Контрольна робота №4 . "Творчість М. Коцюбинського, В. Стефаника"

Про матеріал
Контрольна робота дає змогу перевірити знання учнів з теми "Творчість М. Коцюбинського, В. Стефаника " у класі профільного рівня. У контрольній роботі підібрані завдання різних рівнів складності відповідно до початкового, середнього, достатнього та високого рівня знань.
Перегляд файлу

 

10 клас

Контрольна робота  №4 . Творчість М. Коцюбинського, В. Стефаника

І варіант

 Початковий  рівень

Завдання 1-6. Обрати одну правильну відповідь. (Кожна правильна відповідь – 0,5 бала, максимальна кількість балів – 3).        

  1. Імпресіонізм, експресіонізм, неоромантизм, неокласицизм, символізм - це основні течії:

А класицизму

Б  романтизму

В  модернізму

Г  реалізму

2.Михайло Коцюбинський в українській літературі є представником  стильової течії:

А символізм

Б футуризм

В експресіонізм

Г імпресіонізм

3.Своєрідність сюжету твору В.Стефаника “Новина” полягає в тому, що...

А у ньому немає зав’язки

Б   у ньому немає експозиції

В він починається з розв’язки

Г він починається з кульмінації.

4.Тема кохання, життя і смерті та сенсу людського існування розкрита у творі:     

А «Intermezzo»;

Б «Тіні забутих предків»;

В «Новина»;

Г «Камінний хрест».

5.У повісті «Тіні забутих предків» порушені всі названі проблеми,  крім:

А   людини й природи   

Б   митця і суспільства  

В   кохання і ненависті

Г   життя і смерті

6.За основу твору "Камінний хрест" автор узяв...

А  вигадану історію;

Б факт із життя Штефана Дідуха із с. Русів;

В розповіді емігрантів;

Г факти, надруковані у тогочасній пресі

Ключ. 1В, 2Г, 3В, 4Б, 5Б, 6Б.

Середній рівень

 

Завдання 7-9 . Продовжте речення. (Кожна правильна відповідь – 1 бал, максимальна кількість балів – 3).

  1. Образами-символами твору “ Intermezzo” є... ( записати 5 символів)
  2. Уривок з листа В.Стефаника до Ольги Кобилянської: “Чую їх біль, всі ті нитки, що рвуться між серцем емігранта і селом його”, - стосується героїв (імена) твору...(назва)
  3. Ідея повісті Михайла Коцюбинського “Тіні забутих предків” ....

Ключ.

  1. ...залізна рука города, ниви у червні, сонце, три білі вівчарки, жайворонки, зозуля, людське горе.
  2. ... Івана й Катерини з твору “Камінний хрест”.

9. ...гімн природі, чистоті людських взаємин і почуттів; засудження бездуховного життя, обмеженого дрібними потребами й інтересами.

 

Достатній рівень 

Завдання 10-11.  (Кожна правильна відповідь – 1,5 бала, максимальна кількість балів – 3).

  10.Установіть відповідність між назвою твору та цитатою

1.“ Intermezzo”

А  Йшов довго лугами та став на горі. У місячнім світлі розстелилася на долині ріка, як велика струя живого срібла. Гриць здригнувся, бо блискуча ріка заморозила його, а той камінь на грудях став іще тяжчий. Задихався і ледви міг нести маленьку Доцьку.

Спускалися в долину до ріки.

2."Камінний хрест"

Б Що говорити? У сім зеленім морі він має тільки краплину. До кого прийшла гарячка та подушила діти, тому ще легше. На іншого зглянеться Бог... А в нього аж п'ять ротів, як вітряків, щось треба кинуть на жорна.

"П'ятеро діток голодних чомусь не забрала гарячка".

3.“Тіні забутих предків”

 

В Як уходили назад до хати, то ціла хата заридала. Як би хмара плачу, що нависла над селом, прірвалася, як би горе людське дунайську загату розірвало — такий був плач. Жінки заломили руки і так сплетені держали над старою Іванихою, аби щось ізгори не впало і її на місці не роздавило.

4.” Новина”

Г То байка, що Іван був дев'ятнадцятий в батька, а Анничка двадцята, їхня родина була невелика: старині двоє та п'ятеро дітей.

Решта п'ятнадцять спочило на цвинтарі біля церковці.

 

Д Однак мене морозить… Щось од спини розлазиться холодними мурашками по всьому тілy, і щелепи трясуться… Я не спав три ночі… мене гризе горе, я втрачаю єдину й кохану дитину… І мені так жалко стає себе, я такий скривджений, такий бідний, одинокий, я весь кулюся, лице моє жалібно кривиться, і в очах крутиться гірка сльоза…

 

11.Установіть відповідність між фрагментом твору та художнім засобом / художнім прийомом  у ньому

1  “Біжать за вітром, немов табун лисиць, й блищать на сонці хвилясті хребти.” 

А    епітет

2 “Свіжими ранками я перший будив сонну ще воду криниці.”

 Б паралелізм

3 “Волошки дивляться в небо. Вони хотіли бути як небо і стали як небо.”

В метафора

4  На небі сонце - серед нив я

Г порівняння

 

Ключ.

  1. 1Б     2 В     3 Г     4 А
  2. 1Г     2 А     3 В    4 Б

 

Високий рівень

 Написати творчу роботу на одну з тем. (Максимальна кількість балів –3).

