    а) Г.Мендель;  б) В.Бетсон;  в) К. Корренсон; г) Е.Чермаком.

2. Ділянка структурних генів,що не кодують спадкову інформацію називається:

а) спейсер; б) енхенсер; в) екзони; г) нітрони.

3. Яка норма аутосом у каріотипі людини:

    а) 46; б) 44; в) 47; г) 45.

5. Приклад хромосомної хвороби:

а) синдром Тернера; б) альбінізм; в) дальтонізм; г) міопія.

6.Схрещування батьківських особин,які різняться за трьома і більше парою альтернативних проявів ознак:

а) моногібридне; б) дигібридне; в )полігібридне; г) реципрокне.

ІІ рівень (4 б.)

7. Установіть відповідність: (1 б.)

1.Хромосоми

А. Органели клітини, які синтезують білок

2Алелі

Б. Стани гена , що визначають прояви ознак.

3.Генетика

В. Органели клітини, які зберігають і передають спадкову інформацію.

 

Г.Наука, яка вивчає закономірності спадковості і мінливості

 

 

8. Пояснити терміни (3б.)

    Ген - це

    Мінливість - це

Гетерозигота  -це 

9.Охарактеризуйте каріотип людини та його особливості (1б)

 10.Охарактеризуйте ІІ закон Г.Менделя (1б)

10.Розв’яжіть задачу. (3б)

Ген ранньостиглості ячменю домінує над пізньостиглістю. 1. Якими будуть рослини в F1, одержані від запилення гомозиготної ранньостиглої рослини пилком пізньостиглої? 2. Яким буде ячмінь у F2?

 

 

 

 

 

Контрольна робота 9 клас ІІ семестр                    І варіант

1. Наука про закономірності спадковості та мінливості організмів:

    а) генетика;  б) фармакогенетика;  в) геноміка; г) цитологія.

 2.  Сукупність усіх особин популяції називається

А генофондом; Б фенотипом; В генотипом ; Г біотопом

3. Укажіть розщеплення за фенотипом при моногібридному схрещуванні гетерозиготних батьківських особин.

А) 3 : 1; Б )1 : 2 : 1; В) 1 : 1; Г) 9 : 3 : 3 : 1

4. Як називаються речовини, що знижують частоту мутацій:

а) мутагени; б) комутагени;  в) антимутагени;   г) хімічні мутагени.

5. Приклад генної хвороби:

а) синдром Тернера; б) синдром Патау; в) синдром Дауна; г) міопія.

  6. Схрещування батьківських особин, які різняться за однією парою альтернативних проявів ознак:

а) моногібридне; б) дигібридне; в) полігібридне; г) реципрокне.

7.Установіть відповідність між термінами  та їхнім значенням: (1 б.)

1) Генотип                             

  а) здатність набувати нових ознак у процесі     індивідуального розвитку.

2) Фенотип

    б) сукупність усіх генів організму,що одержані від батьків.

3) Мінливість

  в) особливість організму,що існує в усіх проявах.

 

  г) ознаки та властивості організму,які є результатом взаємодії генотипу з умовами зовнішнього середовища.

 

 

 8. Пояснити терміни: (3 б.)

Геном - це

Спадковість - це  

      Гомозигота  це - 

 9.Охарактеризуйте особливості геному еукаріотичної клітини(2 б.)

 

 10.Розв’яжіть задачу.(3б.)

У кроликів нормальна довжина шерсті є домінантною ознакою, коротка — рецесивною. У кролиці з короткою шерстю народилося 7 кроленят, з яких 4 були короткошерстими і 3 — зі звичайною довжиною шерсті. Визначте генотип і фенотип батька кроленят.

 

      

Контрольна робота 10 клас ІІ семестр                          ІІ варіант

  1.Термін «генетика» запропонував:

    а) Г.Мендель;  б) В.Бетсон;  в) К. Корренсон; г) Е.Чермаком.

2. Ділянка структурних генів,що не кодують спадкову інформацію називається:

а) спейсер; б) енхенсер; в) екзони; г) нітрони

3.Які гени називаються домінантними

А) ті,  що проявляються ; Б) ті, що пригнічуються; в) ті, що активні у всіх еукаріотів;

4. У гарбуза білий колір плодів домінує над жовтим. Визначте колір у F1 при схрещуванні гомозиготних особин з білим і жовтим кольорами.

А усі білі;  Б усі жовті

В 50 % — білі, 50 % — жовті ;  Г 75 % — білі, 50 % — жовті

5. Приклад хромосомної хвороби:

а) синдром Тернера; б) альбінізм; в) дальтонізм; г) міопія.

6.Схрещування батьківських особин,які різняться за трьома і більше парою альтернативних проявів ознак:

а) моногібридне; б) дигібридне; в )полігібридне; г) реципрокне.

7. Установіть відповідність: (1 б.)

1. Геном

А. Явище ,що переважає у гібридів .

2. Домінування  ознак

Б. Сукупність спадкової інформації

3.Генотип

В. Сукупність усіх генів організму

 

Г. Одночасний прояв усіх алель них генів у фенотипі.

 

 

8. Пояснити терміни (3б.)

     Ген - це

    Спадковість  - це

     Гетерозигота -це  

9.Охарактеризуйте каріотип людини та його особливості (2б)

10.Розв’яжіть задачу. (3б)

Ген ранньостиглості ячменю домінує над пізньостиглістю. 1. Якими будуть рослини в F1, одержані від запилення гомозиготної ранньостиглої рослини пилком пізньостиглої? 2. Яким буде ячмінь у F2?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Контрольні роботи
Додано
9 грудня 2022
Переглядів
619
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку