Урок №
Контрольна робота № 3. «Із народної мудрості. Творчість Л. Глібова»
Мета: виявити рівень знань, умінь та навичок учнів з метою контролю та корекції; розвивати пам’ять, уміння зосереджуватись, логічне та образне мислення, зв’язне мовлення; виховувати сумлінне ставлення до навчання.
Обладнання: тестові завдання у двох варіантах
Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1. Інструктаж щодо виконання контрольної роботи
2. Виконання контрольної роботи
Варіант І
І–ІІ рівні
(Кожна правильна відповідь – 0,5 бала)
А Червоне коромисло через ріку повисло. Б Ні вуж, ні гадюка, а смачна штука.
В Без рук, без ніг, а на тин лізе. Г Чужі гроші не гріють.
А Поливку і маслечко дадуть добрі люди! Б Одного дня в хліві трапилося нещастя.
В Бідна ж хуха бігала навколо дітей. Г Видно птаха по пір’ю.
А загадкою Б акровіршем В приказкою Г прислів’ям
А Ластівки літають низько – буде дощ. Б Мала правда велику брехню переможе.
В Купалася, купалася, а сухою зосталася. Г Близький сусід краще за далекого брата.
А Чужі гроші не гріють. Б Як жнуть укупі, то не болить у пупі.
В Не той урожай, що на полі, а той, що в коморі.
Г Багато зірок – на погоду, нема зірок – буде дощ.
А майстер Б ворог В вода Г дощ
А «Химерний, маленький...» Б «Хто розмовляє?»
В «Хто сестра і брат?» Г «Що за птиця?»
А Глянь на мене, вітрику, чи гарно прибралась?
Б Між людьми, як пташка, в’ється, / У людей і їсть, і п’є...
В У тісто прибрався, / Чимсь смачним напхався, / В окропі купавсь.
Г От я славі догодила, / Кашку діточкам варила, / А тобі не вдасться так.
ІІІ рівень
(Кожна правильна відповідь – 2 бала.)
Завдання 9-10 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
Загадка |
Відгадка |
1б 2а 3д 4в |
А хміль Б сніг В цибуля Г дощ Д замок |
Назва твору Л. Глібова |
Уривок |
1д 2в 3г 4б
|
А І здалеку бистресенько Вона до нас прибуде, Кому-кому любесенько, А діткам більше буде. Б «... Є у мене листячко, пахучії квіти, Чому ж мені, вітрику, ой чом не радіти ?..» В У людей і їсть, і п ’є; Ходить старець, просить, гнеться, А у неї всюди є. Г «... Кажуть, пісні їй складають, А про мене забувають, І ніхто ніде ніяк!..» Д На смак уродився, Ще й маслом умився, В макітрі скакав...
|
ІV рівень
Варіант ІІ
І–ІІ рівні
(Кожна правильна відповідь – 0,5 бала)
А Без рук, без ніг, а ворота відчиняє. Б Мамина дочка, а мені не сестра.
В Двічі родиться, а раз умирає. Г Береженого Бог береже.
А Всяка сорока від свого язика страждає.
Б Глянь, на мене, вітрику, чи гарно прибралась?
В Менша кізка Оришка ходила навколо своєї подружки.
Г Тихо й спокійно жила в козячому хліві Моховинка.
А акровіршем Б загадкою В приказкою Г прислів’ям
А Добру людину бджола не кусає. Б Хто поволі їсть, той поволі робить.
В Мовчить, а багатьох людей навчить. Г Від гнилого яблука й здорове гниє.
А Грудень – кінець року, а початок зими.
Б У зимову днину не забудь про худобину.
В Трудно літом без корови, а зимою – без кожуха.
Г Білки роблять великий запас їжі – на холодну зиму
А вовк Б грім В лід Г вогонь
А «Хто вона?» Б «Хто розмовляє?» В «Хто сестра і брат?» Г «Що за птиця?»
А Не носися з вогнем, бо сам спечешся. Б Дай свині роги – людей поколе.
В Сліпій курці все просо на думці. Г Зимнє тепло – як мачушине добро.
ІІІ рівень
(Кожна правильна відповідь – 2 бала.)
Завдання 9-10 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
Загадка |
Відгадка |
проти печі гріється, без водички миється. |
А качка Б кішка В свиня Г ковбаса Д жаба 1г 2д 3а 4б |
Назва твору Л. Глібова |
Уривок |
1г 2а 3д 4б |
А Лиха зима сховається, А сонечко прогляне, Сніжок води злякається, Тихенько тануть стане... Б «Глянь на мене, вітрику, чи гарно прибралась? Рано до схід сонечка росою вмивалась...» В У людей і їсть, і п’є; Ходить старець, просить, гнеться, А у неї всюди є. Г Недовго нажився, У дірку скотився, Круть-верть – та й пропав. Д «... От я славі догодила, Кашку діточкам варила, А тобі не вдасться так». |
ІV рівень
IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Інтерактивна вправа «Мікрофон».
– На мою думку, я виконав (виконала) контрольну роботу…
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1