Есе.  У кожного свій хрест і своя доля ( за новелою В. Стефаника “ Камінний хрест”)

 Карпатські Ромео і Джульєтта (за повістю М.Коцюбинського «Тіні забутих предків»)

Твір-роздум  Людина без рідної землі почувається сиротою.

«Тіні забутих предків» М.Коцюбинського – дума про добро і зло, любов і ненависть.

Лист улюбленому герою.

 

ІІ варіант

 

Початковий  рівень

Завдання 1-6. Обрати одну правильну відповідь. (Кожна правильна відповідь – 0,5 бала, максимальна кількість балів – 3).        

 

1. Укажіть ознаку, яка не властива експресіонізму :

А відмова від ідеалізації й ідеалу

Б увага до інтуїтивних осягнень та відтворення внутрішнього світу людини

В переплітання протилежностей: високого й низького, прекрасного й потворного

Г повсякчасна мінливість, непостійність пейзажу,який є засобом психологічної характеристики.

  1. Визначте, у якому жанрі В. Стефаника було визнано неперевершеним майстром:

А соціально-психологічної новели

Б імпресіоністичної новели

В соціально-побутової повісті

Г повісті-новели

  1. Кононівським полям присвячено твір:

А «Intermezzo»;

Б «Тіні забутих предків»;

В «Новина»;

Г «Камінний хрест».

4.Тема масової еміграції галицького селянства за океан розкрита у творі:

А «Intermezzo»;

Б «Тіні забутих предків»;

В «Новина»;

Г «Камінний хрест».

5.Повість «Тіні забутих предків» екранізував:

А  Олександр Довженко

Б  Сергій Параджанов

В Дмитро Павличко

Г Юрій Іллєнко

  1. Події в новелі "Камінний хрест" В.Стефаника відбуваються:

А на початку ХІХ століття

Б  під час Першої світової війни;

В наприкінці ХІХ - на початку ХХ ст.

Г у 20-х роках ХХ століття

Ключ. 1В, 2А, 3А, 4Г, 5Б, 6В.

 

Середній рівень

 

Завдання 7-9 . Продовжте речення. (Кожна правильна відповідь – 1 бал, максимальна кількість балів – 3).

  1. Стефаника вважають майстром художньої деталі.У “Новині” цей художній засіб зустрічається часто, наприклад ( записати 5 прикладів)...
  2. Поезією в прозі називають твір (автор і назва)...

9.Тема повісті Михайла Коцюбинського “Тіні забутих предків” ....

Ключ.

  1. “...четверо чорних очей..., що мали вагу”, “як щенята коло голої кістки , коло того хліба заходилися”, “камінь,що давив на груди”, “довгий огневий пас, що пік у серце”, “мерці”.

8 ...«Intermezzo» М.Коцюбинського.

  1. ...зображення життя гуцулів на межі ХІХ-ХХ ст.; відтворення поетичного світу давніх гуцульських традицій, міфологічного світосприйняття і світовідчуття гуцулів; сильних і нестримних почуттів; органічної єдності з природою.

 

Достатній рівень 

Завдання 10-11.  (Кожна правильна відповідь – 1,5 бала, максимальна кількість балів – 3).

  10.Установіть відповідність між персонажем і його характеристикою:

1  “Стрункий і міцний, як смерічка, мастив кучері маслом, носив широкий пояс черес і пишну кресаню”

 

А  Юра

2  “Вона і перше любила пишно вбиратись, а тепер наче щось вступило у неї: навіть у будень носила шовкові хустки, дорогі й писані мудро, блискучі дротяні запаски, а важкі згарди гнули їй шию.

Б  Іван

3 “Вона їх (співанок) знала безліч. Звідки вони з’явились – не могла б розказати. Вони, здається, гойдалися з нею ще в колисці, хлюпались у купелі, родились у її грудях…”

 

В  Палагна

4 “Міг наслати смерть і життя, розігнати хмару і сперти град, вогнем чорного ока спопелити ворогів і запалити у жіночому серці кохання”

Г  Марічка

 

11.Установіть відповідність між фрагментом твору та художнім засобом у ньому:

  1. Догори ліз кінь, як по леду…”

А метонімія                           

 

  1. “ Спросив Іван ціле село.”

Б персоніфікація

  1. “Сонце… малює по нім маленькі фосфоричні звізди.”

В порівняння   

  1. Очі замиготіли великим жалем, а лице задрожало…”

Г фразеологізм

  1. Вік свій збув на тім горбі.”

 

 

Ключ.

10. 1Б     2 В     3 Г     4 А

11.       2 А     3 Б   

 

Високий рівень

 Написати творчу роботу на одну з тем. (Максимальна кількість балів –3).

Есе.  У кожного свій хрест і своя доля ( за новелою В. Стефаника “ Камінний хрест”)

 Карпатські Ромео і Джульєтта (за повістю М.Коцюбинського «Тіні забутих предків»)

Твір-роздум  Людина без рідної землі почувається сиротою.

«Тіні забутих предків» М.Коцюбинського – дума про добро і зло, любов і ненависть.

Лист улюбленому герою.

 

docx
До підручника
Українська література 10 клас (Міщенко О.І.)
Додано
12 січня
Переглядів
547
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку