Контрольна робота №3
за темою «Я і світ» (творчість Лесі Українки та В. Винниченка)
а) хлопці намагалися довести власну силу
б) Спірка вирішив помститися Федькові за його поведінку
в) Федько хотів присвоїти собі повітряного змія
а) віддасть свій ножик з кістяною ручкою
б) подарує свого чижика;
в) попросить батьків халамидника, щоб вони ніколи не били Федька
3. Що трапилось із Федьком у кінці твору?
а) захворів і помер
б) не ображав Толю
в) став слухняним хлопчиком
а) боягузом
б) тендітною квіткою
в) бабою
а) обдарованою, чепурною дитиною
б) хлопцем з великим майбутнім
в) дитиною благородною і ніжною
а) маленький хлопчик, якого ображав Федько
б) син хазяїна того будинку, де жила Федькова родина
в) дитина господаря, в якого працював батько Федька
7. Яку думку про Федька висловлює мати, коли той отримує ременя від батька?
а) "Боже, як же це бісове життя"
б) "Камінь, а не дитина"
в)"Лихо якесь, а не хлопець"
а) ображати дівчат
б) знущатися над товаришами
в) брехати і товаришів видавати
8. У скільки років Леся написала свого першого вірша?
а) 8
б) 9
в)12
9. З якого твору взято рядки?
"Я була малою горда,-
Щоб не плакать, я сміялась..."
а) " Мрії"
б) "Як дитиною, бувало..."
в) "Тиша морська"
10. Як звали маму Лесі Українки?
а) Олена Пчілка ;
б) Наталя Забіла ;
в) Ольга Кобилянська.
11. Справжнє ім'я та прізвище Лесі Українки:
а) Леся Косач
б) Лариса Косач
в) Олена Пчілка
12. Дізнавшись про арешт батькової сестри, улюбленої " тітки Єлі", Леся Українка створила свою першу поезію :
а) «Тиша морська» ;
б) Як дитиною,бувало…».
в) «Надія» ;
13. Скільки дітей було у батьків Лесі Українки?
а) 4
б) 6
в) 5
14. Який художній засіб використано в рядку: "То хоч в серце біль доходив"?
а) епітет
б) алегорію
в) метафору
15. Який художній засіб зображено в рядках нижче?
Час гарячий,
з весельця ...золото спадає,
країна світла та злотистої блакиті,
рине хвилечка, шляхом поплисти,
в’ється стежечка злотиста,
в краю вічного проміння
а) метафора
б) анафора
в) епітет
16. Яка ідея вірша "Тиша морська?"
а) зображення морського пейзажу, гармонії у природі
б) відважність у важкий період життя
в) захоплення від краси та гармонії морського краю
17. Який художній засіб в цих рядках використаний : "щоб не плакать, я сміялась», «плачу я, щоб не сміятись».
а) антитеза (протиставлення)
б) епітет
в) порівняння
г) метафора
18. Основна думка поезії "Як дитиною, бувало..."
а) краса моря здатна вплинути на людину
б) сильна духом людина здатна долати труднощі.
в) лицарство облагороджує людину
г) боротьба з хворобою
20. Оберіть ту інформацію, яка стосується Лесі Українки
а) Новоград-Волинський
б) Іван Франко
в) Єгипет
г) Михайло
д) Олена Пчілка
е) Гра на музичних інструментах
21. Установіть відповідність
1. «Мрії»
2. «Тиша морська»
3. «Як дитиною бувало…»
А З тихим плескотом на берег
Рине хвилечка перлиста;
Править хтось малим човенцем, —
В'ється стежечка злотиста.
Б Безпощадній зброї сміху
Я боюся піддаватись,
І, забувши давню гордість,
Плачу я, щоб не сміятись.
В. Тільки дивно, що не принци,
Таємницею укриті,
Не вродливі королівни
Розум мій очарували.
а) 1-А
б) 1-Б
в) 1-В
г) 3-А
д) 2-А
е) 3-Б
є) 2-Б
ж) 3-В