Контрольна робота №2
Творчість Івана Франка, Тараса Шевченка, Андрія Чайковського
Варіант І
1. Котрий із творів є баладою?
А) "Мені тринадцятий минало" Б) "Дозвілля молоді"
В) "Заповіт" Г) "Тополя"
2. Кого описує наступна цитата: "Мов здоровий дубчак, визначався він між тухольським парубоцтвом... "
А) Максима Б) Захара Беркута В)Тугара Вовка Г)Бурунду
3. Чому Захар Беркут користувався громадською повагою?
А)Бо був старшим за віком представником тухольської громади
Б) Бо всіх безкоштовно лікував травами
В)Насправді не було ніякої громадської поваги у Захара Беркута
Г)Бо відстоював права громади, був справедливим і чесним правителем.
4. Який художній прийом покладений в основу вірша Т.Шевченка "Мені тринадцятий минало..."?
А) Гіпербола Б) Контраст В)Метафора Г)Анафора
5. У поезії Шевченка "Як умру,то поховайте..." використані такі художні засоби : степ широкий, Дніпро ревучий, незлим тихим словом. Це...
А) метафори Б)контрасти В) епітети Г)порівняння
6. Про які часи йдеться у повісті «За сестрою» А.Чайковського?
А)Боротьба українців проти польської шляхти.
Б)Боротьба українців проти монголо-татарських нападів.
В)Боротьба українців з половцями
Г)Боротьба українців проти турецької навали
7. Назвіть рідне село родини Судаків
А)Петрівка Б)Вербівка В)Спасилівка Г)Спасівка
8. Ідеєю твору "За сестрою" є:
А)зображення страшних картин історії України Б)уславлення козаків, засудження татар
В)уславлення братерської любові Г)змалювання жорстокості татар
9. Установіть відповідність між назвою художнього засобу виразності та прикладами, наведеними з народних пісень.
1. «Чистий степ», «червона калина». А. Паралелізм.
2. ..«кониченько», «козаченько». Б. Персоніфікація.
3. ..«явір похилився», «туман поле покриває». В. Епітет.
4. ..«туман поле покриває, мати сина виряджає». Г. Пестливі слова.
Д. Порівняння.
10. Установіть відповідність між героями та твором:
1) Мирослава, Максим, Бурунда-бегадир А) Т.Шевченко "Тополя"
2) Павлусь, Семен Непорадний, Девлетгірей Б) І.Франко "Захар Беркут"
3) чорнобрива дівчина, ворожка, мати В) Т.Шевченко "Мені тринадцятий минало..."
Г) А.Чайковський "За сестрою"
11. Що таке контраст? У якому творі використано цей прийом?
12. Назвіть героїв повісті «За сестрою» А. Чайковського? Опишіть коротко одного на вибір.
13. Дайте повну розгорнуту відповідь на одне з питань:
1. «До яких роздумів про моральні цінності в житті людини спонукала вас повість Івана Франка «Захар Беркут»? Аргументуйте свої міркування.
2. Доведіть або спростуйте тезу «Павлусь – кмітливий і гідний хлопчик».
3. Напишіть твір-роздум «Що я хотів би для своєї країни (краю) у майбутньому?» (на основі прочитаного)
Контрольна робота №2
Творчість Івана Франка, Тараса Шевченка, Андрія Чайковського
Варіант ІІ
1. Про що розповідається у повісті А. Чайковського «За сестрою»?
А. Про життя селянської родини. Б. Про життя української інтелігенції.
В. Про українську козацьку минувшину. Г. Про гайдамацький рух України.
2. Який із вивчених творів Т. Шевченка є баладою?
А. «Заповіт». Б. «Мені тринадцятий минало…». В. «Тополя». Г. «Думка».
3. Про який автобіографічний факт ми дізнаємося з поезіі "Мені тринадцятий минало"?
А. Що Шевченко довгий час провів у засланні Б. Що Шевченко був наймитом – сиротою
В. Що він так і не знайшов щастя в особистому житті Г. Що помер Шевченко далеко від України
4. В чому заключалася зрада Тугара Вовка?
А. Він навів татар на Тухлю. Б. Він вбив одного із представників тухольської громади
В. Він зрікся власної дочки Г. Він був організатором вбивства Максима.
5. Які риси характеру були притаманні Мирославі?
А. ніжність, сентиментальність, плаксивість, інфантильність
Б. грубість, жорстокість, нечесність, гординя
В. ніжність, хоробрість, справедливість, вірність
Г. відчайдушність, зрадливість, рішучість, витривалість
6. Як Семен Непорадний впіймав татарина?
А. зіштовхнув його з сідла Б. несподівано із засідки В. упіймав на аркан Г. упіймав голіруч
7. Твір " Як умру, то поховайте..." за жанром -
А. дума Б. поема В. балада Г. ліричний вірш
8. В уривку: Стан високий, лист широкий/ Марне зеленіє./ Кругом поле, як те море/ Широке, синіє. використано такі художні засоби:
А) епітет, порівняння, інверсія Б) епітет, метафора, метаморфоза
В) порівняння, інверсія, анафора Г) анафора, епітет, метафора
9. Установіть відповідність між персонажами та портретними деталями:
1) Мирослава А) «з невеличким бобровим ковпаком на голові»,«чорні, палкі очі»
2) Захар Беркут Б) «поважний поставою, строгий лицем», «сильний і кремезний»
3) Тугар Вовк В) «нестарий ще чоловік», «Лице його було порите глибокими шрамами»
4) Максим Беркут Г) «спокійний, свобідний в рухах і словах»
Д) «з грубими обрисами лиця і грубим, чорним волоссям»
10. Установіть відповідність:
Твір, автор Образи, деталі, символи
1) "Мені тринадцятий минало"Т.Шевченко А) сідло з коштовностями,аркан, Мустафаага
2) "За сестрою" А. Чайковський Б) ягнята, плоскінь, дівчина
3) "Захар Беркут"І.Франко В) ведмедиця, перстень, Сторож
Г) чабан, могила, зілля
11. Що таке метаморфоза? У якому творі застосовується цей прийом?
12. Назвіть героїв повісті «Захар Беркут» І. Франка? Коротко охарактеризуйте одного на вибір.
13. Дайте повну розгорнуту відповідь на одне з питань:
1. «До яких роздумів про моральні цінності в житті людини спонукала вас повість Івана Франка «Захар Беркут»? Аргументуйте свої міркування.
2. Доведіть або спростуйте тезу «Павлусь – кмітливий і гідний хлопчик».
3. Напишіть твір-роздум «Що я хотів би для своєї країни (краю) у майбутньому?» (на основі прочитаного)