Контрольна робота № 2 з біології та екології 11 клас

Про матеріал
Підсумкова контрольна робота № 2 з біології та екології для учнів 11 класу Складається з двох вариантів.
Перегляд файлу

                                   11кл     Контрольна робота 2   

                                     I  вариант

івень   (по0.5б) Виберіть із запропонованих відповідей одну правильну

 

1. Укажіть, до якої групи відносять тварин відповідно до їх функції в екосистемах:
А) продуцентів;                                                          Б) консументів;
В) редуцентів;                                                             Г) консорцій.

2.  Укажіть, яка з екосистем є найбіднішою:


а) клімаксна;

б) вологий тропічний ліс;

в) агроценоз;

г) екотон.


 

3. Що є основним зовнішнім джерелом енергії в екосистемі?

 А) сонячна енергія,                                   Б) енергія корисних копалин,

 В) термальна енергія Землі,                     Г) енергія радіоактивного розпаду.

 

4. Між організмами одного виду можуть виникати зв’язки:

 А) конкуренція,                                        Б) паразитизм,

 В) хижацтво,                                             Г) симбіоз.

 

5.  На якому рівні відбувається колообіг речовин між біотичною та абіотичною частинами природної системи:

а) популяційно – видовому;

б) молекулярному;

в) організмовому;

г) екосистемному.

 

6.Ланцюги пасовищного типу починаються:


     а) рослинами;

    б) тваринами;

    в) грибами;

    г) мікроорганізмами.


 

ІІ рівень (по 1.5б)
7.Установіть відповідність між термінами й визначенням:

 

продуценти

тварини,які живляться рослинами

консументи І порядку

зелені рослини

консументи ІІ порядку

хижаки, жертвами яких стають дрібніші хижаки

Консументи ІІІ порядку

хижаки, котрі поїдають рослиноїдних тварин

 

бактерії

 

8.

А) Автотрофи

1) Самі утворюють органічні речовини

Б) Сапротрофи

2) Живляться готовими органічними речовинами.

В) Гетеротрофи

3) Можуть самі створювати й живитися готовими органічними речовинами

Г) Міксотрофи

4) Живляться рештками інших організмів

                           

 ІІІ рівень    (по 1б)                      

9.  Складіть різні ланцюги живлення, скориставшись переліком організмів: ведмідь, білка, миша, трава, сова, заєць, жук, ліщина, горобина, соловей, лисиця, гусениця, їжак,черв’як.

10. Визначте масу компонентів ланцюга живлення, якщо відомо, що маса консументу  3 – го порядку становить 8 кг

Компоненти ланцюга живлення

Загальна маса

фітопланктон

 

дрібні ракоподібні

 

Риби

 

Видра

8 кг

 

11.  Задача.

Визначте площу (га) поля, що необхідна для прогодування вовка масою 50 кг (суха речовина становить 40 %). Суха маси трави з 1 м2 становить 1000 г. за рік.  Ланцюг живлення:    рослини – заяць  – лисиця- вовк.

 

 

ІV рівень (по 1.5б)

 

12.Запропонувати гіпотези розвитку подій в органічному світі Землі у разі зниження кількості вуглекислого газу в атмосфері та  її температури.

13. З’ясувати роль людини в колообігу  Карбону в біосфері.

 

                                  

 

                                      Контрольна робота № 2                 

                                                II варіант

І рівень (за кожну правильну відповідь 0,5 б)

1.Які біоми не зустрічаються в межах України?

а) степу;      б) пустель;       в) широколистяного лісу;       г) гірського лісу.

 

2.Екосистемою найвищого рівня є:

а) біом;         б) біосфера       в) біоценоз;       г) популяція.

 

3. Збіднене і штучно створене людиною угрупування називається:

а) антропогенез;                 б) антропоморфоз;

в) агроценоз;                       г) біоценоз.

 

4. Кислотні дощі з`являються тому що..?

а)Оксиди Сульфуру і Нітрогену, які потрапляють в атмосферу, взаємодіють із водяною парою в повітрі.

 б)Молекули газів затримують енергію сонячних променів, які відбиваються від поверхні планети.

 в)Руйнується озоновий шар

 

5. Які основні речовини руйнують озоновий шар?

 а)Ангідрит сірчистий.               б)Завислі речовини.  

 в)Стироли та феноли.               г)Оксиди нітрогену та фреони.

 

6. Визначте, яка саме із зазначених особливостей не стосується біологічної еволюції:

а) має пристосувальний характер;

б) безперервно протікає в ряді поколінь;

в) відбувається лише у певні проміжки часу;

г) має необоротний характер.

 

ІІ рівень (по 1.5 б)

7.

Вид діяльності людини

Наслідки

І. Надмірне зрошування ґрунтів.

А. Утворення  озонових дірок.

ІІ. Вирубування лісів.

Б. Засолення ґрунтів.

ІІІ. Забруднення атмосфери H2S  та NO2.

В. Парниковий ефект.

ІV. Викиди в атмосферу хлорфторвуглецевих сполук.

Г. Кислотні дощі.

Д. Ерозія грунтів.

 

8. Розподіліть організми за типом живлення:

 

автотрофи

гетеротрофи

міксотрофи

 

 

 

Аскарида, тонконіг дібровний, тимофіївка лучна, сом, евглена зелена, хрущ травневий, кліщ, ліщина, хламідомонада, ламінарія,  молочно - біла планарія,  палоло.

 

ІІІ рівень (за кожну правильну відповідь 1 б.)

9. Укажіть, якою мусить бути біомаса консументів четвертого порядку,     якщо біомаса продуцентів становить 10 тис. т:

а) 1 000 т; б) 100 т; в) 10 т; г) 1 000 кілограмів.

 

10.Установіть , до якого з понять відноситься наступне визначення:

 

1.Закономірна зміна видових   угрупувань

а) клімакс

2.Період стабільності екосистеми

б) сукцесія

3.Прикордоння простори

в) екологічна піраміда

4.Неухильне зменшення кількості особин, що утворюють послідовний ланцюг живлення

Г)  детрит

 

Д) екотон

 

11.Розв’яжіть задачу.

  У савані біомаса рослинності дорівнює 750г/м2. За правилом екологічної піраміди визначте площу (у га) відповідного біогеоценозу, в якому зможе прогодуватися гепард масою 80 кг у ланцюзі живлення «трав’янисті рослини --- газелі---гепард», якщо вміст сухої речовини в усіх учасників трофічного ланцюга – 30%. 

 

ІVрівень   (по 1.5б)              

12.Який внесок у збереження біосфери могли зробити учні нашої школи? Сформулюйте правила поведінки учнів у довкіллі.

13. Складіть схему біохімічного циклу Карбону. Як людина змінює біохімічний цикл Карбону?

 

docx
Додано
29 травня 2020
Переглядів
5994
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку