Пізнаємо природу, 6 клас (за підручником Т.Коршевнюк)
Контрольна робота № 2 з теми «ВИВЧАЄМО ЖИВУ ПРИРОДУ ЗЕМЛІ». «ПІЗНАЄМО ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ У ЙОГО СЕРЕДОВИЩІ ІСНУВАННЯ».
І рівень (3 б.)
У завданнях 1 – 6 оберіть одну правильну відповідь серед зазначених (по 0,5 балів)
1. Якою мовою вчені дають міжнародні видові назви організмів?
а) англійською;
б) французькою;
в) латинською;
г) китайською;
д) українською.
2. Одноклітинними грибами є:
а) дріжджі;
б) хламідомонада;
в) молочна паличка;
г) евглена;
д) хлорела.
3. Який процес забезпечує безперервне існування життя на нашій планеті?
а) дихання;
б) травлення;
в) розмноження;
г) подразливість.
4. Який вид енергії може бути в екосистемі житла?
а) теплова;
б) електрична;
в) світлова;
г) енергія їжі;
д) всі відповіді вірні.
5. Цю хворобу спричиняють бактерії:
а) грипп;
б) ангіна;
в) СНІД;
г) COVID-19;
д) вітряна віспа.
6. Який із чинників здійснює найбільший вплив на стан здоров’я людини?
а) спадковість;
б) стан довкілля;
в) спосіб життя;
г) стан медицини.
ІІ рівень (3 б.)
У завданнях 7-9 оберіть 4 правильні відповіді серед зазначених (по 0,25 балів за кожну правильну відповідь)
7. Із запропонованого переліку оберіть 4 ограни чуття людини та у форму нижче запишіть їх номери.
1. зір
2. рух
3. слух
4. смак
5. голос
6. нюх
7. ріст
|
|
|
|
8. Із запропонованого переліку оберіть 4 штучних екосистеми та у форму нижче запишіть їх номери.
1. поле
2. ліс
3. озеро
4. ставок
5. лука
6. город
7. сад
|
|
|
|
9. Із запропонованого переліку оберіть 4 організми–виробника органічних речовин та у форму нижче запишіть їх номери.
1. дуб
2. косуля
3. печериця
4. пшениця
5. капуста
6. дощовий черв’як
7. водорість
|
|
|
|
ІІІ рівень (3 б.)
У завданнях 10-12 встановіть відповідність (по 1 балу за кожне завдання та 0,25 б. за кожну правильну відповідь)
10. Встановіть відповідність між назвами одноклітинних організмів та їхніми зображеннями (1б.)
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
|
1 дріжджі 2 інфузорія 3 амеба 4 хлорела
|
а |
б |
в |
г |
д |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11. Встановіть відповідність між поняттям та його змістом (1б.)
1. Гормони а) Збільшення маси і розмірів тіла
2. Ріст б) Набуття організмом нових ознак і властивостей
3. Розвиток в) Речовини, які регулюють діяльність тіла людини через кров
4. Головний мозок г) Виділяють гормони
д) Регулює роботу організму за допомогою спеціальних сигналів
|
а |
б |
в |
г |
д |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12. Встановіть відповідність між способами розмноження та організмом, для якого притаманний цей спосіб розмноження (1б.)
1. Жаба а) Живонароджене дитинча
2. Пінгвін б) Проростає із частин пагона
3. Гарбуз в) Проростає із насіння
4. Малина г) Відкладає та насиджує яйця
д) Відкладає ікринки
|
а |
б |
в |
г |
д |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІV рівень(3 б.)
(по 1,5 бали за кожне завдання)
13. Складіть пам’ятку «Як треба піклуватися про головний мозок».
14. Складіть три ланцюги живлення, характерні для екосистеми лісу.