Контрольна робота №3 Синтаксична норма Тест
І Варіант
1.Синтаксична норма – це А правила постановки розділових знаків у реченні 0,5
Б загальноприйняті правила поєднання слів у словосполучення й речення
В написання власних назв з великої літери
2.Синтаксичну помилку допущено в рядку
А на вулиці Харківській Б у штаті Вашингтон В на річці Ворсклі 1б. Г розглядати вулицю Сумську
3.Синтаксичне керування порушено в словосполученні А запобігти хворобі Б чекати на матір В зраджувати друга Г хворий грипом 0,5
4.Редагування потребує речення
А Сміятися над слабким притаманно негідникам. 1б.
Б Не поможуть і чари, як хто кому не до пари.
В Ми навчаємося мові згідно діючою програмою.
5. Узгодження між підметом і присудком порушено в реченні 1б.
А Живе там дід і баба, і курочка в них ряба, вона, мабуть, несе їм яєчка золоті.
Б Жили-були дід і баба не в селі – хатина їхня стояла в дрімучому лісі.
В Хтось ними (словами) плакав, мучився, болів…
6. Префікс ПРЕ треба писати у всіх словах рядка 0,5
А пр..світлий, пр..подобний, пр..земкуватий, пр..велебний
Б пр..поганий, пр..крашений, пр..бережний, пр..сісти
В пр..старий, пр..смачний, пр..сміливий, пр..красний
7.Прийменник У слід писати у всіх словах рядка 0,5
А морозиво…вафлі, телефон…чохлі, криза…стосунках
Б заховано…мольфара, лірик…душі, приїхати…Львів
В знайти…схованці, свідок…справі, заскочу…хвилі
Г ховати…файлах, линув…степи, майстер…хірургії
8.Прийменник ЗІ слід ужити на місці крапок у рядку 0,5
А вийшов…школи, стіл…скла, учитель…мною
Б висівки…сита, підняв…землі, прийняв …парти
В дістала …полиці, списала…дошки, прийшов …школи
9.Ступені порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка 0,5
А високий, дорогий, рідний, сміливий, широкий
Б гордовитий, історичний, радісний, класовий
В європейський, народний, міський, книжний
10. Складним є речення 1б.
А Стояла я і слухала весну.
Б Потрібної інформації не зміг знайти ні в Інтернеті, ні в пропонованих книгах.
В Здавалося, я чітко розпланував власне життя, але доля розпорядилася по-своєму.
11.Уставте на місці крапок попущені літери в словах 1б.
Без…ахисний, ран…ій, письмен…ик, старан…ий, несказан…ий, священ…ик, л…єш, від…ячити, від…ілити, антен…ий.
13. Поміркуйте й висловіть власну думку на тему «Що можу й хочу зробити я для людей у своєму житті?» 4б.
Контрольна робота №3 Синтаксична норма Тест
ІІ Варіант
1.Синтаксична норма – це А правила постановки розділових знаків у складному реченні
Б загальноприйняті правила поєднання слів у словосполучення й речення 0,5
В емоційна вимова окличних, питальних, спонукальних речень
2.Синтаксичну помилку допущено в рядку 1б.
А міста Києва Б на вулиці Сумська В на вулиці Хрещатик
Г біля озера Балатон
3. Синтаксичне керування порушено в словосполученні А радіти сонцю
Б відгук на телепередачу В командувач військ Г ігнорувати попередження 0,5
4. Префікс ПРИ необхідно писати в усіх словах рядка
А Пр..карпаття, пр..черствілий, пр..чарувати, пр..чеплений 0,5
Б пр..черствілий, пр..подобний, пр..зирство, пр..чесаний
В пр..біг, пр..крашати, пр..велебний, пр..жовклий
5.Редагування потребує речення 1б.
А На милування немає силування.
Б Завідувач сектора провів інструкцію відповідно до положення.
В Щоб запобігти хворобу, треба дотримувати правила особистої гігієни.
6.Правил чергування і-й дотримано в усіх реченнях, ОКРІМ 0,5
А ріки й озера, спостерігає й описує В фрукти й овочі, батьки й діди
Б швидко йти, найбільш ймовірний Г правда і кривда, сміх і сльози
7.Прийменник В слід писати у всіх словах рядка 0,5
А морозиво…магазині, телефон…подарунок, криза…країнах
Б схованка…уяві, лірика…підручнику, приїхати…Миколаїв
В знайти…схованці, свідок…справі, заскочу…хвилі
Г ховати…файлах, линув…степи, майстер…грі
8. Ступені порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка 0,5
А світловолосий, написаний, маленький, глибокий
Б академічний, класичний, неперевершений, крихітний
В красивий, важливий, приємний, дорогий
9.Узгодження між підметом і присудком порушено в реченні 1б.
А Ідуть Остап і Соломія широким степом долі шукати.
Б Ромашка, деревій та шавлія має лікувальні властивості.
В Верба і ставок широкий нагадують про батьківську землю.
10.Простим є речення 1б.
А Мій сніговик – немов живий, дітей він розважає.
Б Мені потрібні саме ці дві книги з історії України, але знайти їх складно.
В Перший прозорий льодок укрив шкільне подвір’я.
11. Поміркуйте, уставте на місці пропуску необхідні літери в словах 1б.
Від…ілити, вагон…ий, імен…ик, здоровен…ий, священ…ий, ден…ий, попідвікон…ю, ім…ігрант, тон…а, бе…убий.
12. Поміркуйте й висловіть власну думку на тему «Що найголовніше для мене в житті?»
4б