Контрольна робота № 2 (тестові завдання).
Тема: Відомості із синтаксису й пунктуації. Словосполучення і речення. Головні члени речення.
Мета: перевірити знання учнів про головні й другорядні члени речення; розвивати вміння школярів виконувати тестові завдання; працювати самостійно; логічне мислення; мовленнєві навички;
Тип уроку: урок перевірки знань та навичок учнів.
І варіант
1.Синтаксис – це…
А) розділ мовознавства, що вивчає словосполучення і речення;
Б) розділ мовознавства, що вивчає правильність написання слів, словосполучень, речень;
В) розділ мовознавства, що вивчає правила вживання розділових знаків;
2. Граматична основа речення - це
А) присудок і обставина;
Б) підмет і присудок;
В) підмет і означення;
3. У кінці розповідного окличного речення потрібно ставити:
А) крапку;
Б) знак питання;
В) знак оклику;
4. Додаток відповідає на питання
А) який? яка? яке?
Б) кого? чого? ким? чим?
В) який є підмет? хто він такий?
5. Присудок найчастіше в реченні виражається
А) іменником;
Б) прикметником;
В) дієсловом;
6. Укажіть словосполучення
А) дерева та кущі;
Б) сходить сонце;
В) пиши красиво;
7. Укажіть словосполучення, в якому залежне слово стоїть перед головним.
А) книжки для дітей;
Б) цвіт каштана;
В) смачний пиріжок;
8. Укажіть речення, в якому виділене слово є підметом
А) Кожну деталь перевіряв майстер.
Б) Смачний обід приготувала моя мама.
В) Такі вишиванки я бачила в музеї.
9. Визначте речення, граматична основа якого складається з підмета і присудка
А) Мені хочеться привітати вас зі святом.
Б) Хлопці гралися.
В) Троянда – красива квітка.
10. Поширте речення різними другорядними членами, утворені речення запишіть.
Сонце виглянуло. Прокинувся ліс. Защебетали птахи. Все ожило.
11. Підкресліть всі члени речення. (2 б.)
Осінь почалася, і птахи відлетіли. Квіти гарні, запашні. Іван біжить, підстрибує, сміється. Зайшов Мишко, підперезаний татовим поясом.
ІІ варіант
1. Пунктуація – це…
А) розділ мовознавства, що контролює правильність написання слів;
Б) розділ мовознавства, що вивчає словосполучення і речення;
В) розділ мовознавства, що вивчає правила вживання розділових знаків;
2. До другорядних членів речення належать
А) означення, додаток, обставина;
Б) присудок і обставина.
В) підмет і означення;
3. Речення за метою висловлювання бувають?..
А) РОЗПОВІДНІ, ПИТАЛЬНІ, СПОНУКАЛЬНІ;
Б) розповідні, кличні, питальні;
В) запитальні, спонукальні, розповідні;
4. Обставина відповідає на питання
А) який? яка? яке?
Б) кого? чого? ким? чим?
В) як? де? куди?
5. Підмет найчастіше в реченні виражається
А) іменником;
Б) займенником;
В) дієсловом;
6. Укажіть словосполучення
А) на зеленому лузі;
Б) сплести кошик;
В) в саду;
7. Укажіть словосполучення, в якому залежне слово стоїть перед головним.
А) тихо заспівав;
Б) грали в теніс;
В) вареники з сиром;
8. Укажіть речення, в якому виділене слово є підметом
А) У гаю весело щебетали пташки.
Б) Діти робили подарунки мамам.
В) Місячне світло влилося в кімнату.
9. Визначте речення, граматична основа якого складається з підмета і присудка
А) Пиріг печеться.
Б) Тумани вкривають сонні долини.
В) Ліс повниться весняними піснями птахів.
10. Поширте речення різними другорядними членами, утворені речення запишіть.
Сонце заховалось. Замовкли птахи. Стемніло. Прийшов вечір.
11. Підкресліть всі члени речення. (2 б.)
Іван, Марія, Оксана співають. Віють вітри з лугу. Наспівуючи веселу пісеньку, Наталка писала. Усі, крім найменших, прибігли на околицю.