Одним із найскладніших завдань для учнів є правильне наголошування слів. Ефективно допомагають у вирішенні даної проблеми мнемофрази, у яких запам’ятовувати наголоси допомагає принцип аналогії з відомими словами і ритмічність мови.
-
Нашій мові зАвждИ недогода: коли користь - вИгода, а зручність - вигОда.
-
Я від рання до смеркання прочитала всі видАння. Отаке моє завдАння: цілий день було читАння. Непросте оте навчАння.
-
Коли хочеш допомоги – надішли мені вимОги.
-
Наголошуй лиш на метр мілімЕтр, і сантимЕтр, децимЕтр і кіломеЕтр- всі слова, що мають «метр»
-
Наша дОнька дасть долоньку, а дочкА дасть п'ятачка.
-
Всіх подій детальний опис перекаже нам літОпис, як розгорне свій рукОпис.
-
У крамниці мандрівник подивився на ціннИк.
-
Мав тренажер він біговий і псевдонІм мав віршовИй, був працівник він фаховИй, а ще – старанний черговИй.
-
Йшла корова, знайшла дрОва, зупинила вантажІвку, привезла іх у домівку.
-
Наша дОнька Ольга розгорнула фОльгу.
-
Живуть у лісі і лисиця, і вовчиця, й ведмедИця. А як ніч на землю опускається, з неба їм ВедмЕдиця всміхається.
-
Отакий він загадковий, цей числівник порядкОвий.
-
Стала більшою рідня: народилася двійнЯ
-
В «Енеїді» що не подія – то бурлеск або травестІя)
-
Князь приїхав у цю днину, щоб зібрать собі данИну.
-
Припини свій монолОг, подивися каталОг.
-
ЦИган любить лАте бОвтати.
-
Не твоя і не моя біжить швидка течіЯ.
-
Коли кращі, коли гірші, пробуєм писати вІрші,
-
На городі журавель виростив собі щавЕль.
-
У кожної людини боліти може спИна.
-
Вранці всіх розбудимо, бо співати бУдемо.
-
І дорослі, і малі навесні беруть граблІ.
Автор мнемофраз – Тетяна Катренко