Контрольна робота
Творчість М. Куліша, І. Багряного, О. Довженко
I варіант
А життя української інтелігенції у 20-30-х роках XX століття;
Б філологічна дискусія;
В шовіністична політика Росії;
Г міщанство й українізація;
Д ідейно-моральні шукання радянської молоді.
А «Молода Муза»;
Б «Молодняк»;
В «Молодий театр»;
Г «Березіль»;
Д ВАПЛІТЕ.
А «Біла гвардія»;
Б «Життя пана де Мольєра»;
В «Театральний роман»;
Г «Майстер і Маргарита»;
Д «Дні Турбіних».
4. Довженко знявся як актор у такому фільмі:
А «Земля»
Б «Поема про море»
В «Сумка дипкур’єра»
Д «Зачарована Десна»
5. За професійною спрямованістю Г. Многогрішний (І. Багряний «Тигролови) був:
А лікарем-хірург;
Б інженером-авіаконструктором;
В військовим;
Г археологом.
6. В основу «Тигроловів» І. Багряного покладені події, що сталися під час:
А Перебування автора на лікуванні
Б Еміграції письменника.
В Його заслання.
Г Відбудови країни після Другої світової війни.
7. Батька за його красу Сашко (О. Довженко «Зачарована Десна») порівнював…
А Із живописним мистецтвом
Б Божим храмом
В Квітучим весняним садом
Г Античною статуєю.
8. Який художній засіб використано автором у вислові з твору «Зачарована Десна»: «Дивлюсь у воду — місяць у воді сміється»?
А Епітет Б Метафору В Порівняння Г Анафору.
9. Сірки (І. Багряний «Тигролови») у минулому були…
А В’язнями Далекого Сходу
Б Розкуркуленими радянською владою українцями-вигнанцями.
В Мешканцями місць голодомору
Г Емігрантами з Америки.
10. Дитячі спогади і роздуми дорослого письменника переплітаються у творі:
А «Intermezzo» В «Зачарована Десна»
Б «Тигролови» Г «Мина Мазайло»
3 рівень
1. Установіть відповідність між героями твору І. Багряного «Тигролови» і їх характеристикою.
1. Григорій Многогрішний;
2. Тунгуз Пятро Дядоров;
3. Дід Сірко;
4. Майор Медвин.
А «О старий дідуган стільки надивився за життя, стільки думав над усім і розумів навіть, чим що дише, що міг би консультувати багатьох вчених і професорів з цих питань;
Б «Почорніле обличчя з міцно стиснутими щелепами заросло щетиною, на круглому лобі дві глибокі зморшки сторч між крилами брів, а в зморшках сіль від поту. Одна брова тремтить, і від того таке враження, ніби брови ті пориваються полетіти;
В «Бравий герой і грізний суддя та володар душ людських і плюгавий злодюжка, порушник закону нетрів»;
Г «Він прожив все життя отак, сам-один, як палець на величезні простори. Мисливець і був повним господарем. В нього вже не було зубів, а сам він — як сухенький зморщений грибок. Жив з того, що ловив рибу, а іноді і вивірку»;
Д «Гість виплутався з кущів і підійшов, розпливаючись в широку радісну посмішку цілим своїм квадратовим, косооким обличчям. Присадкуватий і добродушний».
2. Установіть відповідність між основною думкою та назвою твору.
А Життя – неоціненний скарб. Дається людині один лише раз. За нього треба боротися можливими і неможливими засобами, вірити, бути сильним духом
Б З’ясування основних факторів формування людської особистості, духовного джерела справжнього таланту, ролі праці в житті людини, оспівування краси природи, рідного краю, людей праці
В Утвердження перемоги добра над злом, свободи та гідності людини як найвищих цінностей, моральних чеснот як запоруки повноцінного життя. За будь-яких обставин людина повинна залишатися Людиною
Г Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості на матеріалі українізації, сатиричне викриття бездуховності обивателів
Дати зв’язну відповідь на питання:
І. Багряного «Тигролови»?
3. Моральна краса і духовна велич людини у кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна»
Контрольна робота
Творчість М. Куліша, І. Багряного, О. Довженко
II варіант
А українізація;
Б колективізація;
В індустріалізація;
Г мілітаризація;
Д урбанізація.
А Єсенін;
Б Тюльпанов;
В Де Розе;
Г Мазайло-Квач;
Д Мазєнін.
А антирадянські настрої;
Б опір українізації;
В службові зловживання;
Г невиконання посадових обов'язків;
Д антисемітизм.
А Мокій;
Б Мина Мазайло;
В дядько Тарас;
Г комсомольці;
А Полярний;
Б Дон Кочерга;
В Лозов’ягін;
Г Губенко.
А Ходити і з кожним вітатися, знімаючи капелюха.
Б Допомагати батькові збирати скошену траву.
В Доглядати худобу.
Г Обробляти городину
8. За жанром «Зачарована Десна» О. Довженка – це
А Роман.
Б Кіноповість.
В Оповідання.
Г Новела.
9. Роман «Тигролови» І. Багряний написав:
А Протягом 10 років.
Б Протягом 1 місяця.
В Протягом 30 років.
Г Протягом 14 днів.
10. У якій сфері, крім письменництва, ще відомий О. Довженко?
А Кіно.
Б Архітектура.
В Музика.
Г Журналістика.
3 рівень
1. Установіть відповідність між героями твору І. Багряного «Тигролови» і їх характеристиками.
1. Гриць Сірко
2. Сірківна
3. Наталка
4. Макієнко
А «І в ній кров бурхає так, як і в кожної тварини тут, як у пантери, чи в рисі, чи в тигра»;
Б «Вона виглядає ще молодо й бадьоро. І голос у неї такий, як у дочки, тільки не такий гострий, якийсь тепліший, ближчий;
В «Нащадок славного роду — закинений до далекої-далекої землі химерною долею»;
Г «Був з людей старого гарту — гостинний, з чуттям власної гідності;
Д «Високий, дебелий красень. Молодий — років 25. На ньому військовий старенький френч. На ногах ічаки, на голові набакир кепка, а з-під неї буйний чуб кучерявиться».
2. Установіть відповідність між героями твору «Зачарована Десна» та їх характеристиками
5 Дядько Самійло
А Любила «саджати що-небудь у землю, щоб проізростало»
Б «пахнув … теплою землею і трохи млином, мав сухі натруджені руки, яким вмів ловити линів без всяких рибальських приладь…»
В «орудував косою, як добрий маляр пензлем, - легко і вправно»
Г «була малесенька й така прудка, і очі мала такі видющі й гострі, що сховатись од неї не могло ніщо на світі…»
Дати зв’язну відповідь на питання: